Kantoren vol Energie 28-11-2014 Erik de Jonge. Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onze kernwaarden.
Advertisements

Beleidsplan sc Victoria ’04
Door goede gesprekken groeien
De Groene Heuvel “Hof van heden en de toekomst”. Schetsen voor de toekomst.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Duurzaam omgaan met de openbare ruimte…… doe je samen!
Aannemingsbedrijf H.J. Jurriёns B.V. te Utrecht. Nils Blom.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Hogescholen in Dialoog
OR-platform 15 november.
Tim Versluijs Leerdoelen.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Presentatie Missie en Visie Lomoz 2012 Anton Rijkers.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Coöperaties en coöperatief samenwerken, een kennismaking.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Belangrijkste resultaten van de transversale benadering Prof. em. J.-J.Detraux Onderzoeks- en opleidingscentrum rond het buitengewoon onderwijs Université.
WELKOM! Maandag 10 november 2014 DZOH op weg naar 2020!
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Visie & Strategie.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Loyaliteit begint met een warm welkom
Regie over eigen leven..
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
Agenda: Situering Planning en locatie bepalen Kennismaking en leervragen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
MVO Qlip: Fietsstimulering
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Een Leven Lang DZC Symposium Achterhoek in Beweging Jeroen Sanders 15 november 2012.
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Heroriëntatie landschap Lennart Graaff 7 oktober 2011.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Resultaten groepswerk studiedag INOUT Veenendaal.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
De next steps Op weg naar regie en 2050
Het plaatsen van mensen met een arbeidsbeperking binnen ING Nederland
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Duurzaam Idskenhuizen
ViaVia Info-presentatie
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Diverse Sprekers ZAAM’s doelen zijn leidend voor gewenste ICT ondersteuning en benodigde infrastructuur DOEL PYRAMIDE ZAAM Doel (Missie) Als schoolorganisatie.
Diversiteit & Inclusie
Financieel succesvol met zorgvastgoed in een veranderende markt
‘Ontwikkelen doen we samen’
Les 1: Brainstorm en kennismaken
DE ENERGIE OM TE VERANDEREN
Leegstand en regionale samenwerking
Nationale Omgevingsvisie
MEIERIJSTAD 8 juni 2018 Fusiegemeenten ontstaan per
Op naar modern mobiliteitsbeleid
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Transcript van de presentatie:

Kantoren vol Energie Erik de Jonge

Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 2

Erik de Jonge ANWB-groep HulpverleningRetailMedia

Erik de Jonge ANWB-Reizen Overige dochters ANWB-Dochters

Erik de Jonge ANWB-groep Hoofdkantoor m2 vvo Meldkamer Assen Ypenburg WW Utrecht Opleidingen 80 Winkels (groei naar 100) 20 WW-stations 13 Logicx-vestigingen 6 Reizendochters Unigarant Test- en Trainingscentrum Lelystad 5

Erik de Jonge Leuke weetjes ANWB is opgericht in 1883, bestaat dus 131 jaar Aantal leden: Aantal medewerkers ANWB Groep: Aantal hulpverleningen WW: Aantal bezoekers ANWB.nl: Aantal pagina’s informatie ANWB.nl: ANWB.nl is 29 van alle NL sites Aantal winkelbezoeken: Aantal transacties winkels: Aantal contacten Contact Center-in/outbound: Omzet: € 974 miljoen Resultaat 2013: € 20,9 miljoen, ROS: 2,1%

Erik de Jonge Missie ANWB De ANWB maakt het voor iedereen mogelijk in vrijheid en met plezier onderweg te zijn 7 4 behoeften Ik ben (dagelijks) onderweg Ik wil eropuit Ik wil op vakantie Ik wil/heb een vervoermiddel 4 thema’s Mobiliteit Hulpverlening voor jou Verkeersveilig- heid Vrije tijd

Erik de Jonge Ambitie 20I ANWB Samen denken en doen Leden Centraal Integrale ledenstrategie Win voor de maatschappij Win voor de leden Win voor de ANWB Maatschappelijk relevant

Erik de Jonge Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 9

Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor 10

Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor - leegstand 11

Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor - leegstand 12 April 2012 Via reguliere makelaar zoekopdracht voor m2 Januari 2013 Stratgisch marktonderzoek JLL Prioriteitsstelling: 1.Verhuur als kantoorruimte 2.Herbestemming 3.Sale & Leaseback Upgrade naar ambitie 20I20+ Verandering topstructuur Reorganisaties ANWB Februari 2014 Vaststelling directie Business development obv samenwerking start-ups Ontwikkeling ‘Dynamisch hart’ Uitbreiding naar Campus ANWB Van 1 gebouw met 1 gebruiker naar 1 gebouw met meerdere gebruikers Bedrijven rond strategische thema is USP Flexibiliteit in faciliteiten

Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor - leegstand 13 3 Potentiële huurders: Identiteit gebouw Haagse Bodem: functie gebouw in omgeving KvE: Ambitie gebouw Actieve markt- benadering mbv een Marketingplan voor gebouw. Vaststellen ambitie Wat wil ANWB uitstralen Brainstorm directie gebruik hoofdkantoor Interview stakeholders Concrete acties nu Samenwerking start-ups Verhuur aan bedrijven die samenwerken met ANWB Begin realisatie ‘Dynamisch Hart’ Start vaststelling strategie toekomst vastgoed. Stip op de horizon Welke tussenstappen passen daarin

Erik de Jonge Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 14

Erik de Jonge Ontwikkelingen ANWB ANWB is een vereniging, het lid staat centraal. Dat wordt benadrukt in een integrale ledenstrategie Eropuit gaan en onderweg zijn menselijk basisbehoeften. ANWB maakt het voor iedereen mogelijk in vrijheid en met plezier onderweg te zijn (missie) Om ook in de toekomst een relevante speler te zijn moeten we transformeren naar de beste en grootste dienstverlener op het gebied van mobiliteit 15

Erik de Jonge Kernwaarden huisvesting MVO Imago: Mobiliteit, Deskundigheid, Informatie, Eerlijk Transparant/Aantrekkelijk/Uitnodigend voor medewers/leden/relaties Flexibiliteit Samenwerking Gastvrijheid 16

Erik de Jonge Randvoorwaarden De business units moeten meer integreren en samenwerken om de gezamenlijke doelen te bereiken De kernwaarden van ANWB blijven behouden en worden zelfs verstrekt. –Helpen + –Maatschappelijk relevant (Maatschappelijk jaarverslag 2013: veilig, sociaal, duurzaam); –Betrouwbaar en deskundig (bijv Wegenwacht); –Klantvriendelijk (Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014) ANWB is en blijft een A-merk Reeds gestarte initiatieven omtrent Huisvesting gaan door en worden onderdeel van eindresultaat –Gebouw en gebied Hoofdkantoor worden deel van de oplossing –Hospitality en gastvrijheid gaan helpen bij verankeren bedrijfscultuur –Bestaande huisvesting wordt getransformeerd tot het dynamisch hart van alle potentiele functies in het pand 17

Erik de Jonge 18 Mensen gaan praten met elkaar en over de ANWB. Dat is de wat er moet gebeuren

Erik de Jonge Ambities Vanuit de ANWB missie ontwerpen, realiseren en onderhouden van een passende huisvesting op het hoofdkantoor voor medewerkers op basis van de volgende ambities: 1.Een energieneutrale ‘ANWB campus’ voor medewerkers, leden en partners. 2.Toegankelijk & betekenisvol voor leden 3.Toegankelijk voor strategische nieuwe business partners 4.Versterken van business 5.Versterken identiteit 19

Erik de Jonge 20 Een rijke en veelkleurig omgeving, waar de afdelingen van onze organisatie zich in kunnen herkennen. Daar werk je elke dag met plezier

Erik de Jonge 21 De ANWB staat voor samenwerken en netwerken

Erik de Jonge Huisvesting krijgt toegevoegde waarde Stimuleren en ontmoeten. De op de locatie aanwezige business units krijgen een omgeving waar ze elkaar ontmoeten en samenwerken ANWB werkt samen op de strategische thema’s met strategische partners Locatie als kenniscentrum Binnen dit kenniscentrum een speciaal onderdeel ter beschikking stellen aan opkomende bedrijven, als incubator gerelateerd aan de ANWB Huisvesting aanbieden voor partners in de procesketen. Openstellen voor leden en derden van de campus van bijvoorbeeld vergaderfaciliteiten en een continue interactie met de (potentiele) leden. Gebouw en medewerkers zijn zelf het voorbeeld van de mobiliteitsmissie van de ANWB: “practice what you preach” 22 Huisvesting moet op flexibele manier de business ondersteunen

Erik de Jonge 23 De ANWB is toegankelijk voor onze mensen, leden, partners en bezoekers. Iedereen is onderweg, maar doordat ze bij de ANWB goed ontvangen worden en eventueel ook kunnen werken bieden we ze een plek waar ze graag willen zijn.

Erik de Jonge Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 24

Erik de Jonge Vervolg Weet niet waar het uiteindelijk naar toe gaat. Weet wel dat omgaan met gebouwen anders moet en wil vanuit de ambities in gezamenlijkheid als partners de mogelijkheden onderzoeken. Ontwikkeling strategische visie vastgoed ANWB staat op de agenda van de directie. Vervolg naar verwachting begin Q Deze visie moet gekoppeld worden aan (de ontwikkeling van) de business van de ANWB. De timing voor de stip op de horizon is nog niet duidelijk, maar maakt onderdeel uit van de agenda. Alle korte termijn stappen, moeten passen in de lange termijn visie. 25