Inhoud van de avond uur: opening voor- en nadelen huidige rooster voor- en nadelen continurooster korte pauze stellingen vragen? hoe nu verder? uur: afsluiting andere tijden 1 april 2015
Proces tot nu toe Vraag gekomen vanuit ouders Oriënterende peiling gehouden eind 2013 Werkgroep Andere Tijden opgericht maart april 2015 voorlichtingsavond April 2015 besluitvormende enquête Voor de zomervakantie besluit bekend andere tijden 1 april 2015
Huidige rooster lange middagpauze en woensdagmiddag vrij andere tijden 1 april 2015 groepmaandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdag totaal 1 8:30 – 12:008:30 – 15:15 8:30 – 12:00 18,00 2,3 en 4 8:30 – :30 – 11:158:30 – ,75 5,6,7 en 8 8:30 – 15:15 8:30 – 12:158:30 – 15:15 25,75
Huidige rooster Voordelen voor oudersNadelen voor ouders Gezamenlijk eten tussen de middagOnrustig dagritme Ontladingsmoment tijdens de pauzeVaker in verkeer Meer momenten om leerkracht aan te kunnen spreken Meerdere oppasmomenten Meer contact met je kindMinder flexibel in werktijden andere tijden 1 april 2015
Huidige rooster Voordelen voor kinderenNadelen voor kinderen Gelegenheid om ervaringen uit te wisselen Vaker fietsen Rustig eten met opa/oma/oppas/papa/mama Minder speeltijd na school Langer speeltijd tussen de middagVaker afscheid nemen RustmomentIndien TSO meer wisselende gezichten andere tijden 1 april 2015
Huidige rooster Voordelen voor leerkrachtenNadelen voor leerkrachten Tijdens middagpauze nakijken zodat lkr er ‘s middags op kan terugkomen Na schooltijd minder tijd voor voorbereiden en vergaderen Rustmoment om even bij te tanken Tijd voor overleg tijdens de middagpauze met logopedisten, ib-ers, etc andere tijden 1 april 2015
Continurooster: 5 gelijke dagen model woensdag- en vrijdagmiddag groep 1 en 2 vrij andere tijden 1 april 2015 groep maandagdinsdagwoensdagdonderdagvrijdagtotaal 1 en 2 8:30 – 14:00 8:30 – 12:008:30 – 14:008:30 – 12:0022,00 3 en 4 8:30 – 14:00 25,00 5,6,7 en 8 8:30 – 14:00 25,00
Continurooster Voordelen voor oudersNadelen voor ouders Dagritme is rustigerNa school eerder oppas nodig Meer flexibiliteit in werktijdenAanpassen dagritme/ evt. werktijden Alle kinderen gelijke schooltijdenBSO kan duurder uitvallen dan TSO Minder haal- en brengmomentenOnzekerheid over het wel/niet opeten van lunch in korte tijd andere tijden 1 april 2015
Continurooster Voordelen voor kinderenNadelen voor kinderen Maar 1 keer naar schoolMinder tijd om te eten Meer speeltijd na schoolDruk op schoolplein RegelmaatLange dag en vermoeidheid andere tijden 1 april 2015
Continurooster Voordelen voor leerkrachtenNadelen voor leerkrachten Meer aaneengesloten tijd voor niet- lesgebonden activiteiten Minder contact leerkrachten onderling Alles ligt klaar voor de hele dag Middagpauze is er niet, of te kort; geen rustmoment: vergroting van de werkdruk Tijdelijk meer kans op drie lkr voor de groep Meer pleinwacht nodig andere tijden 1 april 2015
Stelling: Het continurooster sluit aan bij het biologisch ritme van een kind. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Ik vind het prettig dat mijn kind rond uur vrij is. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Drie leerkrachten voor de groep vind ik geen probleem. andere tijden 1 april 2015
Stelling: De verkeersveiligheid is voor mij een belangrijk argument om voor een continurooster te kiezen. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Het continurooster biedt rust en regelmaat. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Voor kinderen zelf maken de schooltijden niet uit. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Kinderen kunnen in een kwartier makkelijk hun brood opeten. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Ik kom als ouder tussen de middag graag helpen met de lunchpauze. andere tijden 1 april 2015
Stelling: Het continurooster leent zich goed voor de zorgleerlingen. andere tijden 1 april 2015
Vragen? andere tijden 1 april 2015
Hoe nu verder? 10 april ‘stemformulieren’ mee. Voor 17 april inleveren. Eind april advies werkgroep Criteria (85% opkomst en 65% voor A of B) Directie legt advies voor aan MR Besluit voor zomervakantie. Eventuele aanpassing bij aanvang 2016/2017 andere tijden 1 april 2015