A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel 20-1-2014 Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van agrarische bedrijfswoning naar burgerwoning
Advertisements

Opvattingen en initiatieven t.a.v. schoon, heel en veilig
Stichting Parkmanagement Bedrijventerrein De Huet Heeft U Even Tijd ? HHH 17 maart 2010.
Riool reconstructie Nieuwenhagerstraat-Lindestraat.
Taskforce Mobiliteitsmanagement:
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
“Verkeersveiligheid; een dijk van een probleem?”
Evaluatie ‘Met de fiets minder file’
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Informatieavond 19 april 2010
Inleiding Doelstelling Organisatie Planning Projectonderdelen Fasering
8 september 2014 Veiligheid Dorplein Eerst wat algemene informatie.
Infrastructuur Soest-Zuid en Soesterberg
Copyright © 2005 Borealis A/S Tips Voor Veilig Fietsen.
Onderzoek verkeershinder
Informatie Avond Rijksstraatweg Nieuwersluis 27 september 2006.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
« Communicatie » Netwerk verkeer Myriam Adriaensen, Afdeling Gedrag en Beleid.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Studiedag afschakelplan Wegen en verkeer VVSG - Wegen en verkeer 1.Treinvervoer en spoorovergangen (NMBS/Infrabel) 2.Busvervoer (De Lijn) 3.Verkeerslichten.
Verkeersveilige Schoolomgeving
Inloopavond gemeente Leek 9 september 2015 Proefproject Openbare Verlichting gemeente Leek (beleving presentatie)
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 15 oktober 2015.
gespreksvaardigheden
Hansenstraat wil uit de vergetelheid….  Doel/aanleiding Leefbaarheid en veiligheid in de wijk vergroten, door een mooier, veiliger en meer sociaal straatbeeld.
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
RISICOPROFIEL SAMEN OP WEG gemeente Valkenburg aan de Geul EEN BREDERE KIJK OP BRANDWEERZORG Simone Gijsen 15 september 2014.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
: nordinfra Woningbouwlocatie Hulsberg : Verkeerskundige aspecten Themabijeenkomst voor gemeenteraad 12 mei 2009 ing. Nordine Bouchiba, verkeerskundig.
Wijkverkeersplan Wilhelminapark 2e bijeenkomst klankbordgroep 17 maart 2016.
Leerlingenvervoer Gemeente Leudal Marc Berendsen
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Herontwikkeling Zuidelijk Stationsgebied Gouda René Snijders, Dennis van Wieren 5 april 2013 Verkeersanalyse.
Aanleg N197 Westelijke Randweg Beverwijk Jon Bellis april 2009 Bewonersinformatie over het werk aan de Velsertraverse.
1: Oorspronkelijk plan Maatregelen: 4x drempels 7x kruispuntplateau’s 1x markering kruispunt reflecterende borden bij scherpe bochten Kenmerken: snelheid.
Wijkplan Egmond aan den Hoef Algemene ledenvergadering 22 november 2007.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Terug naar eerste pagina Introductie Individueel Keuze Budget (IKB)
Grondwateroverlast Schinveld Monitoring, onderzoek en maatregelen.
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
WIJKOVERLEG ANTWERPSEDREEF VERKEERSVEILIGHEID 30 maart 2010Bob Peeters.
Analyse uitgaven B&D Kerkrade, 9 / 16 december 2016.
Resultaten evaluatie – versie 7_ Ilse Schelling en Niels Beenker
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Presentatie Integrale Veiligheid
Herinrichting Peelplein en Stevensstraat
HERINRICHTING VALKENBURGERSTRAAT
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Evalueren doe je vooraf
Terugkoppeling thema avond verkeerVoeg een titel toe
Openbare vergadering 21 november 2017
De rechter tikt de overheid op zijn vingers
Verkeersvoorspellingen met modellen
De Investeringsagenda’s: samen investeren in een bereikbare, leefbare
Groot Onderhoud Noordkade
Stand van zaken op 1 november 2018
SCHOOLZONES STIMULEREN VAN SPORT EN BEWEGEN DOOR EEN UITNODIGENDE, VEILIGE SCHOOLOMGEVING Dirk Dessing, Frank Pierik en anderen.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa
Persconferentie ZPZ 5344 – Brussel Noord
Sociale aanpak 30 KM-wegen
Transcript van de presentatie:

A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg

De vraag. ● Evaluateer de verkeersmaatregelen van de Kesselseweg en de Heerstraat, gelegen in de kern van Reuver. ● Doel :inzicht in de effecten van de herinrichting op de verkeersveiligheid voor de bewoners. ● Uitgevoerd oktober-november 2013 ● Middels een bewoners online enquête, tellingen, controles en onderzoeken drempels. ● De online enquête liep van 6 november 2013 tot 14 november ● Aantal huishoudens die zijn benaderd 105 gereageerd 40 personen. ● Resultaat evaluatierapport 10 december 2013.

Aangeleverde documenten gemeente. ●Tellingen uitgevoerd op de Heerstraat (7D) (25-5 t/m/ en 6-9 t/m (zie bijlage 5); ●Tellingen uitgevoerd op de Heerstraat 46 (26-3-t/m en -9 t/m ) (zie bijlage 5); ●Kesselseweg (15) 25-5 t/m en 6-9 t/m (zie bijlage 5); ●Kesselseweg (24) 26-3 t/m en 6-9 t/m (zie bijlage5); ●Verkeerscontroles (verkeershandhavingsteam) van de Heerstraat d.d. 15 juli en 25 september 2013 (zie bijlage 6 en 7); ●Onderzoek GMT van de Flex-drempels op geluid en trillingen d.d (zie bijlage 9). De gemeente heeft de volgende documenten aangeleverd:

Resutaten Tellingen voor en na herinrichting

Waarom op basis van de V 85 geëvalueerd= ●de V85-regel. Dat is de snelheid die door 85% van de automobilisten niet wordt overschreden en door 15% wel wordt overschreden, op een weg met verkeer in normale weersomstandigheden. ●Deze regel weerspiegelt de snelheid die een ruime meerderheid van automobilisten als redelijk en veilig beschouwt in ideale omstandigheden. ●Voor zover de infrastructuur geen zichtbare of verborgen gevaren oplevert, komt een snelheidsregime gebaseerd op de 85- percentielsnelheid (V85) een vlotte en veilige verkeersstroom ten goede. ●Het verhoogt immers de kans op uniformiteit in de gereden snelheden op die weg: automobilisten zullen minder geneigd zijn om onveilig gedrag te vertonen, waardoor de kans op kopstaart- en frontale aanrijdingen vermindert. Door deze regel in te stellen kan het handhavingsbeleid zich richten op de grote snelheidsovertreders.

Belangrijkste conclusies ●O.b.v de verkeerstellingen en metingen moet geconcludeerd worden dat de verkeersveiligheid is toegenomen t.o.v. voor de herinrichting. ● De gemiddelde V85 is gedaald maar zal niet het doel dat voor een 30 km zone gesteld wordt (een V85 gelegen tussen de 30 en 35 km/h) halen. ● De route is namelijk onderdeel van een Openbaar vervoer (OV) en kwaliteitsgoederennetwerk. ●Daarin dienen maatregelen aangelegd te worden die passen bij zijn functie. ●Meer drempels of versmallingen zouden een negatieve werking hebben op die doorstroom functies. 1

Belangrijkste conclusies ●dat de oude herinrichting een betere verkeersveiligheid gevoel gaf dan de nieuwe situatie. ●Verkeerskundig kan gesteld worden dat op de momenten van drukte de weg een betere functie gekregen heeft dan in de oude situatie. ●De genomen maatregelen in de herinrichting vinden de bewoners over het algemeen acceptabel. ●Ze zijn tevreden over de inrichting van de weg met de rode fietsstroken en de aanpassingen van de kruispunten in plateaus deze vinden ze goed. ●Niet tevreden zijn ze over de flex-drempels maar daar zijn nu aanvullende maatregelen op genomen.. 2

aanbevelingen ●Gedurende het komende jaar tellingen en metingen te verrichten om daarmee de intensiteiten en de snelheden verder inzichtelijk te krijgen. ●Met de bewoners, gemeente en politie de evaluatie bespreken en kijken of aanvullende controles van het handhavingsteam gewenst zijn.