Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Marketing voor ZZP-ers
10 tips voor een gouden start Groeitips
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Ondernemen in de praktijk
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Bedrijfspresentatie Promavise
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Ondernemen na je studie!
Marketing presentatie
Social Media.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. Strategie en advies. Uitvoeren middelen, persberichten schrijven,
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Informatie management HC2
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Inbound marketing en bloggen
De marketing van kennis
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Presentatie bedrijfsplan
Acquisitie en PR– les 1.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1

Marketing voor Starters AGENDA 1.Inleiding 2.Onderscheiden, onderscheiden, … 3.Marktonderzoek 4.SWOT-analyse 5.Kosten & marketingmix 6.Jouw vragen 2

1. Voorstellen OVER MONIQUE 3 ►Monique Wassens

1. Voorstellen WIE BEN JE, WAT DOE JE EN WAT VERWACHT JE? 4

2. Onderscheiden!!! WAAROM ►Wat is marketing? 5

2. Onderscheiden!!! WAAROM Succesvolle marketing = meerwaarde bieden (dan komen die vijf p’s daarna wel…) 6..

2. Onderscheiden!!! WAAROM We doen een hele hoop, maar we staan nergens voor. Wat je doet, daar kan je klant niets mee… Waar je voor staat, wél! 7 Ik geef advies, ik coach, ik geef workshops, ik ben marketeer, ik ben consultant, ik ben organisatieadviseur, ik ben….. Ik help je aan klanten waar je blij van wordt.

2. Onderscheiden!!! WAAROM 8

2. Onderscheiden!!! WAAROM 9

2. Onderscheiden!!! WAAROM 10

2. Onderscheiden!!! HOE Positioneren = als een stel koeien in een weiland 11

2. Onderscheiden!!! HOE Positioneren = opvallen 12

2. Onderscheiden!!! HOE Positioneren = wél bij je eigen kracht blijven 13

2. Onderscheiden!!! HOE 14 Jouw kracht Waar ga jij van kwispelen? Koopmotieven specifieke volggroep Waarom heeft jouw klant een probleem als jij er niet meer bent? Jouw meerwaarde Claim + Bewijzen + Resultaat

2. Onderscheiden!!! HOE 15 Jouw kracht Alle ins- en outs journalistiek Koopmotieven specifieke volggroep Komt niet meer snel in het nieuws Jouw meerwaarde Claim + Bewijzen + Resultaat

2. Onderscheiden!!! EEN EERSTE AANZET 16 Jouw kracht ……. Koopmotieven specifieke volggroep ……… Jouw meerwaarde ………

3. (Markt)onderzoek PAK HET SLIM AAN 17 ►Kwantitatief vs kwalitatief ►Koopmotieven en klanttevredenheid ►Zelf doen of uitbesteden?

4. SWOT-analyse HANDIG! 18 positiefnegatief intern extern sterkteszwaktes bedreigingenkansen Product Organisatie Prijs Ondernemer Personeel Distributie Online vindbaarheid Uitstraling Product Organisatie Prijs Ondernemer Personeel Distributie Online vindbaarheid Uitstraling Imago Toekomst Trends Markt Concurrenten Klanten Potentiële klanten Imago Toekomst Trends Markt Concurrenten Klanten Potentiële klanten Imago

4. SWOT-analyse EERST INVULLEN 19 positiefnegatief intern extern S1: Uniek product S2: Goed opgeleid personeel S3: Strakke huisstijl S4:… S5:…. Z1: Lage naamsbekendheid Z2: Weinig conversie uit website Z3: Eigenaar is slechte manager B1: Concurrentie zal toenemen B2: Weinig mond- tot-mond reclame B3: Double dip? K1: Hoge marktpotentie K2: Internet is goed afzetkanaal K3: Hoge klanttevredenheid Product Organisatie Prijs Ondernemer Personeel Distributie Online vindbaarheid Uitstraling Imago Product Organisatie Prijs Ondernemer Personeel Distributie Online vindbaarheid Uitstraling Imago Toekomst Trends Markt Concurrenten Klanten Potentiële klanten Toekomst Trends Markt Concurrenten Klanten Potentiële klanten

4. SWOT-analyse DAARNA CONFRONTEREN 20 sterkteszwaktes kansen bedreigingen oplossingen

4. SWOT-analyse DAARNA CONFRONTEREN 21 S1: Uniek product S2: Goed opgeleid personeel S3: Strakke huisstijl S4:… S5:…. Z1: Lage naamsbekendheid Z2: Weinig omzet vanuit website Z3: Eigenaar is slechte manager K1: Hoge marktpotentie K2: Internet is goed afzetkanaal K3: Hoge klanttevredenheid B1: Concurrentie zal toenemen B2: Weinig mond- tot-mond reclame B3: Double dip? O1 Klantreferenties op site en in pers 02 …. 03…. 04 Google analytics  site verbouwen Originele campagne om naamsbekendheid te verhogen 09 Cursus management 06 Klanten vragen om 2 e graadsnetwerk 07 Investeren in innovatie concept

5. Marketingmix AMBITIES 22 Strategie + marketingmix-middelen om dit probleem op te lossen: …….. Grootste probleem om ambitie te realiseren: …….. (Omzet)ambitie: ……..

5. Marketingmix KOSTEN: WIE NIET STERK IS MOET SLIM ZIJN! 23

5. Marketingmix STARTEN – STOPPEN - DOORGAAN 24 STARTENSTOPPENDOORGAAN Product/concept Organisatie Prijs Ondernemer Personeel Distributie Online Uitstraling

5. Marketingmix TIPS: VERKOOP 25 Maak jaarlijks een top 5 van opdrachtgevers die je wilt binnenhalen. En ga ze volgen!

5. Marketingmix TIPS: KLANTEN (rendabel en leuk) Radicale klantgerichtheid! Betrek ze in je strategie & marketing! Vergeet verloren klanten niet Gouden klant +- (rendabel en niet leuk) Investeren in relatie Zilveren klant -- (niet rendabel en niet leuk) Niet in investeren Zwarte klant

5. Marketingmix TIPS: SOCIAL MEDIA 27 Je merk staat in de etalage. >Individuele klager  collectieve klager. > Kansen product (door)ontwikkeling!

5. Marketingmix TIPS: FOLDER, WEBSITE, ELEVATOR PITCH 28 1.Plak je naam en logo eens af. 2.Doe dat ook bij je 3 grootste concurrenten 3.Zijn jullie inwisselbaar??

Marketing voor Starters AFSLUITING ►Nog vragen onbeantwoord? ►Evaluatie ►Presentatie: moniquewassens.nl 29