De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 1 Flexibiliteit.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 1 Flexibiliteit."— Transcript van de presentatie:

1 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 1 Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen Raimond Nicodem Chief Executive – Nicodem & Company Juli, 2015

2 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 2 Drie hoofd domeinen van ontwikkeling Markt- ontwikkelingen -Transparant -Flexibiliseert -Geen barrières -# toepassingen groeien -Toepassingen worden volwassen -Geen barrières -Organisatie is complex geworden -Groei, fusies, afslankingen -Weinig durf of vermogen tot echt bewegen -Tegenstelling in belangen -Barrières Technologie en toepassing Organisatie

3 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 3 Ontwikkelingen binnen onderneming blijven achter Ontwikkelingen - druk op organisatie Door externe integratie, digitalisering, internet, call centers en modernere backoffice functies en “straight through processing”, zijn de afgelopen jaren vele nieuwe mogelijkheden in de marketing, verkoop en ondersteuning van producten en diensten ontstaan Organisatie De ‘technische’ mogelijkheden tot transparant kunnen opereren zijn daarmee weliswaar toegenomen, echter dit alles legt nog steeds een uitdagende druk op de organisatorische aspecten en stelt hogere eisen aan de belangrijke relatie tussen klant en organisatie Eerst zijn ondernemingen druk geweest met groei door fusies, overnames, etc. Integratie en inbedding zijn nog steeds forse uitdagingen Daarna kwam de economische crisis, raakte men in paniek en verstijfde men letterlijk

4 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 4 Hierdoor is forse kloof ontstaan tussen Markt en Technologie enerzijds en Organisatie anderzijds + Onbe Onbegrensd Onbeperkt Gehinderd Beperkt Begrensd Markt Technologie Organisatie Onbegrensd Onbeperkt

5 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 5 Is dit nu een nieuw verschijnsel of niet? “Eenduidige registratie, -verwerking en -distributie van eenduidige informatie via verschillende kanalen is voor veel bedrijven op dit moment nog een brug te ver” WaarNiet waar of Stelling:

6 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 6 Deze uitdagingen zijn alles, behalve nieuw… “Eenduidige registratie, verwerking en distributie van eenduidige informatie via verschillende kanalen is voor veel bedrijven op dit moment nog een brug te ver” Interview BBP - DM Strategie - Nicodem - 1999

7 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 7 Niet nieuw dus… Nieuwe buzz-words helpen al helemaal niet Nog steeds worstelen veel organisaties met hetzelfde fenomeen: -Snel de juiste gegevens produceren -Flexibel in kunnen spelen op markt -Multi-channel Real time Agile Omni-channel Huidige buzzwords Nieuwe buzzwords voor een bestaande issues helpen u niet verder. Ondanks de buzzwords zullen we het in de visie, de flexibiliteit van en de uitvoering binnen de organisatie moeten zoeken Multi-channel heet nu Omni-channel omdat we Multi- channel niet voor elkaar kregen zoals het bedoeld was Dus kunnen we met Omni-channel weer een tijdje vooruit Voorbeeld

8 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 8 Thema 2014 én 2015: De Klant Centraal. Ook dit is een reeds jarenlange bestaande struggle Customer Management gaat over de onderneming, de positie in de markt en de (toekomstige) winstgevendheid Daarmee maakt het een belangrijk deel uit van de strategie van de onderneming Het is geen ontwikkeling die als IT-driven mag worden gezien De visie op Customer Management moet dus niet afhangen van mogelijkheden van de informatie technologie (IT) Applicaties kunnen niet de strategie bepalende factor zijn in het geval van een werkelijk klantgerichte organisatie “Op dit moment * zijn veel Customer Management initiatieven gedoemd om te mislukken; er is vaak een te beperkte betrokkenheid van het algemene management om de strategie echt te doen slagen”

9 © Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 9 Diverse oorzaken waarom dit blijft hangen… Beide stellingen zijn helaas nog al te waar anno 2015 binnen veel ondernemingen Onvoldoende “opgeruimd” in de klant- en productdatabase chaos Procesuniciteit wordt aangehaald als USP: “wij zijn speciaal, anders dan anderen” Nog steeds veel “product-out” strategieën Units, licenties, m 2 verkoop- ruimte etc. zijn nog steeds belangrijkste drivers voor sales “We moeten eerst goed draaien, dan hebben we tijd voor innovaties” Waarom is er in 15 jaar geen of weinig resultaat geboekt? Dat is pas echt een mooi onderwerp om samen over te praten


Download ppt "© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen - 20150730 / sheet 1 Flexibiliteit."

Verwante presentaties


Ads door Google