De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ondernemerschap in Perspectief “vernieuwend ondernemen in de grafische industrie” economische paradigma shifts in de 21ste eeuw Jan van der Linden ecosoof.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ondernemerschap in Perspectief “vernieuwend ondernemen in de grafische industrie” economische paradigma shifts in de 21ste eeuw Jan van der Linden ecosoof."— Transcript van de presentatie:

1 Ondernemerschap in Perspectief “vernieuwend ondernemen in de grafische industrie” economische paradigma shifts in de 21ste eeuw Jan van der Linden ecosoof

2 een juist gekozen strategische positionering en een bijpassend commercieel profiel leidt tot: - verlichting van de investeringsdruk - verruiming van het marktvolume - en een toenemend bedrijfsrendement

3

4

5 Older Boomers zekerheden Young Boomers comfort Einstein Generatie zelfactualisatie Generatie X zelfexpressie Zelfsturing Intellectueel vrijzijn Groei van de economische bedrijvigheid

6 Groei van de economische bedrijvigheid

7 Groei van de economische bedrijvigheid

8 Groei van de economische bedrijvigheid

9 Groei van de economische bedrijvigheid

10 Prijsconcurrentie > prijserosie Efficiency innovatie €€€€€€€ in een verdringingsmarkt!!! Capaciteitleverancier 2 - 5% rendement Namaakconcurrentie > kwaliteiterosie product- / diensteninnovatie €€€€ in een turbulente markt!!! Product / Diensten- leverancier, Adviseur 5 - 8% rendement Ideeën(concept)concurrentie > kenniserosie Kennisinnovatie € in een exponentiële groeimarkt!!! Resultaten- leverancier 8 -15% R Groei van de economische bedrijvigheid

11 investeren in opbrengst Diveregerend ondernemen Converegerend Ondernemen besparen op kosten Menselijk Talent Stoffelijke middelen Relevantie Reputaie Relatiebinding Ruilwaarde 4R-en 4P’s Product Prijs Plaats Promotie Capaciteitleverancier 2 - 5% rendement Product / Diensten- leverancier, Adviseur 5 - 8% rendement Resultaten- leverancier 8 -15% R Groei van de economische bedrijvigheid

12 Heras Hekwerken Heras Buitenbeveiliging Heras hekwerk marktvolume hekken Heras-beveiligingsadvies marktvolume advies Heras-veilgheid marktvolume veiligheid Advies: Verander je kaartje! Groei van de economische bedrijvigheid

13 Haton Leverancier van deegtechnologie Haton broodadviseur marktvolume adviezen H. Concept- leverancier marktvolume broodkennis Haton marktvolume broodmachines Groei van de economische bedrijvigheid

14 Haton Leverancier van deegtechnologie Advies: Verander je kaartje! Denk in relevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Denk in kennis(domeinen) Schep marktruimte Regisseer de hele keten Haton broodadviseur marktvolume adviezen H. Concept- leverancier marktvolume broodkennis Haton marktvolume broodmachines Groei van de economische bedrijvigheid

15 Capaciteitleverancier 2 – 5% rendement Prod/dienstenleverancier Adviseur 5 – 8% rendement Resultatenleverancier 8 – 15% R Groei van de economische bedrijvigheid

16 Regisseur van Commercieel resultaat Leverancier van bedrijfsrendement 1.Lees je kaartje Grafisch adviesbureau 2.Verander het zelfstandig naamwoord in een werkwoord. Adviseren 3.Wat is het resultaat van dat adviseren voor de klant? Nieuwe “media”-inzichten 4. Wat is de directe waarde van die kennis? Nieuwe commerciële mediaconcepten 5.Hoe kan de klant het effect daarvan meten? Nieuwe relaties, groeiende omzet en beter bedrijfsrendement Leverancier van multimedia-kansen Groei van de economische bedrijvigheid

17 1.Biedt uw klanten geen middelen (producten of diensten) aan maar verkoop ze een resultaat! 2.Denk commercieel en zorg dat er over je geschreven en gesproken wordt! 3.De belangrijkste kennis is de kennis van het besluitvormingsproces van je klanten! 4.Spreek nooit meer over kosten, maar altijd over investeren en opbrengsten! 5.Bindt relaties aan je en zorg er voor dat ze met jou zaken willen doen! Draag je relevantie uit! Communiceer je reputatie! Lever Business (ruil)waarde! Dan willen relaties zaken met je doen! Groei van de economische bedrijvigheid

18 Dank voor uw aandacht en nog een fijne avond! RUILWAARDE

19

20 Drukkerij Leverancier van omzet Professionele mediatoepassingen Advies nieuwe klanten Omzet-investering Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant

21 Architectuur Aromatique CC. Adviseur van Topkoks CC. Leverancier van beleving Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Coppert Cress CC. Leverancier van minivegetables

22 Architectuur Aromatique CC. Leverancier van minivegetables CC. Adviseur van Topkoks CC. Leverancier van beleving Advies: Verander je kaartje! Denk in klantrelevante resultaten voor de klant Denk in relevante concepten Denk in Kennis(domeinen) Schep marktruimte Regisseer de keten Coppert Cress

23 Dank voor uw aandacht! en hoe nu verder? Jan van der Linden


Download ppt "Ondernemerschap in Perspectief “vernieuwend ondernemen in de grafische industrie” economische paradigma shifts in de 21ste eeuw Jan van der Linden ecosoof."

Verwante presentaties


Ads door Google