De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management 18-04-2007.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management 18-04-2007."— Transcript van de presentatie:

1 Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management 18-04-2007

2 3M feiten en cijfers 67000 medewerkers Meer dan 60 landen Omzet 20 miljard 6 % omzet voor R&D 30 % omzet nieuwe produkten Innovativiteit Ruimte voor initiatieven Leiderschapscompetentie BK, VE, VG, VO, R3, BR 3M Initiatieven E-productivity Sourcing 6Sigma

3 Credit Marketing Why me? Why me? Why not! Why not!

4 The way to Credit Marketing Debt Collection Debt Collection –Debiteurenbeheer Risk Controlling Risk Controlling –Klantherkenning en opvolging Credit Management Credit Management –Beoordeling vooraf / afspraken op maat

5 Resultaten 2006 AR Turns 9.2 AR Turns 9.2 DTP32.34CIT31.10 DTP32.34CIT31.10 Overdue 3.4 % of Total outstanding Overdue 3.4 % of Total outstanding Depreciation533.= euro Depreciation533.= euro

6 Sales Inschakelen verkoop bij incassering Inschakelen verkoop bij incassering –Bewustwording gevolgen termijn –Training onderhandeling termijn –Beloning voor betaalde ipv behaalde omzet

7 Check bij order invoer Indien niet akkoord (zwakke financiële positie) Indien niet akkoord (zwakke financiële positie) –Frustratie bij klant Aangepaste voorwaarden Aangepaste voorwaarden –Frustratie bij Sales Brengen slechte boodschap Brengen slechte boodschap Reductie omzetkansen Reductie omzetkansen –Frustratie bij Finance Niet tijdig geïnformeerd Niet tijdig geïnformeerd Kosten aspect Kosten aspect

8 Credit Control & Collection Bijdrage leveren aan verkoopinspanning Bijdrage leveren aan verkoopinspanning –Hulp bieden bij hun verantwoordelijkheden Credit Marketing Credit Marketing

9 Credit Marketing Eigen portfolio Eigen portfolio –In kaart brengen ‘best performers’ Combinatie verkoop-resultaat/financiële sterkte Combinatie verkoop-resultaat/financiële sterkte –Zoeken naar vergelijkbare bedrijven Potentiële klanten/markten Potentiële klanten/markten –In kaart brengen ‘best performers’ Combinatie verkoop-potentie/financiële sterkte Combinatie verkoop-potentie/financiële sterkte –Advies mbt keuze en aanpak

10 Credit Marketing Mede sturing geven aan verkoop-inspanningen Mede sturing geven aan verkoop-inspanningen Effectiviteit verkoop-inspanning verhogen Effectiviteit verkoop-inspanning verhogen Aan de start samenwerking verbeteren Aan de start samenwerking verbeteren Vermindering problemen in het vervolgtraject Vermindering problemen in het vervolgtraject

11 “Credit Management is wat je doet opdat er een tijd zal komen dat je het niet meer hoeft te doen”


Download ppt "Credit Marketing 4e jaarcongres Credit Management 18-04-2007."

Verwante presentaties


Ads door Google