De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel

2 Agenda Weekoverzicht Huiswerk les 1 Positionering Oefening Voortgang opdracht 1 Do’s en don’ts van pitchen Huiswerk Vooruitblik volgende week

3 Weekindeling Winterkwartaal Werkcolleges WC 1: Verkenningsles, project vs les, product/merkstrategie WC 2: Personal Branding WC 3: Personal branding, best practices WC 4: Positioneren en pitchten WC 5: Personal branding + inleveren opdracht 1 + pitch WC 6: Online identiteiten + Brandactivation WC 7:Brandactivation WC 8:Samenvatting, presentaties opdracht 2 + inleveren opdracht 2 WC 9:FEEDBACKLES

4 Bespreking / Presentaties huiswerk Samenvatting in 100 woorden van de uitwerking van 5 gesprekken met klasgenoten. Werk aan de formulering van de door jou gekozen positionering voor jou als merk. Hoe gingen de interviews? Wat zijn de belangrijkste conclusies? Iemand al een formulering?

5 Positioneren Wat was positioneren ook alweer?

6 Positioneren Voor Personal Branding geldt: Jezelf als een merk neerzetten. –Persoonlijke eigenschappen –Talenten –Doelen die je bereikt hebt –Visie/Ambitie Ofwel Wie ben jij en welke positie neem je in binnen jouw branche?

7 Oefening Lees het artikel dat op de docentenspace staat uit de Emerce over Personal Branding. Wie heeft er volgens jou een goede brand? Wie niet? Wat valt je op als je alle personal brands vergelijkt? Met wie ben jij te vergelijken? 10 minuten

8 Positioneren Bouw een Personal Brand in 3 fases: –1: Ontdekken - Waar sta je voor –2: Ontwerpen - Kies wat je uitdraagt. (en wat vooral niet!) –3. Ontwikkelen - Bouw continu verder Kernwoorden: Geloofwaardig, relevant en onderscheidend

9 Oefening Snoepjesopdracht Tijd: 45 minuten (wat nog niet af is, hoort bij het huiswerk) Huiswerk lesweek 6 (na de kerst) Korte ‘3-minuten’ presentaties –Positionering –Merknaam –Visualisatie van verpakking en logo

10 Overstag in 1 minuut Volgende week “pitched” IEDERE student in maximaal 60 seconden zijn eigen merkpositionering

11 Succesvolle pitch

12 Overstag in 1 minuut Je hebt 1 minuut om je ”target” te overtuigen. Probeer de persoon / groep daarin te overtuigen van jouw kwaliteiten; als sterk merk Concentreer je op hoofdlijnen, verlies je niet in details Gebruik geen powerpoint of andere hulpmiddelen. Kort, krachtig en overtuigend.

13 Pitchen Bekijk ter inspiratie de presentatie van Hoorcollege 1 op Startpagina.cmd.hro.nl (Creative Marketing) Verder kun je ter voorbereiding Dragon’s Den kijken of de presentatie van David Rose op TED http://www.ted.com/talks/lang/eng/david_s_rose_on_pitc hing_to_vcs.html

14 Huiswerk Lees: http://www.erwinvanlun.com/images/publications/Emerce _Personal_Branding.pdf Schrijf 3 tips op die jezelf kan gebruiken in het maken van je eigen persoonlijke brand

15 Opdracht 1 Waar staan jullie? Zijn er vragen?

16 Volgende week Inleveren opdracht 1 Pitch van 60 seconden Start met opdracht 2 (groepjes vormen)

17 Afsluiting Vragen? Tot volgende week! PP te downloaden van: www.Prospective.nl


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel."

Verwante presentaties


Ads door Google