De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen,"— Transcript van de presentatie:

1 Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

2

3

4 Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen (‘technoscience’) en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen Bewustwording van integratie van vakken Aandacht voor Zelfstandig werken en (deels) vrije keuze Uitgebreide basis: 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ 3e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas: – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de ingekorte reguliere stof Voorbereiden op versneld eindexamenprogramma in de bovenbouw Begeleiding en ondersteuning van andere lln. – voor technisch ontwerpen via Science Centre Delft. – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA

5

6 Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

7 Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen (‘technoscience’ en NASK-lessen vormen de basis) Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen (SCIENCE) 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet-natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

8

9 Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen, zagen, boren, vijlen, timmeren, afwerken – (NLT, constructies bij mechanica / natuurkunde) Vaardigheden betreft veiligheid Vaardigheden betreft samenwerken, plannen, leiderschap Bewustwording van integratie van vakken Uitgebreide basis (voor iedereen): 1e klas: Science Center op school (Nemo). Integratie van Nask en Techniek -> wordt mogelijk vervangen 2e klas: Veldstudiedagen (kennismaking met de natuurwetenschappelijke methode in de Biologie, Stichting Veldstudie Hei- en Boeicop); -> we zoeken een vervanging 1 e, 2 e en 3 e klas: onderzoekend leren, eenvoudig onderzoek doen en ‘wetenschappelijke’ verslaglegging -> uitbreiding naar niet- natuurwetenschappelijke vakken, met AK als ‘brug-vak’ (we zijn één school) 3 e klas: waterweek (integratie onderbouw bovenbouw, leerlingen voor leerlingen) 3 e klas: Itslab op de VU/UvA (4 x per jaar: Bi, Na, Sk, Ak of If). Excellentie 2 e en 3 e klas (kleine groep) naast ondersteuning naar gelang de behoefte v lln: – Ook hier o.a. leerlingen voor leerlingen, link met vervolgonderwijs Tutoren, ‘oud excellentie deelnemers’ Beta-PAL’s, AUC (nog te theoretisch), div. projecten o.a. Achtplus (lln. v. lln.) – ‘Excellence Programme’ leerstof 3e klas voor 2 e klassers Onderzoek doen via extra programma naast de versnelde reguliere stof (via moodle) Begeleiding en ondersteuning van andere lln. in de eigen klas – Olympiades Via keuzemodule “science-olympiade Zelfstandig met begeleiding: INESPO, ISWEEEP, ARTCADIA, Comenius uitisseling / samenwerking met scholen

10


Download ppt "Basis voor Ruimte en Ruimte voor Excellentie De technieklessen en NASK-lessen vormen de basis Vaardigheden vooruitlopend op ontwerpen: meten, tekenen,"

Verwante presentaties


Ads door Google