Patrick Vermaercke 17 maart 2016.  Tot 1 oktober 2015 kinesist in WZC Mariahuis - Gavere  Nu centrumleider in LDC Den Oever – Gavere  Sinds 2012 Zorgambassadeur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Advertisements

Introductiebijeenkomst
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Plaats … juli/augustus tot … juli/augustus 2012
Facebook Zie de kansen!.
Netwerking & Organisatieontwikkeling
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Nieuw relatiemanagement / scrm
WZC Sint-Jozef Gerontopsychiatrie De Zwaluw
OCMW Roeselare | directie P&O | dienst prestatie- en ontwikkeling Leiderschapstraject OCMW Roeselare Geïntegreerd leertraject voor alle hoofdverpleegkundigen.
Wat is facebook eigenlijk? Facebook is een nieuwe manier van communiceren. Facebook is snel – vroeger ging dit met de post en kon wel dagen duren Online.
Inhoud presentatie - doel van de presentatie - aanleiding onderzoek
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
“Hoe kunnen we “buiten” binnen halen?” Vrijdag 12 september 2014 workshop.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Hoe zet ik social media in
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Facebook Hoe facebook te gebruiken?. Tot nu toe Hebben een bedrijfspagina Deze slaat nog niet echt aan Mensen komen niet naar onze facebookpagina toe.
Van actie naar interactie
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Stage presentatie Dierenambulance Groningen Jeremy Corcoran 2015/2016
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Hét communicatiemiddel van de 21 e eeuw. Wat is facebook? Communicatiemiddel  info delen Foto’s delen Video’s delen Mogelijkheid tot chatten Eigen profiel.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Samenvatting Spel Mondiaal Beleid AV AROSA – 8 december 2015.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
Lucie Herraiz Cunningham Delft Business Consultancy Adviseur Expat Project Team Delft April 18, 2013 Delftse Expats en Delftse Culturele Instellingen.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
IntoSaxion: voor en door studenten Jeffrey van Rossum Dienst Interne en Externe Betrekkingen, Saxion.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Home vrijzicht. 1. algemeen Van “rusthuis“ naar “woonzorgcentrum”
Netwerk SW Brugge – 19 november 2014.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Operationeel plan DIMAGINI
voor ZijActief-afdelingen
Winkelstraat de Heurne
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Workshop: ‘Een mobiel LDC oprichten’
Sociale media inzetten
Training facebook voor gevorderden
Op social media. op social media volgers volgers +/- 700 volgers volgers.
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Les Pointeurs en facebook
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Gelukkige verjaardag! Marc.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Pilot online discussieplatform Argu
Workshop Sociale Media
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Naar een waardengedreven organisatie
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Patrick Vermaercke 17 maart 2016

 Tot 1 oktober 2015 kinesist in WZC Mariahuis - Gavere  Nu centrumleider in LDC Den Oever – Gavere  Sinds 2012 Zorgambassadeur Oost-Vlaanderen

 Rol sociale media in de ouderenzorg  2012: gestart met Facebookpagina (bedrijfspagina)  Doelstellingen vooropgesteld: - informeren - interactie creëren - evenementen in de kijker - positieve beeldvorming rond zorgsector

 Vooraf medewerkers inlichten door vorming (doelstellingen, wat zijn sociale media, voor- en nadelen, werking Facebook, bedrijfspagina, privacy, toestemmingsformulier)  Inlichten bewoners en familie (toestemmingsformulier, aanpassen opnameformulier)

 630 volgers  Bedrijfspagina: statistieken - meest bekeken rond middaguur en na 17u - 75% vrouwen - 25% zijn 45+, 21% zijn tss 18 en 24 jaar  Enkele bewoners op Fb  Zeer regelmatig interacties

 Kent de instelling  Affiniteit met de zorgsector  Brengt de visie naar buiten  Meerdere beheerders  Directie ‘social media minded’  Vertrouwen directie als tijdsinvestering + autonomie

 Regelmatig posten  Afwisseling  Inspelen op actualiteit  Kwalitatieve foto’s en filmpjes (fototoestel, privacy, respect)  Durven reageren op interacties, geen eenrichtingsverkeer (en wat met negatieve reacties??)  Geen reclame voeren, ook niet door anderen

 Zeer regelmatig foto’s activiteiten in de leefgroepen - creativiteit: fruitsla, geheugenspel, bakken, groepsgym - uitstappen: Plopsaland, Oostakker, sportdag - feesten: Valentijn, Pasen, Kerst  Vacatures plaatsen  Buitenwereld binnen brengen: poëzieavond, fotoshoot…  Filmpjes (week van de valpreventie)  In de kijker (dag van de vrijwilliger, verpleegkundige, zorg)

 Werken in de zorg en zeker in een WZC is NIET saai - positief beeld door gebruik van dit medium - medewerkers helpen hieraan mee (zelf foto’s nemen) - stagiairs liken onze pagina, bekendmaken bij andere studenten, mogelijk nieuwe werknemers in de toekomst