Open Huis 19 januari 2016
Hartelijk welkom!
Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2
Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2
Avila College – TH-klas Programma: aanmelding intake doelstellingen werkwijze niveau toetsen doorstroming en resultaten de praktijk
TH = TL / Havo ”Dakpanconstructie” Wat is dat?
Avila College – TH-klas Aanmelding: wens van ouders/kind advies basisschool: eenduidig! juni 2016: warme overdracht met basisschool bij verschil altijd contact met ouders en basisschool
Avila College – TH-klas Intakegesprek met mentor: voor/meteen na de zomervakantie einde leerjaar: evt. eindgesprek
Avila College – TH-klas Doelstellingen: optimale basis voor doorstroom naar Havo optimale basis voor diploma TL! zelfstandigheid differentiatie zelfverantwoordelijkheid
Avila College – TH-klas Werkwijze meer aandacht NE - EN - WI studiewerktijd studiewijzers differentiatie / niveau
Avila College – TH-klas Studiewijzers en SOM alle taken staan er in per periode elk vak doet mee elke les nodig SOM: huiswerk, absentie, cijfers etc.
Avila College – TH-klas Niveau: aanbod lesstof ligt op top TH, richting Havo in de onderbouw determinatie leerling worden uitgedaagd zich te ontwikkelen en te overtreffen
Avila College – TH-klas Niveau: ervaring laat zien dat TL-leerling extra uitdaging nodig heeft daarom zowel TL- als havo niveau in de lessen en toetsen middels RTTI (meer inzicht)
Avila College – TH-klas TAAL & REKENEN basisvaardigheden op peil houden en/of verder ontwikkelen doorlopende leerlijn BO – VO extra uur Rekenen in rooster Taal bij Nederlands
Avila College – TH-klas Doorstroming: overstap naar havo aan het einde van het 1 e, 2 e of 4 e leerjaar (na behalen diploma) na diploma naar mbo
Avila College – TH-klas TL/Havo - dé kans: om te groeien in ontwikkeling om in een kleine, prettige en veilige omgeving te worden uitgedaagd en te presteren om te profiteren van een kleine school in een groter geheel
Als laatste… presentatie komt op de site Voor straks: WEL THUIS!