BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

Adbridge, wat is het? ADBRIDGE™.  Statische QR codes;  Geen (overzichtelijke) statistieken;  QR codes kunnen niet worden beheerd waardoor campagnes.
Analyse klantgerichte websites
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
De website
Presentatie Advies rapport voor: “Museum het Valkhof”
15/10/2013. De meest voorkomende soorten navigatie zijn:  Tekstlinks  Afbeeldingen  Roll-over images  Flashnavigatie  jQuery-navigatie.
Presentatie/demo website
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Corporate Guidelines.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Wiki De Invloed van internet op politiek
Presentatie nieuwe media
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Kwestie van Kreativiteit
Goede campagne - De domste student van nederland
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Digibordles Kerstbomen juf Marije i.s.m. juf Sanne
het bouwen van een website
Instrument Empowerment Workshop “Marokkaanse Vrouwen in Beweging BSI dag; 27 mei 2004 Anneke Hiemstra.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
OPZOEKENEVALUERENOPSLAAN van informatie van op INTERNET door Bart Coene.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Powerpoint Hoe moet het NIET?.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Minor Internet Marketing
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.
DMK – week 2.
Mind42.com Informatica taak Anne-Laure De Meyer & Laura Van Veerdeghem.
Raar Maar Waar kinderboekenweek. Vraag 1 zijn er ooit vikingen op mars geland.
EEN MAGAZINE MAKEN IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen
Maak je website toegankelijk voor alle doelgroepen.
Hoe een website realiseren ? Horen, zien en ontsluiten Gooik, 27 januari 2006 Johnny Van Bavegem Heemkundige Kring van Gooik.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Isometrie tekenen Dal\RvP 2013 Pixel Art.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Multimediale technieken Banners en Buttons Elize Diepeveen, Annika Timmer en Kim Ellerman.
Ongeschikt Te weinig contrast, Te weinig kleur geschikt veel contrast, Veel felle kleuren 
Google Analytics Statistieken over je website
SEO Hoger in Google.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Infographics 19 november 2015
Huiswerkcontrole tabel 2
Vacatureteksten schrijven
Dit was Piet Mondriaan. Hij is een hele beroemde Nederlandse schilder
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
Het aanpassen van Microsoft SharePoint Onlinewebsite
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
De website.
Transcript van de presentatie:

BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman

Wat wij graag met jullie willen delen: Wat zijn banners en buttons? Hoe werken banners en buttons? Welke mogelijkheden bieden banners en buttons als marketingcommunictie-instrument? Hoe worden banners en buttons toegepast? Voorbeelden van goede en slechte toepassingen van banners en buttons

Wat zijn banners en buttons? Grafische reclame-uitingen Financiele vergoeding Marketingbedrijven 2 vormen van banners Het verschil tussen banners en buttons

Voorbeelden bannersbuttons

Hoe werken banners en buttons? Statisch Jpg meest geschikt Teken programma’s Gratis online maken Dynamisch Gif meest geschikt Flash (bewegingen, korte filmpjes) Makkelijk te veranderen

Mogelijkheden van banners en buttons als marketingcommunicatie-instrument Reclame Naamsbekendheid Doelgroepgericht

Banner blindness Snel doorkijkenGlobaal lezenDe tekst goed lezen Rood = meest bekeken Geel = middelmatig Blauw = minst bekeken Geen kleur = niet bekeken

Tips tegen banner blindness Zorg dat de belangrijke inhoud de figuur is Voorkom te complexe visuele informatie met een hoge dichtheid Zorg dat je banner duidelijk laat zien hoe hij gebruik moet worden (affordance) KISS: Keep It Short and Simple

Tips Bepaal doelgroep van te voren Bepaal wat interessante websites zijn Maak banners in stijl van website Gebruik zoekwoorden in banners Analyseer campagne om succes te meten

Wat zijn goede toepassingen Een banner moet voor al interactief wezen Plaats je banners op relevante pagina’s Zorg dat URL zo goed mogelijk zichtbaar is Laat de creativiteit niet van technische eisen afhangen Gebruik frequency cap

Voorbeelden van goede en slechte banners Goede banners Slechte banners ns.adtech.de/images/407/Ad St1Sz168Sq V0Id61.gif

BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT!