De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder."— Transcript van de presentatie:

1 Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder

2 Internationale marketing Figuur 9.1 Exportmethoden

3 Internationale marketing Figuur 9.2 Een voorbeeld van de koppelactiviteit tussen een producent en twee potentiële distributiepartners

4 Internationale marketing Figuur 9.3 Tussenvormen

5 Internationale marketing Figuur 9.4 Voordelen van licentieverlening voor de levenscyclus van producten

6 Internationale marketing Figuur 9.5 Directe en indirecte franchising

7 Internationale marketing Tabel 9.1 De verschillen tussen licentieverlening en franchising

8 Internationale marketing Figuur 9.6 Joint ventures en strategische allianties

9 Internationale marketing Figuur 9.7 Samenwerkingsmogelijkheden voor partner A en B in de waardeketen

10 Internationale marketing Figuur 9.8 Hiërarchische methoden in een waardeketenperspectief

11 Internationale marketing Figuur 9.9 Omslagpunt agent/verkoopdochter

12 Internationale marketing Figuur 9.10 Verschillende soorten nieuwe internationale ondernemingen

13 Internationale marketing Figuur 9.11 Het concept ‘leidend land’

14 Internationale marketing Figuur 9.12 Het ontwikkelen van het regiocentrumconcept in het Azië/Pacific-gebied

15 Internationale marketing Figuur 9.13 Het afstoten van buitenlandse faciliteiten: een kader

16 Internationale marketing Tabel 9.2 Voor- en nadelen van de verschillende exportmethoden voor de producent

17 Internationale marketing Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 1)

18 Internationale marketing Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 2)

19 Internationale marketing Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 3)

20 Internationale marketing Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 4)

21 Internationale marketing Tabel 9.3 Voor- en nadelen van de verschillende tussenvormen (deel 5)

22 Internationale marketing Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 1)

23 Internationale marketing Tabel 9.4 Voor- en nadelen van de hiërarchische entreestrategieën (deel 2)


Download ppt "Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder."

Verwante presentaties


Ads door Google