De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De vijf minuten registratie voorbij 22 maart 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De vijf minuten registratie voorbij 22 maart 2010."— Transcript van de presentatie:

1 De vijf minuten registratie voorbij 22 maart 2010

2 In ‘t veld een doolhof Thuiszorg medewerkers klagen, de lol is er echt van af. Wie kan het nog volgen? Zwarte Pieten Betrouwbaar en Nauwkeurig? Suboptimalisatie

3 Uitgangspunten Zeggenschap cliënt Afspraak is afspraak Verdiend vertrouwen Efficiëntie en kwaliteit

4 Zorgarrangement Indicatie CIZ is en blijft basis Zorgarrangement overeenkomst tussen cli ë nt en Rivas Zorgarrangement als basis voor declaratie bij het zorgkantoor en als basis voor eigenbijdrage CAK

5 Zorgarrangement Zorgmedewerkers registreren niet meer op vijfminuten basis in + en - minuten want uitgangspunt is afspraak is afspraak en tevreden cliënt Bij structurele verandering zorgvraag aanpassing zorgarrangement. Tijdelijk kan ook bijv na kleine operatie

6 Zorgarrangement controle Vraag het de cli ë nt Aanwezigheid Indicatie Zorgplan en rapportage zorg Onder de streep o.a. productie volume, indicatie volume. Verantwoorde zorg CQ/LPZ

7 Pilot Gemeente Papendrecht Circa 125 cli ë nten Circa 30 medewerkers 12 weken (3 periodes) Exclusie WMO/AIV en ongeplande zorg Start 28 maart 2010

8 Doelstelling Pilot 1.Het zorgarrangement draagt bij aan het cliëntgericht werken binnen Rivas. 2.Het zorgarrangement vermindert de administratieve last van medewerkers. 3.Invoering van het zorgarrangement is gebaseerd op kostenneutraliteit en leidt niet tot kostenstijgingen.

9 De voorbereiding -Informeren medewerkers -Informeren cliënten -Ondertekenen zorgarrangement -Start 28 maart

10 De pilot -Andere manier van denken -Ongeplande zorg -Aanpassen zorgarrangement -Huidige techniek

11 Aanpassingen zorgarrangement In periode 4 in totaal 11 wijzigingen bij 9 cliënten: 6 keer verhoging bestaande producten 3 keer verlaging bestaand product(en) 1 keer nieuw product 1 keer product gestopt

12 Registratie cliënt

13 Afwijkingen in registratie -Ongeplande zorg -Verkeerde productnummers -Technische problemen Helios

14 Reacties -Cliënten -Medewerkers -Organisatie

15 Zijn er nog vragen?

16 Aantal aanpassingen zorgarrangement : Totaal


Download ppt "De vijf minuten registratie voorbij 22 maart 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google