De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DIGITAAL MOBILITEITSCENTRUM ACHTERHOEK Is een virtueel platform van de stichting Mobiliteitscentrum Achterhoek. Door een combinatie van echt samenwerken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DIGITAAL MOBILITEITSCENTRUM ACHTERHOEK Is een virtueel platform van de stichting Mobiliteitscentrum Achterhoek. Door een combinatie van echt samenwerken."— Transcript van de presentatie:

1 DIGITAAL MOBILITEITSCENTRUM ACHTERHOEK Is een virtueel platform van de stichting Mobiliteitscentrum Achterhoek. Door een combinatie van echt samenwerken en uitgekiende digitale tools besparen alle deelnemers veel tijd en geld.

2 DE 4 O’S Werkzoekenden organisaties in de regio Alle opleidings- bedrijven in de regio Instanties Gemeentes Sociale dienst Alle bedrijven (ondernemers) in de regio. Ondernemers Overheid Organisaties Opleidings- bedrijven  Een Mobiliteitscentrum voor alle inwoners in de regio

3 DEELNEMERS (LEDEN) VAN HET MOBILITEITSCENTRUM ZIJN: BEDRIJVEN 2. UITZENDBUREAUS, WERVING & SELECTIEBUREAUS 3. RE-INTEGRATIEBEDRIJVEN, GEMEENTEN, SOCIALE DIENST, WESP, HAMELANDGROEP, WEDEO, E.D. 4. SCHOLEN, ROC, OPLEIDINGSBEDRIJVEN, OMSCHOLINGSBEDRIJVEN E.D. 5. WERKZOEKENDEN EN ORGANISATIES HIERVAN 6. CENTRUM VOOR GRENSOVERSCHRIJDEND OPLEIDEN EN WERKEN DEELNEMERS (LEDEN) VAN HET MOBILITEITSCENTRUM ZIJN: 1. BEDRIJVEN 2. UITZENDBUREAUS, WERVING & SELECTIEBUREAUS 3. RE-INTEGRATIEBEDRIJVEN, GEMEENTEN, SOCIALE DIENST, WESP, HAMELANDGROEP, WEDEO, E.D. 4. SCHOLEN, ROC, OPLEIDINGSBEDRIJVEN, OMSCHOLINGSBEDRIJVEN E.D. 5. WERKZOEKENDEN EN ORGANISATIES HIERVAN 6. CENTRUM VOOR GRENSOVERSCHRIJDEND OPLEIDEN EN WERKEN Door samen te werken ontstaan voordelen, kennis wordt gedeeld, initiatieven worden zichtbaar, de hele arbeidsmarkt en mogelijke opleidingen in de regio worden in beeld gebracht. Ieder lid heeft medezeggenschap en is medebouwer aan dit unieke platform.

4 1. BEDRIJVEN KUNNEN HIER: a. Hun bedrijfsprofiel laten zien! b. Inzicht geven in hun vacatures, stages, e.d. d. Met heel veel extra tools zoals:  Tijdelijk of vast personeel aanvragen bij uitzendbureaus, W&S bureaus  Subsidies aanvragen  Informatie aanvragen over nieuwe wetten  Doorplaatsen oproepen in social media, kranten, radio, …  Doorplaatsen op Werk.nl c. Informatie delen, bloggen een webinar geven of volgen, initiatieven zichtbaar maken, …  Hulp bij outplacement  Payrolling aanvragen  HRM vraagstukken melden  Reorganisaties melden  In de toekomst: Collegiaal in- en uitleen en een eigen personeelsdossier aanmaken

5 2. MC VOOR UITZENDBUREAUS EN W&S BUREAUS  Bedrijven plaatsen via een tool in de website aanvragen bij de uitzendbureaus  Leden zijn zichtbaar en heel makkelijk bereikbaar via de online tools  Inzien cv database voor het maken van een goede match  Alle vacatures zijn zichtbaar  Werkbesparing door het online doorplaatsen naar werk.nl en werken met IGB (InGoedeBanen)  Tijdbesparing door alleen nog maar de goede match te hoeven maken  Bedrijven kunnen eigen personeel melden voor een regionale pool en uitzendbureaus kunnen deze tijdelijk ergens anders plaatsen.  Melden van outplacement trajecten, payrolling e.d.  Werken met MC en Gini-recruit

6 3. GEMEENTEN, RE-INTEGRATIEBEDRIJVEN, SOCIALE DIENSTEN E.D. Werken met online MC en Gini-recruit  Een compleet CRM en cliëntvolgsysteem voor het bijhouden van gegevens van klanten/cliënten, sollicitaties, vacatures, afwijzingen, aangenomen, afspraken, notities mail/bellen e.d. in het Mobiliteitscentrum voor de Re-integratie(bureau’s) en instanties  Alle banen in de regio online in beeld!  Administrator/manager heeft inzicht in werk van zijn coaches.  Coaches hebben inzicht in activiteiten van cliënt, kan aan de manager rapporteren…  Compleet met een online werkboek voor de cliënten  Testen (assessments) e.d. Ook voor hun klanten is er een online digitaal MC.  De coach kan de cliënt online instructies en aanwijzingen geven, opgaven laten uitvoeren uit het werkboek, deze controleren, …  Ook de cliënt kan toegang krijgen tot het MC en alle vacatures in de regio. Kan via het MC communiceren met zijn coach, hij kan hier zijn activiteiten bijhouden  Klik op onderstaande presentie voor meer info

7 4. ONDERWIJSINSTELLINGEN: WAT ZIJN HUN VOORDELEN BIJ HET MC  Deze zijn zichtbaar voor bewoners en toekomstige bewoners.  Bedrijven oproepen om stages en opleidingen beschikbaar te stellen  Goede afstemming vraag en aanbod arbeidsmarkt!  Bekend maken open dagen, nieuws e.d.  Aanbod projecten jongereneducatie  Buddyconstructies oudere medewerkers – jongeren  Starters-functies  Jongerenvouchers  Subsidies jongeren e.d.  Uitwisselen jongeren in projecten Duitsland - Nederland

8 5. WERKZOEKENDEN: WELKE VOORDELEN HEBBEN ZIJ VIA HET MOBILITEITSCENTRUM (MC)  Eindelijk zijn alle banen in de regio zichtbaar!  Solliciteren en gevonden worden via de website  Opmaak cv, met foto, LinkedIn profiel, elevator pitch, video…  Sollicitatietraining en workshops  Beroepskeuzetesten en assessment testen  Actief meehelpen om banen online te zetten via werkgroepen!  Omscholingen, opleidingen, re- integratiebureaus vinden  Deelnemen aan virtueel Mobiliteitscentrum met Gini-recruit en het vinden van alle banen in de regio  Banen en opleidingen in Duitsland (Münsterland – Kreis Borken)

9 6. CENTRUM VOOR EDUCATIE EN MOBILITEIT IN DE EUREGIO Het centrum maakt allerlei grensoverschrijdende projecten en initiatieven zichtbaar op het digitale platform van het Mobiliteitscentrum. Tevens verleent het waardevolle diensten voor doelgroepen uit de sector educatie, vormt de verbindende schakel en streeft de volgende doelstellingen na:  Ondersteunt directies en vakgroepen in omslag naar buurtaal- en tweetalig onderwijs  Kan Goethe-Institut taaltrainingen en coaching voor vervolgstudie (B2/C1) in Kreis Borken aanbieden  Ontwikkelt en coördineert zinvolle NL-D projecten (school to school, of strategische partnerships)  Permanente educatie van kleuters t/m oudere volwassenen in taal, land en Europese competenties  Geeft motivatie en empowerment aan jongeren met afstand tot arbeidsmarkt om kansen te pakken  Een Euregionale Duitsland-Desk met nuttige info en voorlichting over studie en beroepsopleiding  Verbindt de werving/marketing van MBO/HBO/WO met leerlingen/ouders: op open dagen en beurzen  Is pro-actief in acquisitie en begeleiding van stages, afstudeeropdrachten, onderzoek en leerwerkplekken  Wil impulsen geven aan voorlichting en een denktank binnen de contactgroep VO/MBO-scholen  Organiseert projecten t.b.v. Interculturele dialoog voor b.v. werkgevers/werknemers en kenniswerkers (Euregio-Mozer programma en Interreg V)  Praktische workshops: hoe maak je een Duitse cv, hoe solliciteer je in Kreis Borken, welke verschillen?  Brengt banen en opleidingen in Duitsland in beeld

10 DIT MOBILITEITSCENTRUM IS VOOR IEDEREEN! DE BEDOELING VAN EN VOOR DE LEDEN IS OM ACTIEF DEEL TE NEMEN AAN HET MC WIL JE MEER WETEN OF ACTIEF DEELNEMEN? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP In de regio Achterhoek is dat bij Hilke Maatman, Waalderweg 55, 7263 RT Mariënvelde onder Telefonisch ben ik bereikbaar onder


Download ppt "DIGITAAL MOBILITEITSCENTRUM ACHTERHOEK Is een virtueel platform van de stichting Mobiliteitscentrum Achterhoek. Door een combinatie van echt samenwerken."

Verwante presentaties


Ads door Google