De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014. Doelen  Doel 1  Uitleg Thinking Skills en ontwikkeling.  Doel 2  Uitleg theorie en het ontdekken van de map.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014. Doelen  Doel 1  Uitleg Thinking Skills en ontwikkeling.  Doel 2  Uitleg theorie en het ontdekken van de map."— Transcript van de presentatie:

1 Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014

2 Doelen  Doel 1  Uitleg Thinking Skills en ontwikkeling.  Doel 2  Uitleg theorie en het ontdekken van de map.

3 Meervoudige Intelligenties TEST

4 Meervoudige Intelligenties

5

6 Uitleg map en theorie Verbaal-linguïstische: ‘Denken en doen’, zo omschrijft van Bastmeijer het begrip ‘Verbaal- linguïstische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005)  - Gevoel van betekenis van woorden;  - Gevoel voor taalgebruik van poëzie;  - Gevoel voor woordgrappen;  - Veel onder woorden brengen;  - Veel en vaak uitleggen.

7 MI Logische/mathematische ‘Beredeneren en doen’, zo omschrijft van Bastmeijer het begrip ‘logische/mathematische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  - Gevoel voor ordening en structuur;  - Gevoel voor planning en regelmaat;  - Gevoel voor symbolen;  - Helder kunnen analyseren;  - Verbanden leggen.

8 MI Muzikaal/ritmische ‘Regelmaat ontdekken en doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘muzikaal/ritmische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  - Gevoel voor muziek;  - Gevoel voor structuren en patronen;  - Maat- en ritmegevoel;  - Gevoel voor harmonie;  - Gevoel voor melodie en compositie.

9 MI Visueel/ruimtelijk ‘Kijken en doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘visueel/ruimtelijk’.Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  - Zich iets goed kunnen voorstellen ;  - Beelden kunnen vormen;  - Grote verbanden zien;  - Zich kunnen inleven;  - Zich goed kunnen oriënteren in de ruimte.

10 Lichamelijk/kinesthetische ‘Pakken en doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘lichamelijk/kinesthetische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  - Zich soepel kunnen bewegen;  - Motorische goed onderlegd zijn;  - Iets goed in de vingers hebben;  - Goed in het handwerk;  - Tactiel ingesteld.

11 Intra-persoonlijke Intelligentie ‘Alleen iets doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘intra-persoonlijk’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  - Concentratie;  - Nadenken over jezelf;  - Naar binnen richten;  - Afstand nemen;  - Liever alleen zijn;  - Bedachtzaamheid.

12 Naturalistische Intelligentie ‘Verzamelen en doen’, zo omschrijft Bastmeijer het begrip ‘naturalistische’. Hieronder is het begrip nader toegelicht (Bastmeijer, 2005).  - Gericht zijn op de natuur;  - Oog hebben voor verschillen;  - Zoeken naar samenhang;  - Zoeken naar ordening inde natuur;  - Nieuwsgierigheid naar de omgeving.

13

14


Download ppt "Denkvaardigheden Prakticon 2013/2014. Doelen  Doel 1  Uitleg Thinking Skills en ontwikkeling.  Doel 2  Uitleg theorie en het ontdekken van de map."

Verwante presentaties


Ads door Google