Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Economie in de bovenbouw
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Business mapping Business model canvas.
Oerproducent (bijv. de veehouder)
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Geld verdienen met trends
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
Distributiestrategie
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing Werkgroep 6.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
Marketing presentatie
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Business Marketing Management
Economie in de bovenbouw
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
Fase 1 Ken de (detail)handel
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
De Bedrijfskolom.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Het begrip marketing, goederen en diensten, dienstenmarketing
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 5 De bedrijfskolom.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Kan een werelddeel krimpen?
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Prijs- en Productmix 1e klas Ron Weijens.
Plaats- en Promotiemix 1e klassen Ron Weijens. Presentie / Resultaten / “Gelukkigen” Lijst.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
De productiestructuur
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Consumentengedrag Leren I
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Welkom VWO 5..
Distributiebeleid.
Les 2: Van productie tot verkoop
Welkom VWO 5..
Marktanalyse.
Les 5: Het marketingplan
H1 Media en communicatie
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Wat doet de groothandel?
Ontvangt en verwerkt goederen
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 2: Van productie tot verkoop
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Plaats- en Promotiemix Alleen zitten op neergeklapte stoelen Ron Weijens

Presentie Lijst

Vraag 1 Noem de vormen van persoonlijke verkoop?

Vraag 2 Geef de betekenis van de letters AIDA, dus geen uitleg.

Vraag 3 Noem 5 reclamedragers.

Vraag 4 Postbus 51-spotjes vallen onder: A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame

Vraag 5 Noem een voordeel en een nadeel van Free Publicity?

Vraag 1 - Antwoorden Noem de vormen van persoonlijke verkoop? Telefonische verkoop, colportage en beurzen en tentoonstellingen.

Vraag 2 Geef de betekenis van de letters AIDA, dus geen uitleg. Attention Interest Desire Action

Vraag 3 Noem 5 reclamedragers Kranten Tijdschriften Televisie Radio Buitenreclame Bioscopen Internet

Vraag 4 Postbus 51-spotjes vallen onder: A. Coöperatieve Reclame B. Collectieve Reclame C. Combinatie Reclame D. Ideële Reclame Antwoord: D

Vraag 5 Noem een voordeel en een nadeel van Free Publicity? Nadeel: niet te beïnvloeden Voordeel: Gratis

Hoofdstuk 3: Distributiebeleid

Keuze distributiekanaal Onder distributiekanaal verstaan we de opeenvolgende bedrijven die zijn betrokken bij de distributie van een product van de (oer)producent naar de consument.distributiekanaal De producent moet bepalen via welke wegen of kanalen zijn goederen de consument bereiken.

Overbruggen verschillen Tijdens de distributie worden zes verschillen overbrugd. 1. Verschillen in hoeveelheid.hoeveelheid 2. Verschillen in tijd. 3. Verschillen in plaats.plaats 4. Verschillen in kennis. 5. Verschillen in vermogen. 6. Verschillen in kwaliteit.

Keuze overwegingen Bij de keuze van een ditributiekanaal spelen allerlei overwegingen een rol. Hoe belangrijk vindt men rechtstreeks contact met de afnemers. (*)rechtstreeks Wonen in het gebied weinig of veel afnemers. Welk kanaal is bereid het product op te nemen. Welk kanaal heeft de laagste kosten. Wat verwacht de consument.

Lengte distributiekanaal We onderscheiden Directe distributie. Indirecte distributie. Duale distributie. De uitleg volgt volgende week.

Lengte distributiekanaal We onderscheiden Directe distributie. Indirecte distributie. Duale distributie.

Directe distributie Van directe distributie (direct marketing) (*) is sprake als een producent rechtstreeks levert aan de consument. Bijv. Zeefdrukkerij levert via een webwinkel rechtstreeks bedrukte T-Shirts aan de consument(direct marketing) Lees op bladzijde 80 de voor- en nadelen.

Indirecte distributie Bij indirecte distributie bevinden zich tussen producent en consument twee of meer schakels.

Indirect kort en indirect lang Bij een indirect kort kanaal bevinden zich tussen consument en producent slecht één schakel. Bij een indirect lang kanaal bevinden zich tussen consument en producent twee of meer schakels.

Vervolg Indirect kort Indirect lang Producent Detaillist Consument Producent Groothandel Detaillist Consument

Klassieke keten (indirect lang) Het distributiekanaal waarbij een product van producent via groothandel en detaillist de consument bereikt.groothandel Bij grote detaillisten (zoals AH) is de groothandel eruit gedrukt.

Duale distributie Bij duale distributie gebruikt de producent twee distributiekanalen naast elkaar.

Vervolg Voorbeeld Voorbeeld (*) Beide producenten gebruiken beiden!! Producent Groothandel Detaillist Consument

Maken Vraag 1 t/m 9 bladzijde 84 en 85.

Distributie-intensiteit We onderscheiden Intensieve distributie Selectieve distributie Exclusieve distributie

Intensieve distributie Bij intensieve distributie worden zoveel mogelijk verkooppunten ingeschakeld bij de verkoop van het product. Fast moving consumer goods (massa artikelen).(massa artikelen).

Selectieve distributie Bij selectieve distributie maakt de producent een keuze uit de in aanmerking komende verkooppunten. Niet elk distributiepunt mag het merk van de producent verkopen.distributiepunt

Exclusieve disributie Opdracht: Lees in je boek en iedereen heeft over 5 minuten opgeschreven welk voorbeeld hij of zij erbij heeft bedacht!!!

Huiswerk Doornemen bladzijde 87 t/m 94. Opdracht 22 en 23 maken van bladzijde 62 en 63 Leren tot en met pagina 79 Vraag 1 t/m 9 bladzijde 84 en 85 Maken vraag 10 t/m 17 bladzijde 89 t/m 91