De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011."— Transcript van de presentatie:

1 Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011

2 DOOR MARIËTTE VAN WISSEN HOE ONTWIKKEL JE EEN PAKKENDE PRESENTATIE: VAN 10 SECONDEN TOT 2 MINUTEN Training Pitchen

3 Wat is een [Elevator] Pitch? Kort, sterk praatje met overtuiging, bedoeld voor  Sollicitaties  Vergaderingen  Presentaties & sales pitches  Tijdens debatten en discussies  In strategische sessies  In CvB, RvB of MT-overleg

4  WAT KAN IK?  WIE BEN IK?  WAT WIL IK? Basis van de pitch

5 Verkooppitch Direct gericht op het overhalen van jouw klant op aankoop/aanschaf product/dienst Elevator Pitch Een EP helpt jouw publiek te begrijpen wat je doet. [En kan indirect ook helpen een klant tot aankoop over te laten gaan] Verschil verkoop- en Elevator Pitch

6 Wat wil je met een EP?  kort en krachtig jouw toegevoegde waarde overtuigend aanprijzen, of  jouw punt helder maken, of  de ander helpen met zijn vraag/probleem

7 Meest gestelde vragen bij sollicitatiegesprek  Vertel eens iets over jezelf  Waarom wil jij hier werken  Waarom ben jij de geschikte persoon  Waar zie jij jezelf over vijf jaar

8  DE ELEVATOR YELL: VERKORTE VERSIE ELEVATOR PITCH  HET GAAT OM ÉÉN ZIN WAARIN JE ZO EXACT MOGELIJK OMSCHRIJFT WAT JE DOET  FOCUS OP PROBLEEM DAT JE OPLOST VOORBEELD VOOR SPREKEN: ‘IK HELP MENSEN EFFICIËNTER GEBRUIK TE MAKEN VAN HUN TIJD WAARDOOR ZE GEMIDDELD 30% SNELLER KUNNEN WERKEN’. VOORBEELD VOOR CV: ‘IK BEN EEN MENSGERICHTE, ANALYTISCHE PROJECTTIJGER DIE KLANTPROCESSEN EFFECTIEF EN EFFICIËNT INRICHT’. …analytische projecttijger… De yell: in één zin

9  WIE JE BENT  WAT JE TE BIEDEN HEBT (OPLOSSING)  WAT JE TOEVOEGT (VOORDELEN)  WAT JE ZOEKT  ACTIEVOORSTEL Structuur van een PITCH

10  IK WERK MET…[DOELGROEP]  DIE WORSTELEN MET…[PROBLEEM]  OM ERVOOR TE ZORGEN DAT…[RESULTAAT]  IK WERK MET LEIDINGGEVENDEN DIE WORSTELEN MET HET GROTE VERLOOP IN HUN TEAM, IK ZORG ERVOOR DAT MEDEWERKERS LANGER IN DIENST BLIJVEN.  IK WERK ALS TEKSTSCHRIJVER EN TAALTRAINER IN DE BANCAIRE SECTOR. MIJN KLANTEN VINDEN HET PRETTIG DAT IK HUN JARGON BEGRIJP EN SPREEK EN GOED VERWOORD WAT ZIJ BEDOELEN. DIT NA AL HUN ERVARINGEN MET TRAINERS EN SCHRIJVERS DIE WEINIG VAN ECONOMISCHE EN FINANCIËLE ZAKEN BEGRIJPEN. Uitwerking pitch

11  WIE BEN JE PROFESSIONEEL GEZIEN?  WAAR STA JE VOOR?  WAAR BEN JE GOED IN?  WAT WIL JE BEREIKEN? Maar wie ben je dan… En vooral: hoe onderscheid je je…

12  DENK IN VRAGEN/PROBLEMEN DIE DE ANDER KAN HEBBEN  BEREID DE ANTWOORDEN/OPLOSSINGEN OP EÉN OF TWEE VAN DIE VRAGEN VOOR  SCHRIJF EEN SOEPELE ELEVATOR PITCH UIT EN DAN … OEFENEN, OEFENEN,OEFENEN! OH JA: EN OEFENEN Wat te doen?

13  HEEFT EEN PRIKKELENDE OPENING  DUURT MAXIMAAL 40 SECONDEN  WORDT MET PASSIE GEBRACHT  EINDIGT MET EEN VRAAG OF NODIGT DE ANDER UIT (DOOR NIEUWSGIERIGHEID) EEN GESPREK TE BEGINNEN De beste voorstelpitch:

14 Filmpje 2: Pieter Monsma Filmpje 2: Pieter Monsma NK elevator pitch 2011

15 Maak groepen: -persoonlijke (sollicitatie)pitch, -of werkgerelateerde pitch  Vergaderingen  Presentaties & sales pitches  Tijdens debatten en discussies  Strategische sessies  In CvB, RvB of MT-overleg

16 VEEL SUCCES MET JULLIE WERK, SOLLICITATIES EN MET DE ELEVATOR PITCH Aan alles komt een eind, ook aan deze training


Download ppt "Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011."

Verwante presentaties


Ads door Google