ARAG Het Managen van Verwachtingen bij Rechtsbijstand Mr. Anne Luut Dijkstra, Hoofd Speciale Zaken Van Kampen On stage.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Zeg Nee tegen agressie en geweld!
Menno Karres Lead Auditor
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
1 VNG VRIJWILLIGERSPOLIS Albert Meijer accountmanager overheid.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Wat is IFA Bedrijfsadvies
Excellente dienstverlening: maatwerk bij complexe problematiek
De kern van de zaak.
Meer informatie?Ga naar: Onze AOV vergelijking voor ZZP-ers levert u de AOV ZZP met de beste prijs/kwaliteit Dé.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres. Want onze AOV vergelijking resulteert niet alleen.
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Informatie besluit bijstandverlening zelfstandigen (BBZ)
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
De kracht van MySolution
PGB ‘Breed’ ‘Maak gebruik van het persoonsgebonden budget;
Een (financiële) zorg minder ! Wat is Cardec Cardec is een besloten vennootschap, opgericht door Mr. P.J.Ph. Dietz de Loos, advocaat te Wassenaar. Vanuit.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Stichting ZZP Nederland
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
Juridische procedures: een routebeschrijving Bestuurs- en Concerndienst Afdeling Juridische Zaken.
Rechtsbijstandverzekering
De beste hypotheek tegen de laagste kosten! Door de kredietcrisis, eurocrisis, etc wordt het steeds lastiger om exact te berekenen hoeveel hypotheek u.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Voor de arbeidsongeschiktheidsverzekering vergelijken met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan.
Of u nu een ZZP, freelancer, DGA of een andere ondernemer bent, en in welke beroepstak u ook werkzaam bent, wij hebben voor elke soort ondernemer een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Voor de AOV verzekering met de beste prijs/kwaliteit verhouding bent u bij ons aan het juiste adres, want onze.
Onze AOV ZZP vergelijking levert u de AOV met de beste prijs/kwaliteit Dé goedkoopste AOV ZZP bestaat niet, eenvoudigweg omdat diverse.
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Pe-opleidingen.nl WFT, wet financieel toezicht. De Wet op het financieel toezicht (Wft) is op 1 januari 2007 in werking getreden. Deze wet regelt het.
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Minor Financieel advies en ondersteuning Verzekeringen, week 6 bedrijfsverzekeringen W.H. Korthouwer Week 5 Zorg-en inkomensverzekeringen.
“SODEXO SUPPORTS ME” KENNEN EN UITLEGGEN
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
Is concentratie van auteursrechtspraak wenselijk?
De VNG Vrijwilligerspolis
Recht H2 Verzekeringen Ondernemer.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Bos Incasso & LAVG ALV Vereniging SZS 11 november 2010 Hans Meijers.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
ATAG ETNA Pelgrim Home Products B.V.
Inleiding dienstverlening SJM. Dienstverlening  materiele problemen, juridisch,  verkrijgen van rechten, uitkering, voorzieningen, geld  Doel dienstverlening:
Waarden & organisatiecultuur
Helpt na een misdrijf, verkeersongeluk, calamiteit of bij vermissing oktober 2015.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
“Die pleit om een koe, geeft er één toe”
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
Regiobijeenkomst Zuidweg & Partners Jannie van den Berg.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Innovatie in Juridische Dienstverlening Jelle van Veenen.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
Alternatief Parkeer Beleid Haarlem Van problemen Doorschuiven naar Compartimenteren en Oplossen Wijkraden i.s.m. Ir. Jan G.M. van der Zanden, Haarlem,
Isabelle Stevens, Manager Mortgage Loans François Jacquet, Head of Real Estate Nieuwe woonvormen CD&V studiedag
Afspraakgericht werken Snel balie
Armoede in Nederland Kerklijke Noodfondsen
Sociaal Juridische Dienstverlening
De VNG Vrijwilligerspolis
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Innovatie in Juridische Dienstverlening
Via SUCSEZ verzekerd Naam adviseur/ spreker
Bemiddelingscommissie
Wij komen centraal te staan !
Chantal Roest, sr. WGA-specialist 18 maart 2019
Transcript van de presentatie:

ARAG Het Managen van Verwachtingen bij Rechtsbijstand Mr. Anne Luut Dijkstra, Hoofd Speciale Zaken Van Kampen On stage

Veranderende wereld Maatschappelijke ontwikkelingen Samenleving verandert, individualisering, verandering in normen en waarden Zekerheid van wieg tot graf bestaat niet meer Wereld complexer, regels ingewikkelder Trend van juridisering van de maatschappij zet door, juridische consumptie stijgt In cijfers: Burgerlijke rechtszaken Juridische bijstand8 tot 9 miljard euro Juridische vragen in Nederland8,5 miljoen Beroep op rechtsbijstand44% (waaronder de rechtsbijstandverzekering)

Verwachtingen bij een verzekering Verzekeringsdekking Communicatie (Ver)haalbaarheid

Verwachtingen bij een verzekering Knelpunten: bijv. derde ingeschakeld en te late melding Emotieproduct Oplossingen Verzekeraar/Juridische dienstverlening Oplossingen ARAG/Rechtswijzer

Top 5 juridische meldingen Particulieren Arbeidsrecht Sociaal Verzekeringsrecht Burenrecht / Onroerend goed Bestuursrecht Personen- en familierecht

Top 5 juridische meldingen Zakelijk Bedrijfscontract; algemeen, inventaris, incasso Arbeidszaak als werkgever Bestuursrecht; vergunningen Bedrijfscontract; verkoopzijde Bedrijfscontract; inkoop handelsgoederen

Kwaliteit, wensen en verwachtingen Wie is de klant en wat is zijn behoefte? Het profiel van de particulier: wat wil hij of zij? 1.gespecialiseerde advocaat om de hoek? 2.een “adviseur”? 3.“Geld speelt geen rol”? 4.een snelle adequate oplossing voor een probleem? 5.een reële prijs/kwaliteit-verhouding? Waar is een rechtsbijstandverzekering een passende oplossing? Welke mening heeft u als adviseur?

Kwaliteit, wensen en verwachtingen Wie is de klant en wat is zijn behoefte? Het profiel van de ondernemer: 1.Is er een constante behoefte aan ondersteuning? - ondernemersrisico 2.Wil hij zich indekken tegen onzekere voorvallen? - bedrijfsrisico’s 3.Welke rechtsbijstand wordt verwacht? Waar is een rechtsbijstandverzekering een passende oplossing? Welke mening heeft u als adviseur?

Portfolio zakelijk Complexiteit van het risico A Verkeer D Verkoop C Inkoop B Bedrijfsvoering & Incasso Hulp bij alle niet- gedekte-zaken door Rechtswijzer Bedrijfsrisico Ondernemersrisico VERZEKERBAARHEI D Productvoordelen Beste incassodekking toegankelijk voor ieder bedrijf Meest uitgebreide dekking voor milieu en bodemverontreiniging Meest uitgebreide dekkingsgebied (Benelux, Duitsland) Géén eigen risico Altijd juridische hulp

Voor iedereen de passende oplossing Juridische vraag GedektNiet gedekt Interne behandeling ARAG Advocatennetwerk Vrije keuze advocatuur Procesmonopolie Belangenconflict Juridische hulp nodig? Rechtswijzer

Kwaliteit, wensen en verwachtingen Wat biedt Rechtsbijstand/ARAG? 1.Verzekeraar in natura 2.Goede verhouding prijs/kwaliteit - kosten van een expert - kosten wederpartij 3.Algemene juridische dienstverlener - ruime kennis op vrijwel alle rechtsgebieden bijv.: waar tref je 70 specialisten arbeidsrecht?

Kwaliteit, wensen en verwachtingen Wat biedt Rechtsbijstand/ARAG? 1. In 96% van de gedekte zaken behandelen we zelf: - een deskundige interne medewerker (meer dan 220 juristen in dienst) - in geval van procesmonopolie: een advocaat in loondienst 2 In 4% van de gedekte zaken besteden we de behandeling uit: - een externe advocaat: netwerkadvocaat vrije advocaatkeuze Particulier: de gebruikelijke kosten/geen limiet Zakelijke dekkingssom externe kosten EUR ,--

Communicatie Wat biedt Rechtsbijstand/ARAG? Interne kwaliteitsnormen: -communicatie -klantgerichtheid -werken met concepten; Protocolleren -termijnbewaking -waarneming bij afwezigheid -streven naar aan snelle doeltreffende oplossing -snelle afhandeling van klachten

Communicatie Service Center De nieuwe werkwijze in het Service Center biedt voordelen voor de klant en voor ARAG. Diverse zaken worden sneller, efficienter en kwalitatief goed afgehandeld. Met als resultaat: Hogere klanttevredenheid tegen beheersbare kosten. Drie belangrijke issues 1 De intake 2 Beoordeling 3 Snelle afwikkeling

Service Center 1 De intake De medewerkers van het Service Center bieden én juridisch advies én beoordelen zaken op dekking. Voordelen: Dekkingskennis aan de telefoon voorkomt onnodige meldingen Snel aanleveren van de benodigde informatie Minder overdrachtsmomenten

Service Center 2 Beoordeling Na de beoordeling wordt de klant direct op de hoogte gesteld van de beslissing. Voordelen: De klant is snel op de hoogte, dit leidt tot minder statusvragen Persoonlijk (telefonisch) contact met een medewerker Klant krijgt altijd advies Hogere klanttevredenheid

Service Center 3 Snelle afwikkeling Eenvoudige Zaken die snel kunnen worden afgehandeld lopen niet meer via Rechtshulp. Het Service Center handelt deze zaken af. Voordeel: Klanten met dergelijke zaken worden snel geholpen.

Rechtshulp en (ver)haalbaarheid Wat biedt Rechtsbijstand/ARAG? Interne kwaliteitsnormen: -kennis: -juridisch (uitgebreid opleidingsprogramma) -feitelijk (eventueel met behulp van een expert) -doorloopsnelheid -bereikbaarheid -scenario schetsen: haalbaarheid en plan van aanpak -uniek is de geschillenregeling: geen enkele advocaat geeft die garantie

Voor iedereen de passende oplossing Juridische vraag GedektNiet gedekt Interne behandeling ARAG Advocatennetwerk Vrije keuze advocatuur Procesmonopolie Belangenconflict Juridische hulp nodig? Rechtswijzer

Snel en laagdrempelig contact Gratis juridisch advies, 24 uur per dag, 7 dagen per week Gratis klankbord bij juridische vraagstukken Bemiddeling naar externe advocaten en andere juridisch dienstverleners Haalbaarheidstoets in juridische kwesties

Rechtswijzer Financieel voordeel door realisatie van kortingen (tot 30% uurtarief juridisch dienstverlener) Preventieve juridische diensten (contractscan) Juridische diensten die buiten de verzekeringsdekking vallen (strafzaken, intellectueel eigendom) Juridische diensten voor niet-verzekerden (Joegoslavië tribunaal)

ARAG Voor iedereen een passende oplossing