De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen Dia 1 & competentie ontwikkeling en assessment.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen Dia 1 & competentie ontwikkeling en assessment."— Transcript van de presentatie:

1 Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen Dia 1 & competentie ontwikkeling en assessment

2 Dia 2 programma:  status eigen casus/opdracht  criteria OvL 3  verdieping bron:

3 Dia 3 heb je een eigen casus? kun je ermee uit de voeten? (bronmateriaal aanwezig, interview en observatie mogelijk?) is de functie voldoende ‘zwaar’? geen competentie/kwalificatieprofiel? past een proeve van bekwaamheid?

4 Dia 4 welke criteria hanteren wij? op niveau 3 past het bepalen van je eigen criteria,… wanneer heb voor jezelf voldaan aan niveau 3? wanneer is het voldoende (5.5)? wat is goed – beter – best? (wanneer heb je een uitstekend resultaat neergezet?) Werk deze vragen met je intervisiegroep uit (35 min). Schrijf de uitkomsten op flip-over en presenteer deze (4 min)

5 enkele vragen? Wat is een competentie? wanneer is een competentie goed beschreven? (wanneer is deze bruikbaar en toepasbaar?) Waarom is de context bij KVA belangrijk? Waar leer je het beste (welke omgeving) ? Wanneer leer je (welke factoren bevorderen) ? Dia 5

6 context van de competentie Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 6 klantvriendelijk zijn….

7 context van de competentie Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 7 zelfstandigheid….

8 context van de competentie Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 8 verantwoordelijkheidsbewust….

9 context van de competentie Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 9 verantwoordelijkheidsbewust….

10 Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 10 wat ontbreekt? Kennis of vaardigheid of..

11 Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 11 Werkzaamheden en verantwoordelijkheden Beoordelingscriteria Opgave Hulpmiddelen Competenties wat ‘doet’ de functionaris en waar is hij/zij verantwoordelijk voor? wanneer doet de functionaris het goed? (in meetbare en beoordeelbare criteria) wat maakt het werk moeilijk? wat helpt in de uitvoering? welke competenties zijn nodig? (gerelateerd aan werkzaamheden en criteria) format voor KP

12 Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 12 verdieping:  artikel: Hoe ontwerp je een nieuwe vakopleiding?  artikel: Competentiegericht leren vormgeven, zo kun je dat doen…  artikel: Competentiegericht leren, ECTS studie informatie in competentiegerichte opleidingen

13 intervisie TIP: stem met elkaar af, de inhoud en thema’s voor/met intervisiegroep Mogelijke vragen; Waar loop je nu tegenaan? Welke vraag heeft prioriteit? Essay Op welke wijze kun je elkaar helpen? Essay Op welke bronnen/literatuur is je essay gebaseerd? Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen - Paul Jacobs Dia 13


Download ppt "Ontwerpen van leerarrangementen niveau 3 - Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen & assessen Dia 1 & competentie ontwikkeling en assessment."

Verwante presentaties


Ads door Google