De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:"— Transcript van de presentatie:

1 Ombudsdienst

2 Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer: gekanaliseerd

3 Waar bevinden we ons? WTC III: 21 ste verdieping Verantwoordelijke cel Kwaliteit – Intene Audit Interne Dienst voor Preventie en Bescherming Op het Werk KwaliteitInterne Audit Gedelegeerd bestuurder Ombudsdienst Operationeel op 1 november 2005

4 Intern Betere werking FAVV UNIFORM BEHANDELEN VAN KLACHTEN GECENTRALISEERDE ARCHIVERING VAN KLACHTEN TERREIN WORDT BIJ KLACHTENBEHEER BETROKKEN

5 Extern Rechtvaardige dienstverlening OPERATOREN TRANSPARANTE OPVOLGING VAN KLACHTEN UNIFORME ANTWOORDEN VASTE TERMIJNEN FAVV: een geloofwaardige en betrouwbare openbare dienst

6 Intern Klachten worden beheerd door de betrokken diensten De Ombudsdienst evalueert de enquête De medewerkers worden niet het mikpunt van kritiek Klachtenbeheer in een controleomgeving

7 De klachten WELKE KLACHTEN?? Schriftelijke klachten Van de OPERATOREN Over het functioneren van het FAVV Niet FAVV-klachten : Doorgestuurd naar bevoegde diensten

8 Procedure

9 Rapportering COMMUNICATIE Directeurs- generaal Directiecomité Raadgevend Comité Jaarlijks rapport Rapportering  Type gekregen klachten  Ondernomen verbeterende acties =

10 Hoe kunt u ons bereiken? AFSCA Ombudsdienst 21/48 Simon Bolivarlaan Brussel Gratis n° voor info

11 Wie zijn we? Ombudsdienst : Philippe De Bloudts Liesbeth Vandeputte Frans Vromman

12 1 NOVEMBER 2005 Officiële mededeling : n° tel, fax,…


Download ppt "Ombudsdienst. Ontstaan  Uiteenlopende kanalen : pers, politiek, Gedelegeerd bestuurder,… OMBUDSDIENST Klachten tegen het FAVV Kwaliteitssysteem  Klachtenbeheer:"

Verwante presentaties


Ads door Google