Download de presentatie
1
Marketing presentatie
Dennis Nijsten & Markus Schmidt Marketing presentatie
2
Agenda Herhaling De P van Plaats De P van Promotie Marktanalyse Vragen
3
Herhaling Wat is marketing? Wat is de marketing mix? De P van Product
De P van Prijs
4
De P van Plaats ( Distributie )
Waar bied jij je product aan? Op welke locatie ga jij je vestigen? Distributie intensiteit: 1. Intensieve distributie: Coca-Cola 2. Selectieve distributie: Cool Cat 3. Exclusieve distributie: BMW
5
Distributiekanaal
6
Push en Pull methoden
7
De P van Promotie Hoe communiceer je met jouw markt ?
8
De P van Promotie Soorten communicatie
9
Reclamespot 1
10
Reclamespot 2
11
De marktanalyse Wie is je markt? Hoe kom je aan geld? Wie ben jij?
Segmenteren Targeting (doelgroep selecteren ) Positioneren Hoe kom je aan geld? Plan maken Wie ben jij? Profit of non – profitorganisatie
12
Segmenteren Definitie: het opdelen van de markt in kleinere homogene groepen mensen of bedrijven die soortgelijke behoeften hebben of hetzelfde reageren op een speciaal voor hen ontwikkelde marktstrategie.
13
Segmentatiestrategiën
14
Targeting Doelgroep bepaling !!
15
Positionering Positionering houdt in dat je ondernemer bewust kiest voor een plaats op de markt, waarbij je je productaanbod afstemt op een bepaalde doelgroep, maar tevens rekening houdt met je concurrenten. Hier spelen 3 elementen een belangrijke rol: 1.) De consument 2.) Het product of merk 3.) De concurrent
16
Positioneringskruis
17
Vragen? oivj2008.hyves.nl Bedankt voor jullie aandacht!
Vragen na afloop van de presentatie, neem contact met ons op via Hyves oivj2008.hyves.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.