Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Advertisements

Het (Wabo)geheim van Helmond
Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
Records management en informatie-architectuur
Nieuw leren vraagt om nieuw organiseren Presentatie Jan Geurts
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Zaakgericht Werken.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
Medewerkersdag 4 juli 2007 DIV.
Zaakgericht werken in samenhang
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Inhoud Doelstelling Huidige situatie Scenarios voor eventuele vervanging Doelen Mozaiek Criteria per scenario Voorstel voor vervanging Overweging koppeling.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Zaaktypecatalogus Kwaliteit en Vraaggericht.
(SNEL)vergunningen in Peel en Maas
De kracht van GAC Business Solutions
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Praktijk case: “Geautomatiseerd scannen én verwerken van ingekomen facturen” ICT Platform.
Beschermde planten en dieren binnen omgevingsvergunning
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
19 nov 2007 Patiëntenvereniging aan het woord Frank van de Peppel Bestuurslid.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Producten & Werkprocessen
Traject omgevingsvergunning monumenten
‘zaaksgewijs’ Gerry de Vaan 11 November Programma -De route van Waalwijk naar zaaksgewijs werken -Tijdsduur -Vragen of opmerkingen?
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
KERNINSTRUMENTEN RijkOmgevingsvisie Programma AMvB Instructies Projectbesluit Omgevingsvergunning ProvincieOmgevingsvisie Programma Verordening Instructies.
DELFT MAAKT BOUWEN MOGELIJK ! Wabo: Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
Interbestuurlijk toezicht: wat betekent dit voor uw gemeente? Presentatie voor raadscommissie Bestuur en Middelen gemeente Dordrecht 29 oktober 2013.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
1 Programma 8 burger en bestuur Interne- en externe dienstverlening Vormgeving en ondersteuning lokaal bestuur.
SCHAKELDAG juni Sessie: milieueffectrapportage en Omgevingswet.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Informatie avond Phoenix 7 juli 2011 WERKEN op “Voederheil II” in Zeeland.
Openbaar Lichaam Bonaire
Voor een veilige en leefbare omgeving
Themamiddag RGBZ en archivering Utrecht, 7 februari 2017
Best Value Procurement Klant-, Zaak-, ArchiefSysteem
Versterking Horizontale Verantwoording Wet Revitalisering Generiek Toezicht Woord vooraf.
Waarstaatjegemeente.nl Horizontale Verantwoording
Jaarverslag 2016 onafhankelijke intergemeentelijke bezwarencommissie
Gebruikerstraining Digitaal Zaakgericht september 2015
WERKEN op “Voederheil II”
Digitaal Archief BEHEERSBAAR BESCHIKBAAR BETAALBAAR DUURZAAM COMPLIANT
Veiligheidshuis Zeeland Organisatie en kerntaken
Transcript van de presentatie:

Jos Arends Kiezen voor een MidOffice

Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De drie gekken van Midden-Drenthe

Criteria op een rijtje Leveranciers/KeuzesFrontoffice Benadering Specifieke Midoffice leverancier Eigen plan trekken Past in architectuur Eigen visie DIFFERSJA EZRAJA NEE OCENEEJA NEE BREINJA NEEJA GOVUNITEDJA NEEJA DIMPACTJA NEEJA MOZARDJA PINKROCCADEJANEE JANEE CENTRICJANEE JANEE BCTNEEJA EXXELLENCEJA NEEJA CIRCLENEEJA PERFECT VIEWJA NEEJA KODISIONJA NEE

LeveranciersAlgemene score BetaalbaarDoorlooptijdIntegratiemogelijk-heden Klanten DIFFERS9nee89ja EZRA6ja87 OCE6ja87 BREIN8ja55deels GOVUNITED8(nee)88deels DIMPACT7nee77 MOZARD9ja99 PINKROCCADE6nee56 CENTRIC6nee46 BCT7nee46deels EXXELENCE8nee67deels CIRCLE6nee46deels PERFECT VIEW7nee78ja KODISION7ja79deels

Mark Voogd Volop in ontwikkeling

 Gestart in Dordrecht met Mozaiek (2001)  Elektronische dienstverlening (in- en extern)  Digitalisering werkprocessen  Informatiemanagement (van losse systemen naar real-time informatievoorziening), Dordrecht in de top!  Pact van Pans (2006)  Drechtsteden / SCD (2007)  IenPM voor GovUnited (2008)  Ontevreden over resultaten  (2009)  Mozard BV (2009)  ‘Launching customer’ (2010)

Volop in ontwikkeling  Transparante dienstverlening staat voorop  Generieke functionaliteit voor alle afdelingen  Alle samenhangende functionaliteit voor Dienstverlening in één suite, echt multichannel en betaalbaar  De Mozard Suite is vrij configureerbaar  Jaarkalender  Plug-ins voor specifieke functionaliteit  De broncode is van de klant  We ‘practice what we preach’  Ook complexe processen zijn beheersbaar (WABO)!

Marit Bakker Écht zaaksgewijs werken

Wat is een zaak? “een samenhangende hoeveelheid werk met een gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd resultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moet worden” Zaak = Klantvraag

Écht zaaksgewijs werken! De zaak staat centraal! ZAAK Advies vragen Brief versturen versturen Mijn zaak + reactie Toewijzen Archiveren Notities Termijn- bewaking Parafering Opschorten Verlengen Status + signalering (Telefoon) notitie

Eenvoudig proces Ontvangen Toegewezen In behandeling Afgehandeld Gearchiveerd Status 1 Status 2 Status 3 Laatste status (4) Status X

Ontwerp Wabo Statussen en Doorlooptijden Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Ontwerpbesluit Besluit Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Besluit  Regulier  Uitgebreid Termijn: 26 w Verlenging: max 6 w Termijn: 8 w Verlenging: max 6 w

Wabo Uitgebreid Ontwerp Wabo Wabo uitgebreid Adv. BAG Ontv. Bouw Ontv. Milieu Ontv. OW Ontv. RO Ontv. Sloop Ontv. VVGB Ontv. Gebruik Ontv. APV 123 BAG Geo Verg. Welstand BAG verleend WOZ verleend Adv. Bouw Adv. Milieu Adv. OW Adv. RO Adv. Sloop Adv. VVGB Adv. Gebruik Adv. APV 4 Adv. Welstand BeroepZienswijze Factuur Afschr. College Vooroverleg 5 Ter Inzage P. ontwerp P. verlenging P. resultaat Afspr. Welst. Oplever Milieu Oplever Gebruik

Marit Bakker Demo: Over de schouder van een behandelaar

Vragen?

Lunch

Jos en Mark Het idee achter #ZGW

Kernpunten van #ZGW Integratie van de hele organisatie Dienstverlening voorop! De overtuigende voordelen van alles-in-1 Generieke functionaliteit (80/20 regel) Eenvoudige configuratie Kanaalonafhankelijke zaakafhandeling

Marit Bakker Écht zaaksgewijs werken

Wat is een zaak? “een samenhangende hoeveelheid werk met een gedefinieerde aanleiding en een gedefinieerd resultaat, waarvan kwaliteit en doorlooptijd bewaakt moet worden” Zaak = Klantvraag

Écht zaaksgewijs werken! De zaak staat centraal! ZAAK Advies vragen Brief versturen versturen Mijn zaak + reactie Toewijzen Archiveren Notities Termijn- bewaking Parafering Opschorten Verlengen Status + signalering (Telefoon) notitie

Eenvoudig proces Ontvangen Toegewezen In behandeling Afgehandeld Gearchiveerd Status 1 Status 2 Status 3 Laatste status (4) Status X

Ontwerp Wabo Statussen en Doorlooptijden Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Ontwerpbesluit Besluit Ontvangen Ontvankelijkheid Beoordeling Besluit  Regulier  Uitgebreid Termijn: 26 w Verlenging: max 6 w Termijn: 8 w Verlenging: max 6 w

Wabo Uitgebreid Ontwerp Wabo Wabo uitgebreid Adv. BAG Ontv. Bouw Ontv. Milieu Ontv. OW Ontv. RO Ontv. Sloop Ontv. VVGB Ontv. Gebruik Ontv. APV 123 BAG Geo Verg. Welstand BAG verleend WOZ verleend Adv. Bouw Adv. Milieu Adv. OW Adv. RO Adv. Sloop Adv. VVGB Adv. Gebruik Adv. APV 4 Adv. Welstand BeroepZienswijze Factuur Afschr. College Vooroverleg 5 Ter Inzage P. ontwerp P. verlenging P. resultaat Afspr. Welst. Oplever Milieu Oplever Gebruik

Marit Bakker Demo: Over de schouder van een behandelaar

Jos Arends Een zaaktype, klaar terwijl u wacht!

Vragen?