De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vaardigheid onderwijs

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vaardigheid onderwijs"— Transcript van de presentatie:

1 Vaardigheid onderwijs
Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED

2 Doelstelling Aan het einde van deze voordracht:
Kunt u de 4 fasen van het leerproces benoemen Kunt u benoemen welke stap van de 4 stappen methodiek past bij de verschillende leerstijlen volgens Kolb

3 Stelling Als instructeur wil ik het beste van mijn kunnen in de cursist stoppen OF Als instructeur wil ik het beste uit de cursist halen

4 4-stappen methodiek Demonstratie op werkelijke snelheid
Demonstratie langzaam met uitleg Cursist(en) leiden instructeur Cursist(en) oefenen Vragen? na stap 2 Cursist geeft geen goede opdracht Direct corrigeren handelingen

5 Waarom? Sluit aan bij hoe mensen kennis construeren en de transfer naar lange termijn geheugen Voorgeschreven door NRR Uniformiteit Internationaal (ERC) Cursisten hebben recht op beste methode

6 Wat willen wij met de cursus bereiken?
Fasen leerproces: Onbewust incompetent Bewust incompetent Bewust competent Onbewust competent

7 Leerstijlen Kolb Doener Denker Beslisser Dromer

8 Concretisering Doener: Denker: Dromer: Beslisser:
direct ervaringen opdoen Denker: bestudering vooraf Dromer: observeert en reflecteert Beslisser: verbanden tussen leerstof en werk

9 4-stappen methodiek Demonstratie op werkelijke snelheid
Denker Demonstratie langzaam met uitleg Beslisser Cursist(en) leiden instructeur Dromer Cursist(en) oefenen Doener

10

11 Samenvatting De 4-stappen methodiek in het vaardigheidsonderwijs is een krachtig instrument Stel de leerstijl van de cursist centraal


Download ppt "Vaardigheid onderwijs"

Verwante presentaties


Ads door Google