De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

L e o n t i e n Sig’retje roken & lekker kletse. Ff voorstelluh! Ik ben ‘n meid van 15, hou niet van sporte, maar wel van ROZE, dat is èch míjn kleur!!

Verwante presentaties


Presentatie over: "L e o n t i e n Sig’retje roken & lekker kletse. Ff voorstelluh! Ik ben ‘n meid van 15, hou niet van sporte, maar wel van ROZE, dat is èch míjn kleur!!"— Transcript van de presentatie:

1

2 L e o n t i e n

3 Sig’retje roken & lekker kletse. Ff voorstelluh! Ik ben ‘n meid van 15, hou niet van sporte, maar wel van ROZE, dat is èch míjn kleur!! ;-) Supervet om na school nog ff met m’n vrienden op t pleintje te hange.

4 Tja,... en ik heb borderline

5 Ff wat feitjes over... Kenmerken: Emotioneel gevoelig zijn Impulsiviteit Wisselende relaties en vriendschappen Denken en voelen in uitersten Verwardheid Zelfbeschadiging (soms zelfdoding) Dissocieren (= het gevoel er niet meer bij te zijn) Borderline

6 Ik zit samen met mijn vrienden op een RMPI – school (Regionaal Medisch Psychiatrisch/ Psychotherapeutisch Instituut)

7 Hier dus!

8 Een RMPI-School is een school speciaal voor jongeren met sociaal-psychische en psychiatrische problemen. Maar dat zegt niet dat ik gek ben hoor!!!

9 De school is best klein, vind ik. Er zijn maar 3 groepen. Maar zo kan iedereen wel goed op zijn eigen niveau werken.

10 Dit is mijn klas- lokaal En dat is mijn dag- programma bak In een dagprogramma bak zit je schoolwerk voor die dag.

11 Dit is mijn eigen hoekje in de klas. Daar kan ik me beter concentreren. En dat is Tu-Pac. Zelf gemaakt! Cool hè?

12 Mijn beste vrienden zijn: 16 jaar en de clown van de klas! Met hem heb ik voor het eerst gezoend... Zij is 15 net als ik en ze zit bij me in de klas. Ik zie haar altijd na school op het plein. & Sander Marjan

13 Sander! Dit is van

14 Hij is echt supersnel afgeleid en wordt vaak hartstikke ‘hyper’! Hij slikt pilletjes om zich beter te kunnen concentreren Die helpen echt! Sander heeft ADHD

15 Dat ‘drukke’ is nou juist ook zo leuk aan Sander. Hij is ècht zó grappig! Al kan hij soms wel een beetje vermoeiend zijn, hoor...

16 Ff wat feitjes over... Afkorting voor: Attention deficit hyperactivity disorder Impulsiviteit: Hyperactiviteit: Aandachtstekort: ADHD druk, veel praten, rennen zonder na te denken tot actie over gaan Concentratieprobleem, kan moeilijk struktuur aanbrengen = aandachtstekort stoornis met hyperactief gedrag

17 Marjan Dit is van

18 Dat is een soort Autisme Autisme is een contactstoornis En dat betekent dat Marjan soms in haar eigen wereldje leeft De leraar zegt dat zij PDD-NOS heeft

19 Ik zie dat soms ook wel gebeuren als ik tegen Marjan praat. Ze lijkt me soms niet te horen en reageert dan niet. Grapjes begrijpt ze ook vaak niet.

20 Ff wat feitjes over... Afkorting voor: Kenmerken (o.a.): PDD-NOS Vertaald: POS-NAO = Pervasieve Ontwikkelings Stoornis – Niet Anders Omschreven Zich angstig tonen voor verandering -> struktuur is nodig! Een eenzijdige belangstelling tonen Eigenaardig ouwelijk taalgebruik Taal letterlijk nemen Pervasive developmental disorder – not otherwise specified

21 Behalve mijn vrienden, heb ik op school ook nog met andere mensen te maken:

22 De directeur Die man zie ik in de gang voor een praatje, op het plein (met pleinwacht) en wanneer ik problemen heb... Liever niet dus Liever niet dus

23 De docenten Iedere groep heeft een eigen docent. Een groep is max. 9 leerlingen groot. Docenten van de andere twee groepen zie ik meestal op het plein of in de gang voor een praatje. Mijn docente heet Rolinda. Ze is wel aardig maar ook wel streng.

24 Onderwijsondersteunend personeel Lindageeft Kookles Andrégeeft Techniek Mirjamgeeft Teken/ handvaardigheid en culturele maatschappelijke vorming Zij geven de praktijkvakken per 3 leerlingen

25 Hij heet Ronald en helpt de docenten en mij en mijn ouders. De Orthopedagoog Ronald weet veel over borderline en geeft tips over hoe ik daarmee om kan leren gaan. Dat kan ik dan ook weer aan andere mensen vertellen.

26 Mijn school heeft ook te maken met verschillende instanties buiten school:

27 Ook kan ik geholpen worden door. Ook kan ik geholpen worden door Rebound. Dan moet er bij het (Regionaal Expertise Centrum) een indicatie voor mij aangevraagd worden. Dan moet er bij het REC (Regionaal Expertise Centrum) een indicatie voor mij aangevraagd worden. Eerst moest bij bekeken worden op welke school ik pas. Eerst moest bij Herstart bekeken worden op welke school ik pas. Rebound zorgt ervoor dat je hulp krijgt om eventueel terug te kunnen naar een ‘normale’ school.

28 Binnen het RMPI zitten ook: RMPI-diagnostisch centrum RMPI-diagnostisch centrum RMPI - Poli-langdurige zorg RMPI - dagbehandeling RMPI - gesloten afdeling Opname in de kliniek van het RMPI is ook mogelijk

29 Dan nu, een kijkje in het....

30 Crea- lokaal

31 “Het Eiland” In het crea-lokaal kunnen we onze creativiteit kwijt. Da’s best leuk.

32 “De ijzeren schorpioen” Deze is in het technieklokaal gemaakt.

33 “Mashmellow kerstboom” Niet opeten hoor!

34 Nou, dit was mijn verhaal. Ik hoop dat je het leuk vond.

35 Deze presentatie is gemaakt door: Sandra van Ee Mirjam van den Bos Cynthia van Putten In opdracht van de Hogeschool Utrecht, vak OWB- de klant (propedeuse jaar) Juni 2006


Download ppt "L e o n t i e n Sig’retje roken & lekker kletse. Ff voorstelluh! Ik ben ‘n meid van 15, hou niet van sporte, maar wel van ROZE, dat is èch míjn kleur!!"

Verwante presentaties


Ads door Google