De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

11 december 20011 DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "11 december 20011 DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken."— Transcript van de presentatie:

1 11 december 20011 DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken

2 11 december 20012 Inlog en intake Via de DLO naar een reeks (indien technisch mogelijk) zonder inlog). Via de DLO naar de homepage (indien technisch mogelijk zonder inlog). Eventueel 1 x per sessie inloggen. Intake: –Snelle verbinding: assets vanaf de server –Langzame verbinding: cd-rom plaatsen in de PC.

3 11 december 20013 “Home DTL” Kies een categorie -Luistervaardigheid niveau 1 -Spreekvaardigheid -Vervoegingen

4 11 december 20014 “Home, deel 2” Categorie Luistervaardigheid niveau 1 Structuur 1 Structuur 1a Structuur 1b Structuur 2 Structuur 3 Reeksen of theorieaanbod -Reeks 1 -Reeks 2 -Reeks 3 -Reeks 4 Theorie Reeks

5 11 december 20015 Homepage, procedure van selectie Categorie kiezen Binnen structuur onderwerp kiezen Theorie bekijken Reeksen kiezen Reeks afmaken Nieuwe reeks kiezen (o.i.d.) Score van reeks bekijken

6 11 december 20016 Reeks Reeks 1: Oefening 3 (uit 10) Oefening 3 Theorie Reeks Score = 10% van 100% Klaar

7 11 december 20017 Reeksoverzicht score Sleutel# oefCesuurPoging 1 Poging 2 Sleutel 11050 % 40 % 70 % Sleutel 2 1050 % 60 % n.v.t. Sleutel 31050 % 20 % 60 % Totaal30n.v.t.40 % 63,33 % Aanvullende oefTerug naar zelfde reeks

8 11 december 20018 Reeks Reeks: is een verzameling oefeningen samengesteld door de docent op basis van sleutels en aantal oefeningen. Sleutel: is een unieke code van op basis waarvan oefeningen geplaatst worden in de reeks. De docent kan de sleutel samenstellen op basis van bepaalde metadata. Cesuur: is een door de docent in te stellen criterium waaraan de score van de student op een sleutel binnen een reeks moet voldoen.

9 11 december 20019 Reeks, procedure Oefeningen tonen Behaalde score tot nu toe tonen Hoeveel oefeningen nog te gaan? [Klaar] (reeks) dan totaalscore Evt. aanvullende of zelfde reeks presenteren

10 11 december 200110 Adaptiviteit Adaptiviteit: Voldoet de score van de student niet aan de cesuur, dan wordt het vastgestelde aantal oefeningen voor die sleutel binnen die reeks opnieuw geselecteerd uit de bak met oefeningen die voldoet aan die sleutel. Hierbij worden alleen oefeningen gekozen die nog niet binnen deze reeks zijn aangeboden.

11 11 december 200111 Adaptiviteit Reeks Klaar? Score bepalen Cesuur gehaald? Klaar, nieuwe reeks Nieuwe Oef. van die sleutel maken Ja Nee

12 11 december 200112 Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3 Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Video/audio presentatie gedeelte FeedbackAntwoordHint

13 11 december 200113 Standaard oefentype Hoofdonderdelen: –Instructiedeel –Vraagdeel –Antwoorddeel Subonderdelen: –Hint –Directe feedback –Specifieke feedback –Antwoordpagina –Kijk na Multimedia  alle soorten….

14 11 december 200114 Standaard oefentype, procedure Instructie lezen Antwoord geven [Kijk na] aanklikken Directe feedback bekijken Evt. specifieke feedback bekijken Evt. antwoord bekijken Evt. nieuwe poging Nieuwe vraag

15 11 december 200115 Standaard oefentype, score & registratie Totale oefening Paren van antwoorden Open oefening Score bij poging 1 en 2 Score per antwoordpaar, bij poging 1 en 2 Geen score Score bestaat uit percentage: -1ste poging: 100% -2de poging 80% Per paar: -1ste poging 100% -2de poging 80% Registratie: -1ste antwoord -2de antwoord -Score op laatst gegeven antwoord Laatste score op oef.: som van score op beantwoorde paren/ totaal aantal paren Resultaat kan worden opgeslagen. Docent kan dit resultaat beoordelen.

16 11 december 200116 Dossier Opgeslagen resultaten open oefeningen worden gepresenteerd aan student en docent Docent kan opgeslagen resultaten beoordelen en discussiëren over de resultaten (met studenten) Gebruiker kan per reeks/ toets het overzicht van behaalde resultaten bekijken. Gebruiker kan antwoorden inzien (1e en 2e poging?) per oefening Gemiddelde scores worden getoond. Docenten kunnen per groep gegevens bekijken.

17 11 december 200117 Dossier vragen Welke resultaten moeten er getoond worden? Evenveel als wordt geregistreerd? Krijgt de student evenveel te zien als docent (behalve dan van andere studenten)? Wat zijn groepen precies in de DTL?

18 11 december 200118 Onderhoud: Oefeningen Reeksen Toetsen Theoriepagina’s Structurering van theorie en reeksen (navigatie) Categorieën Gebruikers toekennen aan categorieën Sleutels Hergebruik van onderdelen Gebruikers

19 11 december 200119 Onderhoud: samenstellen reeksen De docent selecteert 1 of meerdere sleutels of stelt deze zelf samen. –Standaard cesuur bij elke sleutel op 60%. Deze is wijzigbaar. De docent bepaalt totaal aantal oefeningen. Eventueel is dit per sleutel te bepalen. Standaard random aanbod van oef. –De docent kan oef in vaste volgorde plaatsen. Standaard alle oefeningen even zware weging. Dit is door de docent aan te passen.

20 11 december 200120 Onderhoud: Hergebruik Binnen oefeningen: –Bestanden (zoals audio, video, afbeeldingen, tekstbestanden) –Instructiedelen van oefeningen –Feedback (delen) Binnen reeksen: –Individuele oefeningen –Sleutels Binnen theoriepagina’s: –Bestanden Binnen de structuur: –Reeksen –Theoriepagina’s


Download ppt "11 december 20011 DTL: een eerste concept Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken."

Verwante presentaties


Ads door Google