Kom verder. Saxion. Professioneel management PHBO Jobcoaching Welkom! Webcollege
Kom verder. Saxion. Programma Feedback op kwaliteit Evalueren, reflecteren en leren: PDCA met het DLM-model Welke interventies zijn nodig om in de eigen werksetting succesvol als regisseur te kunnen werken?
Kom verder. Saxion. 7 effectieve gewoonten van Covey 1.proactieve levenshouding 2.concentratie op einddoelstellingen 3.belangrijk voor urgent 4.Win-win denken 5.echt luisteren naar anderen = 3 synergetisch handelen 7.olie de machine
Kom verder. Saxion. Systematisch handelen: Je beschrijft de systematische organisatie van feedback op kwaliteit. Je gebruikt daarbij de uitgangspunten van het DLM-model: hoe zorg jij ervoor dat je door progressiemeting zicht krijgt op de kwaliteit van je handelen en de progressie daarin. Je beschrijft op welke wijze je in je professionele handelen de feedback op de kwaliteit organiseert.
Kom verder. Saxion. Feedback op kwaliteit: de Do-learn cyclus
Kom verder. Saxion.
De Do-learn cyclus Client Professional Organisatie Team
Kom verder. Saxion. Systematische organisatie van feedback op kwaliteit Blik op werk INK Servqual Mc Kinsey PDCA
Kom verder. Saxion. Blik op Werk
Kom verder. Saxion. Integraal handelen Je beschrijft welke interventies zouden moeten worden gepleegd om in de eigen werkcontext (organisatie en netwerk) eventuele knelpunten of stagnaties op te lossen/ in de toekomst te vermijden en de kwaliteit van het professioneel handelen in zijn algemeenheid te verbeteren. Noem daarbij tenminste één interventie op: - Operationeel niveau: persoonlijk/professioneel management - Tactisch niveau: team- of afdelingsmanagement - Strategisch management: organisatiemanagement - Stakeholders: management van keten/netwerk
Kom verder. Saxion. Resultaatmeting Managementinformatie DLM Model: instrumenten Bestaande situatie cliënt Procesinstrumenten Organisatie-instrumenten Contactfase Beeldvorming Planvorming Realisatie Duurzame re-integratie Cliëntinformatie PROGRESSIEMEETLATPROGRESSIEMEETLAT Cliëntprofiel (dossier) Actie- planning Resultaat- gerichte coaching Classificatie Cliënt kenmerken Caseload- informatie Netwerk- informatie
Kom verder. Saxion. Macro, meso en micro JC MM Beleid MM Beleid MM Beleid Uitvoerder Cliënt Politiek
Kom verder. Saxion. Vraag Welke belemmeringen ervaar je/neem je waar om effectiever te werken?
Kom verder. Saxion. Beantwoord Welke invloed kun jij aanwenden om de belemmeringen te minimaliseren? Cirkel van Invloed
Kom verder. Saxion. Professioneel management ProfessionalManagerTeam/OrganisatieNetwerk Vaardigheden Coachingsvaardig- heden Netwerkvaardigheden Resultaatgericht rapporteren Reflecteren op professioneel handelen (Do and Learn) Coachingsvaardigheden Voorwaardenscheppend Sturen op resultaten Reflecteren op eigen handelen Feedback geven op inspanning en resultaat (Do and Learn) Lerende organisatie (Do and Learn) Kwaliteitszorg organiseren Heldere en gedeelde visie Sturingsinformatie genereren Faciliterend management Interne en externe taakhelderheid Netwerkvaardigheden Lerend netwerk Integrale en systematische kwaliteitszorg Heldere en gedeelde visie Sturingsinformatie genereren en uitwisselen Transparant management Netwerkvaardigheden Bereikbaarheid Feedback op netwerkfunctioneren Instrumenten DLM-meetlat Cliënt en gegevensregistratie Communicatie- afspraken DLM-meetlat Rapportagesystematiek Overlegstructuur DLM-meetlat Rapportagesystematiek Overlegstructuur DLM-Meetlat Netwerkinformatie Communicatie- afspraken Overdrachtsformat
Kom verder. Saxion. Inventarisatie Wat is nodig?Wat is beschikbaar (en waar)? Wat moet er komen? Fasering van het proces Progressiemeetlat Cliëntinformatie Resultaatgerichte actieplanning Regie: resultaatgericht trajectmanagement Classificatie van belemmerende factoren Realistische caseload-informatie Netwerkinformatie Faciliterend management Feedbackloop (PDCA-kwaliteitscyclus)
Kom verder. Saxion. Wel thuis! Jan Woldendorp