De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Vaardigheid onderwijs Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Vaardigheid onderwijs Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED."— Transcript van de presentatie:

1 Vaardigheid onderwijs Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED

2 Doelstelling Aan het einde van deze voordracht: Kunt u de 4 fasen van het leerproces benoemen Kunt u benoemen welke stap van de 4 stappen methodiek past bij de verschillende leerstijlen volgens Kolb

3 Stelling Als instructeur wil ik het beste van mijn kunnen in de cursist stoppen OF Als instructeur wil ik het beste uit de cursist halen

4 4-stappen methodiek 1.Demonstratie op werkelijke snelheid 2.Demonstratie langzaam met uitleg 3.Cursist(en) leiden instructeur 4.Cursist(en) oefenen Vragen? na stap 2 Cursist geeft geen goede opdracht Direct corrigeren handelingen

5 Waarom? Sluit aan bij hoe mensen kennis construeren en de transfer naar lange termijn geheugen Voorgeschreven door NRR Uniformiteit Internationaal (ERC) Cursisten hebben recht op beste methode

6 Wat willen wij met de cursus bereiken? Fasen leerproces: 1.Onbewust incompetent 2.Bewust incompetent 3.Bewust competent 4.Onbewust competent

7 Leerstijlen Kolb Doener DromerBeslisser Denker

8 Concretisering Doener: –direct ervaringen opdoen Denker: –bestudering vooraf Dromer: –observeert en reflecteert Beslisser: –verbanden tussen leerstof en werk

9 4-stappen methodiek 1.Demonstratie op werkelijke snelheid Denker 2.Demonstratie langzaam met uitleg Beslisser 3.Cursist(en) leiden instructeur Dromer 4.Cursist(en) oefenen Doener

10

11 Samenvatting De 4-stappen methodiek in het vaardigheidsonderwijs is een krachtig instrument Stel de leerstijl van de cursist centraal


Download ppt "Vaardigheid onderwijs Max Groenhart Nationaal Cursusleider BLS/AED."

Verwante presentaties


Ads door Google