De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015

2 AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

3 Haal het beste in jezelf naar boven Haal het beste in jezelf naar boven

4 Hans Broodman Bedrijfseconomie, direct marketing, marketing management, fondsenwerving, coaching, interim management, partner bij Nassau

5 AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

6 1: De ‘Why?’ en ‘Case for support’ How = meetings What = discussion Why = energy De ‘Why’ is wat ons beweegt en wat anderen in beweging brengt

7 1: De ‘Why?’ en ‘Case for support’ Case for support Mensen geven niet aan organisaties. Mensen geven aan de doelen van organisaties. Mensen willen meedoen (Why) en helpen iets te realiseren (Case for Support).

8 AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

9 2. Friendraising Stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven, met als doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken

10 2. Verruil je fondsenwerving bril voor je netwerk bril

11 Jouw organisatie

12

13 Medewerkers Donateurs Bestuur Directie Vrijwilligers Patiënten Bezoekers Alumni InternExtern

14 Friendraising is geen techniek, maar een mentaliteit. Basisprincipe 1

15 Staak monoloog en start dialoog. Basisprincipe 2

16 Van achterban naar voorhoede. Basisprincipe 3

17 Verplaats je altijd in het perspectief van je friend. Basisprincipe 4

18 Niet alleen vragen, maar juist ook geven. Basisprincipe 5

19 AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

20 3. Stappen in het proces Stap voor stap 1.Beleving van je organisatie in kaart 2.Kennismaking met je organisatie 3.Wanneer een vriend? 4.Geefrelatie formuleren 5.Doelstellingen benoemen 6.Doelgroepen formuleren 7.Bepaal je vertrekpunt 8.Werken volgens het friendraising model

21 ORGANISATIE communicatie activiteiten ambassadeurs KENNISMAKING RELATIE GEEFRELATIE Creëren van een positieve ervaring Beleven van een positieve ervaring Bestendigen van een positieve ervaring Uitdragen van een positieve ervaring Hoe maken friends kennis met ons? Wat kunnen wij aan friends geven? Hoe leggen we friendships vast? Wat kunnen friends aan ons geven?

22 Friendraising Stimuleren van betrokkenheid bij je organisatie en het bouwen van duurzame vriendschappen met personen, stichtingen of bedrijven, met als doel allebei de vruchten van deze relatie te plukken

23 AGENDA Introductie 1. De ‘WHY’ en ‘Case for Support’ 2. Friendraising 3. Stappen in het proces 4. Vragen en antwoorden van deelnemers Meer weten? Bel, mail of kom langs.

24 020 – Balt Leenman Hans Broodman 030 –

25 BEDANKT VOOR JE AANDACHT!


Download ppt "Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google