BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman
Wat wij graag met jullie willen delen: Wat zijn banners en buttons? Hoe werken banners en buttons? Welke mogelijkheden bieden banners en buttons als marketingcommunictie-instrument? Hoe worden banners en buttons toegepast? Voorbeelden van goede en slechte toepassingen van banners en buttons
Wat zijn banners en buttons? Grafische reclame-uitingen Financiele vergoeding Marketingbedrijven 2 vormen van banners Het verschil tussen banners en buttons
Voorbeelden bannersbuttons
Hoe werken banners en buttons? Statisch Jpg meest geschikt Teken programma’s Gratis online maken Dynamisch Gif meest geschikt Flash (bewegingen, korte filmpjes) Makkelijk te veranderen
Mogelijkheden van banners en buttons als marketingcommunicatie-instrument Reclame Naamsbekendheid Doelgroepgericht
Banner blindness Snel doorkijkenGlobaal lezenDe tekst goed lezen Rood = meest bekeken Geel = middelmatig Blauw = minst bekeken Geen kleur = niet bekeken
Tips tegen banner blindness Zorg dat de belangrijke inhoud de figuur is Voorkom te complexe visuele informatie met een hoge dichtheid Zorg dat je banner duidelijk laat zien hoe hij gebruik moet worden (affordance) KISS: Keep It Short and Simple
Tips Bepaal doelgroep van te voren Bepaal wat interessante websites zijn Maak banners in stijl van website Gebruik zoekwoorden in banners Analyseer campagne om succes te meten
Wat zijn goede toepassingen Een banner moet voor al interactief wezen Plaats je banners op relevante pagina’s Zorg dat URL zo goed mogelijk zichtbaar is Laat de creativiteit niet van technische eisen afhangen Gebruik frequency cap
Voorbeelden van goede en slechte banners Goede banners Slechte banners ns.adtech.de/images/407/Ad St1Sz168Sq V0Id61.gif
BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT!