De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Strategisch vastgoedplan faculteit Bouwkunde “De added value van het Bouwkunde gebouw” Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Strategisch vastgoedplan faculteit Bouwkunde “De added value van het Bouwkunde gebouw” Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april."— Transcript van de presentatie:

1 Strategisch vastgoedplan faculteit Bouwkunde “De added value van het Bouwkunde gebouw” Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007

2 Plattegrond Foto’s Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Introductie

3 Het ontwerpen van een nieuwe huisvestingsstrategie voor de faculteit Bouwkunde Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Doel onderzoek Stappenplan

4 - Onderwijs - Onderzoek - Kennisvalorisatie Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 TU Delft – Faculteit Bouwkunde Preferred partner Stakeholders

5 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Externe analyse Interne analyse Probleemanalyse

6 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Begane grond 10 e verdieping Legenda

7 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Probleemstelling “Hoe kan in de vier verschillende speelvelden van de vastgoedmanager de meeste ‘added value’ gevonden worden voor het vastgoedobject van de faculteit Bouwkunde met als kernpunten onderwijs, onderzoek en kennisvalorisatie, de drie allerbelangrijkste processen voor zowel de faculteit Bouwkunde als de technische universiteit Delft?”

8 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Toekomstscenario’s

9 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007

10 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 21 mei 2007 Strategiebepaling

11 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007

12 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Primaire strategiën 1. Marketing en PR verbeteren 2. Flexilbiliteitsvergroting Secundaire strategiën 3. Kostenreductie 4. Productiviteitsvergroting

13 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Match

14 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Aanpak Ruimteoplossingen Technische uitvoering Efficiënter ruimtegebruik

15 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Financiële consequenties Risico’s Invloed op portefeuille niveau

16 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Conclusies en aanbevelingen - Gebouw als marketingtool - Aantrekken talenten - Representatiever - Flexibeler en efficiënter - Minimalisering kosten - Goed onderhoud

17 Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april 2007 Vragen?


Download ppt "Strategisch vastgoedplan faculteit Bouwkunde “De added value van het Bouwkunde gebouw” Lennaert Diephuis MSc 2a Corporate Real Estate Management 13 april."

Verwante presentaties


Ads door Google