Kom verder. Saxion. Professioneel management PHBO Jobcoaching Welkom! Webcollege.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Resultaatgericht Samenwerken
Advertisements

Hoe kunnen we elkaar versterken?
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
STRATEGISCHE PLANNING
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Lomoz, 14 maart 2012 Strategisch denken en handelen Nettie van Heezik.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Sociale Inclusie in de Nederlandse Context Succes en faalfactoren
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Nieuw: Digitaal Referentiekader Gezondheidsbevordering (Refka 2.0)
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Management : situering en begrip
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Effectief Cultuurbeleid: Leren van Evalueren
Ondersteuningsplannen
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Begeleidingsplannen GGZ
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Slagkracht met kwaliteit
Verbeteren van onderwijs door professioneel reflectief handelen De rol van onderzoek Paula Willemse en Rob Vink © IVA.
P RAKTIJKONTWIKKELING, ONDERZOEK EN BELEID Instrumenten voor een effectievere jeugdzorg Chaliny Dever 1 BaSWa Info Vaardigheden.
Een project van de Korengroep
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
LUNTEREN 2014 beleid in praktijk. Wat wil het SWV bereiken? schoolloopbanen hebben geen stagnaties overgangen verlopen soepel arrangementen zijn op maat.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
Naar een optimaal HR - beleid
High Performing Teams De Kunst van het Bewegen drs. Eric Slager.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Samenhang jgz - jeugdzorg Workshop RIVM Hilde Kalthoff 13 november 2008.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Reflecteren.
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Start/Einddia De start/einddia wordt gebruikt als openings- en sluitscherm van een presentatie. Hierop wordt Dialoque gepresenteerd. Er mogen geen teksten.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD) Informatiebijeenkomst Leernetwerk HGD Utrecht, 29 maart 2011 Elske van Laar ´s Heeren Loo Informatiebijeenkomst Leernetwerk.
TALENT- & ORGANISATIEPROCESSEN: VAN ORGANISATIE TOT INDIVIDU
De next steps Op weg naar regie en 2050
Resultaatgericht Samenwerken
Feedbackplatform bijeenkomst 2 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 6 februari 2017.
De buitenruimte als centrum voor ontmoeting.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Kwaliteitsgroep Informatiemanagement
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
SHEQ SHQ.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Antibioticaresistentie en teamleren
Workshop Integraal werken in de wijk: sturen op doen wat werkt
Koppeling visie en praktijk
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Zelfevaluatie GOK.
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
Basistekst : Talentontwikkeling
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Transcript van de presentatie:

Kom verder. Saxion. Professioneel management PHBO Jobcoaching Welkom! Webcollege

Kom verder. Saxion. Programma Feedback op kwaliteit Evalueren, reflecteren en leren: PDCA met het DLM-model Welke interventies zijn nodig om in de eigen werksetting succesvol als regisseur te kunnen werken?

Kom verder. Saxion. 7 effectieve gewoonten van Covey 1.proactieve levenshouding 2.concentratie op einddoelstellingen 3.belangrijk voor urgent 4.Win-win denken 5.echt luisteren naar anderen = 3 synergetisch handelen 7.olie de machine

Kom verder. Saxion. Systematisch handelen: Je beschrijft de systematische organisatie van feedback op kwaliteit. Je gebruikt daarbij de uitgangspunten van het DLM-model: hoe zorg jij ervoor dat je door progressiemeting zicht krijgt op de kwaliteit van je handelen en de progressie daarin. Je beschrijft op welke wijze je in je professionele handelen de feedback op de kwaliteit organiseert.

Kom verder. Saxion. Feedback op kwaliteit: de Do-learn cyclus

Kom verder. Saxion.

De Do-learn cyclus Client Professional Organisatie Team

Kom verder. Saxion. Systematische organisatie van feedback op kwaliteit Blik op werk INK Servqual Mc Kinsey PDCA

Kom verder. Saxion. Blik op Werk

Kom verder. Saxion. Integraal handelen Je beschrijft welke interventies zouden moeten worden gepleegd om in de eigen werkcontext (organisatie en netwerk) eventuele knelpunten of stagnaties op te lossen/ in de toekomst te vermijden en de kwaliteit van het professioneel handelen in zijn algemeenheid te verbeteren. Noem daarbij tenminste één interventie op: - Operationeel niveau: persoonlijk/professioneel management - Tactisch niveau: team- of afdelingsmanagement - Strategisch management: organisatiemanagement - Stakeholders: management van keten/netwerk

Kom verder. Saxion. Resultaatmeting Managementinformatie DLM Model: instrumenten Bestaande situatie cliënt Procesinstrumenten Organisatie-instrumenten Contactfase Beeldvorming Planvorming Realisatie Duurzame re-integratie Cliëntinformatie PROGRESSIEMEETLATPROGRESSIEMEETLAT Cliëntprofiel (dossier) Actie- planning Resultaat- gerichte coaching Classificatie Cliënt kenmerken Caseload- informatie Netwerk- informatie

Kom verder. Saxion. Macro, meso en micro JC MM Beleid MM Beleid MM Beleid Uitvoerder Cliënt Politiek

Kom verder. Saxion. Vraag Welke belemmeringen ervaar je/neem je waar om effectiever te werken?

Kom verder. Saxion. Beantwoord Welke invloed kun jij aanwenden om de belemmeringen te minimaliseren? Cirkel van Invloed

Kom verder. Saxion. Professioneel management ProfessionalManagerTeam/OrganisatieNetwerk Vaardigheden  Coachingsvaardig- heden  Netwerkvaardigheden  Resultaatgericht rapporteren  Reflecteren op professioneel handelen (Do and Learn)  Coachingsvaardigheden  Voorwaardenscheppend  Sturen op resultaten  Reflecteren op eigen handelen  Feedback geven op inspanning en resultaat (Do and Learn)  Lerende organisatie (Do and Learn)  Kwaliteitszorg organiseren  Heldere en gedeelde visie  Sturingsinformatie genereren  Faciliterend management  Interne en externe taakhelderheid  Netwerkvaardigheden  Lerend netwerk  Integrale en systematische kwaliteitszorg  Heldere en gedeelde visie  Sturingsinformatie genereren en uitwisselen  Transparant management  Netwerkvaardigheden  Bereikbaarheid  Feedback op netwerkfunctioneren Instrumenten  DLM-meetlat  Cliënt en gegevensregistratie  Communicatie- afspraken  DLM-meetlat  Rapportagesystematiek  Overlegstructuur  DLM-meetlat  Rapportagesystematiek  Overlegstructuur  DLM-Meetlat  Netwerkinformatie  Communicatie- afspraken  Overdrachtsformat

Kom verder. Saxion. Inventarisatie Wat is nodig?Wat is beschikbaar (en waar)? Wat moet er komen? Fasering van het proces Progressiemeetlat Cliëntinformatie Resultaatgerichte actieplanning Regie: resultaatgericht trajectmanagement Classificatie van belemmerende factoren Realistische caseload-informatie Netwerkinformatie Faciliterend management Feedbackloop (PDCA-kwaliteitscyclus)

Kom verder. Saxion. Wel thuis! Jan Woldendorp