De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Project Bouwkunde Ontwerp van een brug Door: Tom Dedobbeleer Milena Sonneveld Gerrit Pierreux Jeroen Volckaert Jan Spriet.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Project Bouwkunde Ontwerp van een brug Door: Tom Dedobbeleer Milena Sonneveld Gerrit Pierreux Jeroen Volckaert Jan Spriet."— Transcript van de presentatie:

1 Project Bouwkunde Ontwerp van een brug Door: Tom Dedobbeleer Milena Sonneveld Gerrit Pierreux Jeroen Volckaert Jan Spriet

2 Slide tss 1 en 2 Vulling

3 Materiaaltesten Trekproef Buigproef Knikproef Stuikproef

4 Materiaaltesten: trekproef Breukspanning = 21,36 MPa E-modulus = 3763,4 MPa

5 Ontwerp

6 Ketting minimaal –Hoogte minimaliseren (375 mm) Stabiel vakwerk –Alles in driehoeken Uniformisatie van de doorsnede –Doorsneden rechthoekig (behalve I) Lagere E-modulus

7 Ontwerpproces Stap 1: Symmetrisch –Pratt –Niet efficiënt door asymmetrische belasting

8 Ontwerpproces Stap 2: Ketting volgens momentlijn –Evenwichtige verdeling –Lineariseren

9 Ontwerpproces Stap 3: Aantal steunpunten en staven –3 steunpunten is ideaal –5 of 6 staven kunnen de krachten opnemen

10 Ontwerpproces Stap 4: Optimaliseren –Positie van de staven –Optimale diepte  ketting maximaal benutten

11 Ontwerpproces Stap 5: Verwijderen laagbelaste staaf? –Vervormingen en normaalkrachten te groot –Meer gewicht voor zelfde vervorming

12 Ontwerpproces Stap 6: Profielen drukstaven –Bestand tegen knik, stuik en breuk –Matlab programma –Efficiënt: rechthoek of i-profiel i-profiel

13 Ontwerpproces Stap 7: Verbindingen –In 1 vlak, symmetrisch –Stevig  lijmopp groot genoeg Verbinding 12x12

14 Bouw Beperkingen Problemen Resultaat

15 Bouw: beperkingen Staven scharnierend verbinden Spanners niet volledig uitrekken Meetfouten

16 Bouw: problemen Accuraat werken Krachten op verbindingen  scheuren in lijm Staven krom Verbindingsplaatjes fout  vakwerk uit vlak E-modulus ketting verandert Ketting rustte op staven Beweging van ketting en spanner verhinderen

17 Bouw: resultaat Gewicht: 1079,6 g –Totaal: g –Wegdek: g 1 gebroken verbinding vervangen

18 Test Max toegelaten doorbuiging: 13,3 mm Doorbuiging bij 100 kg: 6,46 mm Falen bij: 200 kg

19 Conclusie Goed gedimensioneerd Minder doorbuiging dan verwacht

20 Vragen?


Download ppt "Project Bouwkunde Ontwerp van een brug Door: Tom Dedobbeleer Milena Sonneveld Gerrit Pierreux Jeroen Volckaert Jan Spriet."

Verwante presentaties


Ads door Google