De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken? Een modewoord? Wat verstaan wij eronder?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken? Een modewoord? Wat verstaan wij eronder?"— Transcript van de presentatie:

1 Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken? Een modewoord? Wat verstaan wij eronder?

2 Coaching WAT? Coaching is een vorm van management die aan het andere einde van het spectrum, tegenover bevelen en controleren, ligt. Coaching heeft rechtstreeks te maken met het onmiddellijk verbeteren van prestaties en het ontwikkelen van vaardigheden. Coaching is iemands potentiële kwaliteiten vrijmaken zodat hij zo goed mogelijk presteert. Het is geen onderwijzen, maar het bevorderen van leren.

3 Coaching WAAROM Pas wanneer alle leidinggevende gedrag en alle interacties gestuurd worden door en gebaseerd zijn op de principes van het coachen, wat zeker zal gebeuren in de toekomst, zal het potentieel van de mensen om te presteren in al zijn volledigheid vrij komen. Een manager moet worden ervaren als een steun, niet als een bedreiging!

4 Coaching op welke domeinen? Medewerkers motiveren Delegeren Problemen oplossen Relationele problemen Teamvorming Beoordeling en evaluatie Taakuitvoering Ontwikkeling van medewerkers

5 Coaching op welke domeinen? Medewerkers motiveren Delegeren Problemen oplossen Relationele problemen Teamvorming Beoordeling en evaluatie Taakuitvoering Ontwikkeling van medewerkers

6 Coaching Coachee dient zelf verantwoordelijkheid te nemen voor proces Het proces is resultaatgericht, niet vrijblijvend The Soft Stuff is the Hard Stuff Innerlijke belemmeringen zijn hardnekkiger dan die van buiten ( Sport )

7 Het circulaire model van het coachproces ( Grow model) Visie of doel Realiteit Opties Acties Verantwoordelijkheid Bewustzijn

8 Het Grow model en vraagstelling concrete oefening Goal of visie: vragen naar wat wil je eigenlijk bereiken, waar wil je naartoe Realiteit: vragen naar wat is je huidige realiteit hierrond Opties: vragen rond wat zou je kunnen doen om je doelstelling te bereiken What of Acties: vragen rond wat ga je nu uiteindelijk doen.


Download ppt "Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken? Een modewoord? Wat verstaan wij eronder?"

Verwante presentaties


Ads door Google