De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Waarheid Feiten Illusie Droom Wens Sfeer Leugens Bedrog Grijs gebied Mundus vult decipi, ergo decipiatur...

Verwante presentaties


Presentatie over: "Waarheid Feiten Illusie Droom Wens Sfeer Leugens Bedrog Grijs gebied Mundus vult decipi, ergo decipiatur..."— Transcript van de presentatie:

1 Waarheid Feiten Illusie Droom Wens Sfeer Leugens Bedrog Grijs gebied Mundus vult decipi, ergo decipiatur...

2 Ruil 1Er zijn ten minste twee partijen 2Elke partij heeft iets dat van waarde kan zijn voor de andere partij 3Elke partij is in staat tot communicatie (uitwisseling van informatie, onderhandelen), levering en betaling (in goed of geld) 4Elke partij is vrij om het aanbod van de ander te aanvaarden 5Elke partij gelooft dat het wenselijk is om met de andere partij zaken te doen 2 – 5  Communicatie (‘wit of grijs’), keuzevrijheid

3 Communicatie Cognitief Sociaal/emotief Manipulatie 1.Het geven van onvolledige of niet tijdige informatie 2.Het geven van onjuiste informatie (bijvoorbeeld meer beloven dan je kunt waarmaken)

4 Ethische dilemma’s -Wanneer wordt communicatie manipulatie? -Hoever kun je gaan met shockerende reclame?

5 Risico’s - Productaansprakelijkheid - Risicoaansprakelijkheid - ‘RCC-aansprakelijkheid’ - ‘Media-aansprakelijkheid’ Cognitieve manipulatie

6 Riciso’s - Emotie-aansprakelijkheid?? Cognitieve manipulatie

7 1 Aanstootgevende reclame - Deontologie 2 Kwetsende reclame - Teleologie

8 Beleidsontwikkeling Stap 1 Doelstellingen marketingGewicht Snelle verkoopgroei van een product Positieve emoties in relatie tot product oproepen Feitelijke informatie geven over product (samenstelling, kwaliteit, prijs) Je product(en) positief onderscheiden van concurrerende producten Corporate image building (bestendig imago, merknaam opbouwen) Totaalgewicht100

9 Beleidsontwikkeling Stap 2 Machtsverschil - Informatie: - gezondheid/veiligheid - vrije keuze - begrijpelijkheid - kennisontwikkeling - misleiding (kwetsbare groepen)

10 Beleidsontwikkeling Stap 3 Grenzen stellen inzake sociaal/emotionele beïnvloeding 1Stakeholdersanalyse 2Morele intenties in relatie tot mission statement, visie, enz. 3In hoeverre moeten die verwerkt worden in reclame? 4deontologische en teleologische grenzen bepalen

11 Overwegingen m.b.t. stakeholder publiek 1Hoe ver ga je? 2Herhaling 3Korte vs. lange termijn 4Maatschappelijke betrokkenheid/ geloofwaardigheid

12

13 (vorm van manipulatie)

14

15

16

17


Download ppt "Waarheid Feiten Illusie Droom Wens Sfeer Leugens Bedrog Grijs gebied Mundus vult decipi, ergo decipiatur..."

Verwante presentaties


Ads door Google