De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

[ Business Model Generation. ] Roy van Dorssen 31 Oktober, 2013 Samenhang in de Zorg en Ondersteuning dichtbij de Cliënt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "[ Business Model Generation. ] Roy van Dorssen 31 Oktober, 2013 Samenhang in de Zorg en Ondersteuning dichtbij de Cliënt."— Transcript van de presentatie:

1 [ Business Model Generation. ] Roy van Dorssen 31 Oktober, 2013 Samenhang in de Zorg en Ondersteuning dichtbij de Cliënt

2 [ AGENDA. ] 1.0 INTRO 2.0 BUSINESS MODEL CANVAS 3.0 ONTWERP 4.0 STRATEGIE

3 [ ROY. ] 1.0 NOORDWIJK, JOYCE, MERLE 3.0 BEDRIJFSECONOMIE, POSTDOCTORAAL ACCOUNTANCY, LUMINA LEARNING 4.0 ERNST & YOUNG, KPMG, ACCONAVM, JAN© > ????? 5.0 AUDIT, RISK, CONTROL, PERFORMANCE IMPROVEMENT, CHANGE, INNOVATION 6.0 FINANCE, OPERATIONS, PEOPLE

4 [ 1.0 INTRO. ]

5 Organisaties moeten bereid zijn hun melkkoe te doden. Anders doen twee studenten dat op een zolderkamer wel voor hen. GUY KAWASAKI [ DISRUPT. ]

6 Verandering mislukt bijna nooit omdat ze te vroeg komt, maar meestal omdat ze te laat komt. SETH GODIN [ INNOVATE. ]

7 Krankzinnigheid is iedere keer hetzelfde doen, en daarbij steeds een andere uitkomst verwachten. ALBERT EINSTEIN [ CHANGE. ]

8 [ KILLERS. ]

9 [ 2.0 CANVAS. ]

10 Een Business Model beschrijft de grondgedachte hoe een organisatie waarde levert, creëert en behoudt. OSTERWALDER & PIGNEUR [2009] [ DEFINITIE. ]

11 VIER HOOFDGEBIEDEN Structuur.Klanten.Aanbod. Financiële Levensvatbaarheid. [ 4 HOOFDGEBIEDEN. ]

12 Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Klant Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Key Resources. Inkomstenstromen. [ 9 BOUWSTENEN. ]

13 Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Klant Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Key Resources. Inkomstenstromen. [ 9 BOUWSTENEN. ] LEFT BRAIN LOGIC RIGHT BRAIN EMOTION

14 Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Klant Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Key Resources. Inkomstenstromen. [ 9 BOUWSTENEN. ] LEFT BRAIN EFFICIENCY RIGHT BRAIN VALUE

15 [ PROPOSITIE. ] Welke waarde leveren we aan de klant? In welke behoefte voorzien we? Welk probleem helpen we oplossen? Welke bundels van producten diensten bieden we?

16 [ KLANTEN. ] Voor wie creëren we waarde, en wie zijn onze belangrijkste klanten? Via welke kanalen bereiken we onze klantsegmenten, en hoe integreren we kanalen met hun routines? Wat voor soort relatie verwacht elk segment, en wat kosten deze om te onderhouden? Hoe zijn relaties geïntegreerd in de rest van het Business Model?

17 [ INFRASTRUCTUUR. ] Welke resources en kernactiviteiten vereisen onze waardeproposities, kanalen, relaties en inkomsten? Wie zijn onze Key Partners en wie zijn onze kernleveranciers? Welke Key resources halen we bij onze partners en welke Kernactiviteiten voeren zij zelf uit?

18 [ RENDEMENT. ] Voor welke waarde zijn klanten echt bereid te betalen en voor wat en hoe betalen zij momenteel? Hoe zouden klanten het liefste betalen en hoe draagt dat bij aan de totale inkomstenstroom? Wat zijn de belangrijkste kosten die inherent zijn aan het Business Model? Welke Key Resources en Kernactiviteiten zijn het duurst?

19 [ VOORBEELD. ] SOFTWARE DEVELOPMENT KLACHTEN MANAGEMENT GRATIS BELLEN VIA INTERNET GOEDKOOP BELLEN NAAR VAST MASSA MAATWERK SKYPE.COM WEB GEBRUIKERS WERELDWIJD BELLERS NAAR VASTE TELEFOON SKYPE OUT ABONNEMENT BETALING AANBIEDERS DISTRIBUTIE TELECOM SOFTWARE DEVELOPMENT SOFTWARE & ONTWIKKE- LAARS

20 [ VOORBEELD. ] SCHEERMES HOUDER MESJES LOCK IN RETAIL MANNEN 15+ VERVANGING MESJES 1 X AANSCHAF HOUDER PRODUCTIE MARKETING DISTRIBUTIE FABRIKANTEN MARKETING, R&D, LOGISTIEK MERK & PATENTEN LOGISTIEK R&D

21 [ VOORBEELD. ] PLATFORM MANAGE MENT WEB SURFERS DOELGROEP GERICHTE RECLAME PLATFORM GENEREREN VAN BEREIK ADVER INKOMSTEN 2010: 30 MILJARD (97%) KOSTEN PLATFORM ADVER TEERDERS GRATIS ZOEKEN GRATIS ONLINE FOTO OPSLAG MASSA MARKT DATA ABONNE MENT

22

23 [ HANDVAT. ] Nieuwe manieren om zorg en welzijn te organiseren en te financieren? Klant Segmenten. Waarde Propositie. Kostenstructuur. Klant Relaties. Kanalen. Key Partners. Kern Activiteiten. Key Resources. Inkomstenstromen. AANBOD GEDREVEN !! BEHOEFTEN CLIËNT ??

24 [ 3.0 ONTWERP. ]

25 [ ONTWERP. ] 2. IDEE 1. INZICHT 4. PROTOTYPING 5. STORYTELLING 6.SCENARIO’S 3. VISUALISATIE

26 [ 4.0 STRATEGIE. ]

27 [ MANAGING MULTIPLICITY. ] AFGESPLITST AUTONOOM GEINTEGREERD

28 [ OMGEVING. ] KERN TRENDS MACECO KRACHT MARKT KRACHT BRANCHE KRACHT

29 [ EVALUATIE. ] STERKTENZWAKTEN KANSENBEDREIGINGEN

30 [ PERSPECTIEF. ] CREATIE WAARDE REDUCTIE KOSTEN WAARDE -INNOVATIE

31 [ CREDITS. ] Alle informatie uit deze presentatie is gebaseerd op het boek Business Model Generation van Osterwalder & Pigneur. Fotocredits IStock.

32 [ DANK. ] 06 –


Download ppt "[ Business Model Generation. ] Roy van Dorssen 31 Oktober, 2013 Samenhang in de Zorg en Ondersteuning dichtbij de Cliënt."

Verwante presentaties


Ads door Google