De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kinderen die goed kunnen leren te makkelijk op school. de lessen zijn niet spannend genoeg rekensommen of taalregels sneller begrijpen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kinderen die goed kunnen leren te makkelijk op school. de lessen zijn niet spannend genoeg rekensommen of taalregels sneller begrijpen."— Transcript van de presentatie:

1

2 Kinderen die goed kunnen leren te makkelijk op school. de lessen zijn niet spannend genoeg rekensommen of taalregels sneller begrijpen

3

4 Klim in de boom Voor (bijna) alle dieren lastig te doen. Met moeite of hulp zal het de meesten wel lukken Ze leren te klimmen Behalve het aapje: hij klimt er moeiteloos in en uit!

5 Het aapje Voor het aapje is het makkelijk. Daarom heeft de leerkracht een moeilijkere boom voor hem Hier komt hij niet makkelijk in: zal moeite kosten, hulp nodig Misschien wil aapje wel terug naar 1 e boom Daarbij willen we de kinderen dus helpen!

6 Aanpak voor deze leerlingen compacten levelboxmap

7 Wat is compacten? Meedoen met de groep Normale leerstof Krijgen wel instructie Weghalen van herhaling Alleen de moeilijke sommen/ rijtjes/ opdrachten Daardoor doorgaande lijn Meedoen met de groepstoetsen

8 Levelboxen Box vol extra opdrachten Moeilijkere opdrachten Doen en lezen Zelf leren plannen Leren leren (erg belangrijk, dit missen de kinderen vaak in de normale lessen doordat het hen dan komt aanwaaien) Werken aan een eigen doel.

9 Hoe werkt compacten? Voor taal: Per les staat aangegeven wat de kinderen mee moeten doen Rekenen: minder doen van de herhalingsopdrachten Spelling: alleen meedoen met de lessen waarin de uitleg wordt gegeven, herhalingslessen worden overgeslagen.

10 Compacten

11 Hoofdstuk 1: les 3 en les 5

12 levelbox Map met tabbladen Achter elk tabblad zit een boekje met opdrachten: plustaak, breinbrekers, spaans, etc levelwerkkaart Weekplanning/periodeplanning Evaluatieblad leerling Evaluatieblad leerkracht

13 levelwerkkaart

14 weekschema

15 Evaluatieblad leerling

16

17 Evaluatieblad leerkracht

18

19 werkwijze Kinderen hebben hun eigen map Met rekenen, taal en spelling: compacten Extra tijd over: levelwerk werken via hun eigen gemaakte planning 1x per week komen de kinderen een half uurtje bij mij  controleren (week)planning  invullen nieuw planning  Leren leren : de kracht in jezelf  Gesprekken over zelfgekozen doelen om te leren  invullen evaluatie

20

21 De leerkracht Zorgt dat de kinderen hun map pakken tijdens taal/rekenen Helpt bij opdrachten Kijkt de opdrachten na Vult de evaluatie in

22 Tot slot Vragen?


Download ppt "Kinderen die goed kunnen leren te makkelijk op school. de lessen zijn niet spannend genoeg rekensommen of taalregels sneller begrijpen."

Verwante presentaties


Ads door Google