Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Geld verdienen met trends
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Monopolistische concurrentie
Breechpocket-productdossier
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
 Ondernemen  Een bedrijf waar spullen gemaakt- of verkocht worden.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
8.1 Waarom handel met het buitenland?
Detailhandelsmarketing
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Week van het geld Jaap van praag Gemaakt door Dilano,Nada,Daan,Lorena.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Instructie hfst 1 klas 3tl. Koopkracht Koopkracht= hoeveel kun je kopen met je geld Inflatie= algemene prijsstijging Koopkrachtstijging= loonstijging.
Constante kosten / variabele kosten. Ondernemer zijn Waarom ben je ondernemer? Om geld te kunnen verdienen. Voordat je kunt beginnen: Ga je:
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Kijk naar de afbeelding en vul in: ik denk, dat de afbeelding betekent:
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
rekenquiz Welk antwoord is goed?
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 11 (12) Distributiebeleid
What will you do to change the
Welkom Havo 5..
Marktanalyse.
Les 5: Het marketingplan
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Les: H.3 Het marketingplan
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Nederland en de rest van de wereld
Jesaya Groenfelt 4KEew.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Presentie

Vraag 1 Het programma “Eigen huis en tuin” wordt gesponsord door Praxis. Dit is één vorm van sponsoring. Zo zijn er nog 2 anderen. Noem alle 3 de vormen van sponsoring

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 2 Noem een voorbeeld van tweezijdige exclusieve distributie

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 3 Waarom is de pushstrategie uitermate geschikt voor startende ondernemers en waarom?

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 4 Welk rijtje van overbruggen van verschillen tijdens distributie is juist? A. Tijd – Plaats – Deskundige B. Assortiment – Plaats – Kennissen C. Kwantiteit – Kennis – Assortiment D. Prijs – Product – Plaats - Promotie

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 5 Wat is een optimale marketingmix?

Antwoorden

Vraag 1 Het programma “Eigen huis en tuin” wordt gesponsord door Praxis. Dit is één vorm van sponsoring. Zo zijn er nog 2 anderen. Noem alle 3 de vormen van sponsoring TV Sponsoring Cultuur Sponsoring Sportsponsoring

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 2 Noem een voorbeeld van tweezijdige exclusieve distributie Een voorbeeld waarbij de detaillist geen concurrerende merken mag verkopen

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 3 Waarom is de pushstrategie uitermate geschikt voor startende ondernemers en waarom? Bij de pullstrategie wordt veel reclame gemaakt en daar heeft de startende ondernemer normaal gesproken geen geld voor

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 4 Welk rijtje van overbruggen van verschillen tijdens distributie is NIET goed A. Tijd – Plaats – Deskundige B. Assortiment – Plaats – Kennissen C. Kwantiteit – Kennis – Assortiment D. Prijs – Product – Plaats - Promotie C – Kwantiteit = Hoeveelheid – Kennis = Deskundigheid – Assortiment = Kwaliteit

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vraag 5 Wat is een optimale marketingmix? Een mix van de 4 P’s die allen op elkaar zijn afgestemd

Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Vandaag Verder gaan met oefentoets!!oefentoets 2e uur: SJONIEEESJONIEEE