Welkom in groep 5 Welkom in groep 5 Juf Henriëtte Juf Adriënne Maud – Nikki – Luuk – Mahdi – Mike – Nick – Maria – Femke – Stefan – Pleun – Fenella – Ryan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom op de informatieavond van groep 5
Advertisements

informatie-avond groep 5
Werkwijze groep
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Welkom in groep 6 Informatieavond
Welkom in groep 4B!.
Informatieavond groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Van groep 8B / 7 oktober  gesprekje over weekend  helpers (en andere klusjes)  eten en drinken: niet teveel (2 dingen)  verjaardagen (liever.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Werkwijze groep 5a
Informatieavond groep 7b
Informatie avond 18 september 2013
Welkom in groep 5/6 B.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Informatieavond groep 6
Welkom in groep 6 Informatieavond
Info avond CBS De Bargeweide
Informatie avond Groep 3 22 september Start van de dag inloop vanaf 8.15 – 8.30 uur werk afmaken of kiezen kring - viering - Trefwoord - kringgesprekken.
Onderwerpen van deze avond
Werkwijze groep
Op de informatie avond van groep 5 en 6
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom in groep 5.
Informatieavond groep
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Werkwijze groep 5A
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Informatie avond groep 3 14 september 2015.
Op deze informatie avond over groep 5 zwemlessen algemene zaken zorg G.I.P. vakken in groep 5 vragenronde.
Welkom op de informatieavond van groep 6/7. Even voorstellen Groepsleerkracht Niels van der Lingen Groepsleerkracht Niels van der Lingen –Ma, di, woe,
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom op de informatieavond van groep 5
Welkom op de informatie avond van groep 4
Op de informatieavond van de groepen 5
Welkom in groep 7! Van: Levi, Jari, Lieke, Janne, Nienke, Ties, Jasmijn, Nick, Lincy, Filipe, Fenne, Mitch, Dani, Jesmée, Anouk, Selina, Oskar, Rick, Lars,
Welkom op de informatieavond van groep 6. Daniëlle Hendrix - Heuts Maandag, dinsdag, donderdag in groep 6. Op woensdag is juf Esther Honings er Op vrijdag.
Juf Theda juf Claudia
Informatieavond Woensdag 23 september 2015.
Welkom in groep 3b-4b.
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
Welkom in groep 5-6   Juf Henriëtte    Juf Adriënne Juf Wendy Ductan – Giovanni – Stefan – Mahdi – Ryan – Django – Vitas – Lane - Mike – Luuk – Nicole.
Groep 5/6 René Hellingman
Welkom in groep 6D.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag sta ik juf Hilde voor de klas. Op vrijdag staat.
Welkom in groep 7! Welkom in groep 7! Joëlle, Amber, Tim, Gert, Nicole, Maud, Indy V, Jelle, Yanhiv, Kim, Indy H, Lieke, Jessie, Kaylee, Eva, Rowin, Max,
Welkom bij de informatieavond van groep 7!. Dit zijn wij!
Informatieavond 21 augustus 2013 Programma:  Voorstellen  Vakken en lesstof:  Huiswerk en toetsen  Weektaak  Diverse zaken en extra activiteiten.
Welkom in groep 3. Programma van vanavond  Leerkrachten van groep 3.  Nieuw in groep 3.  Praktische zaken.  Afspraken in groep 3.  De methoden. 
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Informatie avond Groep 6 Nellie van Dongen
Welkom bij de schatjes van groep 6! Van: Levi, Jari, Lieke, Janne, Nienke, Ties, Jasmijn, Nick, Lincy, Filipe, Fenne, Mitch, Dani, Anouk, Selina, Oskar,
Rens Ronde Welkom bij de ouder informatie avond Groep 5 Tim van Asten.
 Dinsdag 23 september  Dag indeling  Weektaak  Directe instructie model  Vakgebieden met doelen  Taakspel  Groepsdoorbrekend werken  Tips.
Schooljaar Juf Inge Maandag, dinsdag en woensdag (om en om). Juf Barbra Woensdag (om en om), donderdag en vrijdag. Juf Lisanne LIO stagiaire.
Informatieavond Algemene informatie Rondje voorstellen: Tamara: maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag Peter: donderdag * Digiduif Informatie.
Welkom op de informatieavond van groep 6. Diana Peters Maandag, dinsdag. Daniëlle Hendrix- Heuts Op woensdag, donderdag en vrijdag Leerkracht :
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Informatiemiddag groep 5
Informatieavond groep 4
Welkom in groep 5.
WELKOM IN GROEP 7.
Informatieavond groep 5
Welkom in groep 6 Voorstellen Algemene zaken Toelichting vakken Vragen.
Informatieavond groep 4
Transcript van de presentatie:

Welkom in groep 5 Welkom in groep 5 Juf Henriëtte Juf Adriënne Maud – Nikki – Luuk – Mahdi – Mike – Nick – Maria – Femke – Stefan – Pleun – Fenella – Ryan – Jamie – Martin – Iris – Bartosz – Ductan – Sven - Suze

Indeling van de avond: Algemene informatieAlgemene informatie Informatie over de leerstofInformatie over de leerstof GroepsprocesGroepsproces VragenVragen

Algemene informatie Juf Henriëtte maandag en dinsdag. Juf Adriënne op donderdag en vrijdag. Woensdag wisselend. Gymlessen : –Douchen na de gym (slippers) –Elastiekje in de haren. - Niet mee kunnen doen met gym dan een briefje.

Algemene informatie 2 Werken met een weektaak, gericht op het kind. Leerdoelen zijn gedifferentieerd en in kind termen vermeld. Werken met een dag planning en weekplanning op het bord

Algemene informatie 3 We schrijven met potlood en vulpen. Kinderen kijken regelmatig werk zelf na en corrigeren dat. Wij controleren en tekenen het werk van de kinderen af. 2 weekhulpjes – nieuwsberichten.

Algemene informatie 4 Hoe ziet een dag er uit? We starten elke dag met de kring. –Kring is ontmoeting met klasgenoten –Nieuws Deze gesprekjes vergroten de woordenschat en kennis van de wereld. –Brainwork We doorlopen samen de planningen. Spelling.

Algemene informatie 5 Hoe ziet een dag er uit? Na de spelling volgen de hele ochtend instructies. –Dit zijn gezamenlijke instructies en verlengde instructies. Vraag van het kind/uitnodiging van de leerkracht. In principe hebben kinderen geen vaste plaats om te werken. Toetsen worden door de leerkracht nagekeken. –Volgen van de kinderen: LVS

Waar zien we nu groepsdoorbrekend werken? Overal waar je kijkt op deze school. Leerpleinen. Ontmoetingen van diverse leeftijden.

Leerdoelen groep 5 Rekenen:  Nieuwe methode; wereld in getallen  Oriëntatie op de getallen tot en met 1000  Optellen / aftrekken tot en met 1000  Vermenigvuldigen en delen  Meten tijd geld

Leerdoelen groep 5 Taal: Veel aandacht voor:  Woordenschat  Zoeken van doe woorden en onderwerpen  Aanleren spreek- en luisterhouding  Het leren schrijven van diverse teksten bv. verhaal, gedicht, weettekst. Spelling: Methode: Zo leren kinderen spellen. Elke dag samen, elke dag controle en op vrijdag een controledictee. Briefje voor thuis.

Leerdoelen groep 5 Technisch lezen:  Op school en thuis.  Plezier krijgen in het lezen!  DMT toets / AVI / Ralfi-lezen / tutorlezen  Woordrijen lezen - training Begrijpend lezen:  Actuele teksten en strategieën.  Uitbreiding woordenschat.  Woordenschat, kennis van de wereld en technisch lezen.

Leerdoelen groep 5 Wereldoriëntatie: Brandaan= Geschiedenis Pré histrie tot ontdekkingsreizigers Meander= Aardrijkskunde Nederland; uitgaande van eigen omgeving. topografie; provincies en hoofdsteden Naut= Biologie. Natuur en techniek

groep 5 groep 5 Verkeer: op voeten en fietsen Expressievakken. Handenarbeid Tekenen Drama Muziek Deze vakken worden regelmatig groepsdoorbrekend aangeboden.

Groepsproces Viseon Afsprakenlijst in de klas Leefstijl: Hoe gaan we met elkaar om? Je houden aan regels! Respecteren en accepteren van elkaar. Samen tot een goed groepsproces komen.

Taakspel Taakspel 3 x in de week Taakgerichtheid bevorderen Regelovertredend gedrag verminderen Positieve ervaringen voor de kinderen. Complimenteren/positiviteit.

Zijn er nog vragen?