De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

11 december 20011 Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "11 december 20011 Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken."— Transcript van de presentatie:

1 11 december Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken

2 11 december Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3 Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen)

3 11 december Schermoverzicht MC 1 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1 o Antwoord 2 o Antwoord 3  Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen) Feedback gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimediatypen mogelijk

4 11 december MC 1 (meerkeuzevraag) Score en registratie: –Score wordt alleen bij poging 1 en 2 gegeven. –Procedure: # alternatieven * # punten –Docent stelt punten per poging en alternatief vast. –Registratie: 1ste antw. + score laatste poging + maximale score oefening. –Luister/lees en spreek in procedure ( student kiest antwoord – inspreek optie verschijnt – student spreekt in – kijk na – model verschijnt bij antwoord – student vergelijkt model met eigen uitspraak)

5 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? MC 1 hologram Andre Roozendaal Bert Schouten Alexandra Corda –MC 1(Transcriptie naast audiofragment) –Luister/lees en spreek in Petra Heck

6 11 december Schermoverzicht MC 2 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1  Antwoord 2  Antwoord 3  Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen)   

7 11 december Schermoverzicht MC 2 Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel  Antwoord 1  Antwoord 2  Antwoord 3  Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen)    Feedback gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimediatypen mogelijk

8 11 december MC 2 (meerkeuzevraag) Score en registratie: –Score wordt alleen bij poging 1 en 2 gegeven. –Procedure: som # punten voor goede antwoorden. max # goede antw. op de vraag < het # gegeven antwoorden?  streep dan foute tegen goede weg (wel het # goede antw. Vermelden in de vraag). Score goed antw is +, score fout antw is -. Score + > score – (+5, -3) heft elkaar op. Minimale score is 0. –Docent stelt punten per poging en alternatief vast. –Registratie: 1ste antw. + score laatste poging + maximale score oefening.

9 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? MC 2 hologram Andre Roozendaal Bert Schouten Alexandra Corda (MC 2 + luister/lees en spreek in) Petra Heck

10 11 december Schermoverzicht Opneemopdracht Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Opnemen Afspelen Hint Hint gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimedia typen mogelijk * Fonetisch transcriptie

11 11 december Schermoverzicht Opneemopdracht Vraagdeel Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk naFeedback Scherm ( eventueel nog andere iconen) Opnemen Afspelen Hint Feedback gedeelte Met link naar andere gedeelten van websites. Ook alle multimediatypen mogelijk

12 11 december Opneemopdracht Score en registratie: –Score = 0 –Procedure: Antwoord opslaan bij [kijk na] en in dossier beschikbaar maken. Dan volgt beoordeling door docent of medestudent. Dit is dan de score op de vraag. –Registratie: Antwoord en eventueel de score.

13 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre rozendaal –meerkeuze GEEN antwoorden mogelijk –Naspreek oefening –Inspreek oefening Bert Schouten Alexandra Corda –Luister, herhaal en vergelijk met model (1e opname + geen feedback)

14 11 december Schermoverzicht Gatentekst (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel teksttekst Gat

15 11 december Schermoverzicht Gatentekst (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel teksttekst     Gat

16 11 december Schermoverzicht Gatentekst (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel teksttekst     Gat Feedback gedeelte Per gat een feedback mogelijkheid

17 11 december Gatentekst (drag & drop) Score en registratie: –Score = voor alle gaten gelijk. Score op oefening is de som van de toegekende score per gat –Alleen een score voor poging 1 en 2 (per gat). –Procedure: student sleept alternatief naar gat en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

18 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre Roozendaal –Drag en drop Hologram –AV transscriptie oefening (7) –Tekst transscriptie oefening (8) Alexandra Corda (drag en drop) Bert schouten

19 11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 1) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Kijk na

20 11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 1) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst    Kijk na

21 11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 1) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst    Kijk na Feedback gedeelte Per gat een feedback mogelijkheid

22 11 december Gatentekst (fill-in-the-blanks 1) Score en registratie: –Score = voor alle gaten gelijk. Score op oefening is de som van de toegekende score per gat –Alleen een score voor poging 1 en 2 (per gat). –Procedure: student typt het antwoord in het gat en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

23 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre Roozendaal Fill in the blanks Alexandra Corda Fill in Bert Schouten

24 11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 2) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Car * teksttekst * * * Kijk na

25 11 december Schermoverzicht Gatentekst (fill in the blanks 2) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Car P* teksttekst h* o* m* Kijk na    Feedback gedeelte Per gat een feedback mogelijkheid

26 11 december Gatentekst (fill-in-the-blanks 2) Score en registratie: –Score = per woord. Max score = 3 * totaal aantal woorden. –Alleen score voor poging 1, 2 en 3, resp. 3, 2 en 1 punt. –Procedure: Fragment loopt, student zet audio stil, student typt het antwoord in het gat en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt na derde poging, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: scorestudent op oefening, plus max aantal punten op de oefening.

27 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Petra van Heck Fill in de blanks Andre Roozendaal –AV transcriptie oefening (5) –Tekst transcriptie oefening (6)

28 11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks3) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel The * house is *. Klaar met afspelen The yellow * is * and *. Kijk na  fragment

29 11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks3) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel The b* house is o*. Klaar met afspelen The yellow W* is c* and dirty. Kijk na   Feedback gedeelte Per zin een feedback mogelijkheid Antwoord Antwoord gedeelte De gehele tekst verschijnt, eventueel fonetisch transcriptie  fragment

30 11 december Gatentekst (fill-in-the-blanks 3) Score en registratie: –Score = per woord. Max score = 3 * totaal aantal woorden. –Alleen score voor poging 1, 2 en 3, resp. 3, 2 en 1 punt. –Procedure: Fragment loopt, student zet audio stil, student typt het antwoord in de betreffende zin en klikt op [kijk na]. Feedback + antwoord verschijnt na derde poging, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Alle zinnen zijn ingevuld en gecontroleerd, dan verschijnt [antwoord]. Antwoord kan worden opgevraagd –Registratie: scorestudent op oefening, plus max. aantal punten op de oefening.

31 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Transcriptie Petra van Heck

32 11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks4) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel Klaar met afspelen Kijk na

33 11 december Schermoverzicht Transcriptie(fill-in-the-blanks4) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel Klaar met afspelen Kijk naAntwoord

34 11 december Fill in the blanks 4 Score en registratie: –Score = 0 –Procedure: Antwoord opslaan bij [kijk na] en in dossier beschikbaar maken. Dan volgt beoordeling door docent of medestudent. Dit is dan de score op de vraag. –Na [kijk na] verschijnt [antwoord]. Antwoord kan worden opgevraagd. –Registratie: Antwoord en eventueel de score.

35 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Andre Roozendaal –AV transcriptie oefening (3) –Tekst transcriptie oefening (4)

36 11 december Schermoverzicht Matching (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel   

37 11 december Schermoverzicht Matching (drag & drop) Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Antwoorddeel Kijk na Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel    Feedback gedeelte Per combi een feedback mogelijkheid

38 11 december Matching (drag & drop) Score en registratie: –Score = voor alle paren gelijk. –Per combinatie alleen een score voor poging 1 en 2. –Score op oefening is de som van de toegekende score per paar. –Procedure: student sleept alternatief (ven) naar partner(s) en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

39 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Drag en drop (hologram) Andre Roozendaal Bert Schouten Alexandra Corda (niet slepen, maar paren aanklikken) Petra Heck combinatie (drag en drop?)

40 11 december Schermoverzicht Markeren Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Tekst tekst   teksttekst tekst Kijk na 

41 11 december Schermoverzicht Markeren Hoe de oefening te maken (instructiedeel) Scherm ( eventueel nog andere iconen) Vraagdeel & antwoorddeel teksttekst Tekst tekst   teksttekst tekst Kijk na  Feedback gedeelte Per markering een feedback mogelijkheid

42 11 december Markeren Score en registratie: –Score = voor alle markeringen gelijk. Score op oefening is de som van de toegekende score per markering –Alleen een score voor poging 1 en 2 (per markering). –Procedure: student markeert gedeelten in de tekst en klikt op [kijk na]. Feedback verschijnt, specifieke feedback kan worden opgevraagd. –Registratie: 1ste en 2de poging worden geregistreerd. 1ste antwoord per gat wordt geregistreerd.

43 11 december Welke beschreven oefentypen voldoen hier aan? Markeren vraag Andre Roozendaal

44 11 december Definitie lijst Oefening Feedback Score Registratie Reeks Adaptiviteit Metadata

45 11 december Oefening Oefening is een enkele vraag die de student moet maken. En via een reeks wordt aangeboden. Een oefening kan bestaan uit: –Instructie deel: Geeft aan hoe de student de oefening dient uit te voeren –Vraag deel: Stelt de betreffende vraag –Antwoorddeel: het deel waar de student de actie uitvoert.die gedaan moet worden om de vraag te beantwoorden.

46 11 december Oefening 2 Een oefening kan de volgende elementen bevatten: –[Hint]: altijd opvraagbare informatie –Directe Feedback: terugkoppeling op een antwoord dat een student gegeven heeft (Altijd op een specifiek antwoord.) –Specifieke feedback: terugkoppeling op een antwoord of een gehele oefening –[Antwoord]: op te vragen modelantwoord –[Kijk na]. Is de handeling waarmee de student aangeeft dat hij zijn actie wil beoordelen (bij open vragen betekent dit sla op in dossier)

47 11 december Oefening 3  Score op oefening: is de waardering op de oefening op te maken uit de scoringsregel. Deze kan per oefentype anders zijn. Registratie: zijn de gegevens die opgeslagen worden en elders gerapporteerd.

48 11 december Reeks Reeks: is een verzameling oefeningen samengesteld door de docent op basis van sleutels en aantal oefeningen. Sleutel: is een unieke code van op basis waarvan oefeningen geplaatst worden in de reeks. De docent kan de sleutel samenstellen op basis van bepaalde metadata. Cesuur: is een door de docent in te stellen criterium waaraan de score van de student op een sleutel binnen een reeks moet voldoen..

49 11 december Adaptiviteit Adaptiviteit: Voldoet de score van de student niet aan de cesuur, dan wordt het vastgestelde aantal oefeningen voor die sleutel binnen die reeks opnieuw geselecteerd uit de bak met oefeningen die voldoet aan die sleutel. Hierbij worden alleen oefeningen gekozen die nog niet binnen deze reeks zijn aangeboden.

50 11 december Rest Oefentype: is een oefening volgens een bepaalde template, bijvoorbeeld meerkeuze vraag 1 antwoord goed.. Metadata: eigenschappen die aan een oefening meegegeven kunnen worden


Download ppt "11 december 20011 Oefentypen binnen DTL Een aanzet Han Smolenaars Marieke Reijken."

Verwante presentaties


Ads door Google