De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop Lean is logisch! Waarde voor de klant. Inhoud Even voorstellen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop Lean is logisch! Waarde voor de klant. Inhoud Even voorstellen."— Transcript van de presentatie:

1 Workshop Lean is logisch! Waarde voor de klant

2 Inhoud Even voorstellen

3 Opdracht Waar ben jij geirriteerd of zelfs gefrustreerd over (werkgerelateerd)? Schrijf 3 punten op (5 minuten voor jezelf) en deel deze daarna met een collega

4 Verspilling Frustratie en irritatie zijn signalen

5

6 Opdracht Welke vormen van verspilling herken je in jouw irritaties/ frustraties?

7 Wat is Lean? Bedrijfsfilosofie Bestaat uit 5 basisprincipes en diverse methodieken. Oorsprong Toyota (Toyota Production System) Amerikanen introduceerde ‘begrip Lean’ Begin jaren ‘90 ontwikkeling van Lean in de zorg

8 8

9 Waarom Lean? Zorg kunnen blijven bieden Keuzes durven maken Marktaandeel Aantonen/verbeteren kwaliteit Probleemoplossend vermogen Werkplezier!

10 Strategische koers Veiligheid, kwaliteit en samenwerking in de regio Kernwaarde: oprechte interesse (“alle aandacht” campagne extern) Lean als middel

11 Aanpak Lean in het WFG Verkeerd begonnen Herstart 2014 Lean resultaten: wachttijden verminderd, waarde voor de patiënt centraal, dagelijkse verbeterinitiatieven op de werkvloer, meer dan 900 medewerkers getraind, werkplezier verhoogd.

12 Voorbeelden

13

14 5-keer ‘waarom?’ Wil je de oorzaak van het probleem achterhalen? > Pas de vijf keer ‘waarom’-vraag toe. (5 times-Why). > Doe het goed: neem per vraag enkele minuten. > Wat is het resultaat?

15 5S-methode Werkplekmethodiek Sorteren Structureren Schoonmaken en onderhouden Standaardiseren Steeds beter Zie stappenplan en voorbeelden op intranet > Lean-pagina.

16 En nu? Wat zou Lean jullie kunnen opleveren?


Download ppt "Workshop Lean is logisch! Waarde voor de klant. Inhoud Even voorstellen."

Verwante presentaties


Ads door Google