De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL."— Transcript van de presentatie:

1 Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL

2 De organisatie  250 medewerkers  500+ opleidingen (hobby/vrije tijd, cursussen, mbo/hbo/universitair)  5 business units geleid door business unit managers  4 projectleiders per business unit met eigen pakket  onze unit: o.a. gezondheidszorg, zowel cursussen/mbo/hbo  dus: hartfunctielaborant

3 Een paar algemene feiten  1923 actief in afstandsonderwijs (begonnen met boekhouden)  in 1996 bevoegd Hbo-opleidingen aan te bieden  In 1999 begonnen met Hartfunctieopleiding  HFL in 2003 NVAO-geaccrediteerd

4 Rolverdeling binnen opleiding  De opleiding komt tot stand door de samenwerking tussen:  SBHFL  verantwoordelijk voor de aansluiting met het werkveld; inhoudelijke en deskundige kennis  LOI  verantwoordelijk voor studenten, examinering en diplomering; onderwijskundige kennis en tools  Resulteert in een praktijkgerichte opleiding, continu in ontwikkeling.

5 Hoe leer je op afstand bij de LOI? 2. Leerstof 1. Persoonlijke begeleiding 3. Digitale leeromgeving: LOI Campus

6 1. Persoonlijke begeleiding  eigen docent, die studieopdrachten corrigeert  eigen coach, die helpt bij het leerproces via een portfolio  trainer/docent bij face to face trainingen (Deltion College te Zwolle)  praktijkbegeleider op de werkvloer

7 2. Leerstof via losbladig lesmateriaal  op gestructureerde en herkenbare wijze aanbieden van te verwerken leerstof  oefening en toelichting tegelijk voor de individuele student  drager van verschillende toetsvormen, opdrachten en instructies  naslagwerk

8 3. Digitale leeromgeving Campus Campus biedt de mogelijkheid om de studievoortgang actief bij te houden en interactief te studeren. Vanaf september 2008 zal deze voor Hartfunctielaborant compleet zijn:  studieopdrachtenreeksen  opleidingsoverzichten  kennistrainers  individueel en samenwerkend leren  continu in ontwikkeling

9 Opleidingsoverzicht op moduleniveau

10 Studieopdrachtenreeks

11 Docent kijkt opdrachten na

12 Andere functionaliteiten

13 Vragen over…:  vrijstellingen  komen terecht bij de (SBHFL) toetsingscommissie  contactdagen  komen terecht bij de unit contactonderwijs  examens  komen terecht bij het examenbureau  allemaal via het algemene telefoonnummer  Customer Contact Center, een “Single Point of Entry” is belangrijk voor een goede communicatie

14 Samenvattend  speerpunten 2008  afronden herziening  Campus compleet  examens optimaliseren  toekomstmogelijkheden  flexibel examineren  digitaal portfolio

15 Vragen?


Download ppt "Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL."

Verwante presentaties


Ads door Google