De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WKTRAINING Over mij Eric Kok Eric Kok Ik ben Eric Kok. Gediplomeerd trainer en heb ruim 40 jaar ervaring in diverse sportactiviteiten, met name wielrennen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WKTRAINING Over mij Eric Kok Eric Kok Ik ben Eric Kok. Gediplomeerd trainer en heb ruim 40 jaar ervaring in diverse sportactiviteiten, met name wielrennen."— Transcript van de presentatie:

1 WKTRAINING Over mij Eric Kok Eric Kok Ik ben Eric Kok. Gediplomeerd trainer en heb ruim 40 jaar ervaring in diverse sportactiviteiten, met name wielrennen. Tot heden nog steeds een actief wielrenner. Een sport die ik met veel plezier en passie uitoefen. Gediplomeerd trainer KNWU Opleiding Fysieke Trainer - Henk Gemser Opleiding mentale training voor sporters Advanced trainer Rots en Water Ploegleider bij de Elite Ploegleider KNWU - Oost junioren

2 programma Even voorstellen Even voorstellen Wat is training Wat is training Het nieuwe trainen Het nieuwe trainen Opbouw van de training Opbouw van de training Trainen voor jullie ‘Mont Ventoux’ Trainen voor jullie ‘Mont Ventoux’

3 Eric Kok Gediplomeerd trainer KNWU NL Coach: fysieke training – Henk Gemser NL Coach: Mentale training – Rogier Hoorn Trainer Rots &Water Trainer Paralympic Ploegleider OWC Ploegleider KNWU – Oost Junioren WKtraining

4 Wat is training Inspanning…….. Hoi! Inspanning…….. Hoi! Rust………………. Moeilijk. Rust………………. Moeilijk. Zonder herstel geen Supercompensatie Zonder herstel geen Supercompensatie En je wordt “nooit - nie - goe’’ En je wordt “nooit - nie - goe’’

5 Meten is weten -1- Beginsituatie middels maximaaltest Beginsituatie middels maximaaltest Vet Vet VO2max VO2max Hf rust Hf rust Hf omslagpunt Hf omslagpunt Hf max Hf max Herstel na 1’ / na 3’. Herstel na 1’ / na 3’. Max vermogen Max vermogen Vermogen omslagpunt Vermogen omslagpunt Bepaling van de zones: herstel / d1/ d2/ d3/ interval extensief -intensief Bepaling van de zones: herstel / d1/ d2/ d3/ interval extensief -intensief Voordeel = nauwkeurig Voordeel = nauwkeurig Nadeel = prijs, geijkte omstandigheden, Nadeel = prijs, geijkte omstandigheden, WKtraining werkt samen met Coen WKtraining werkt samen met Coen

6 Meten is weten -2- WKtraining WKtraining Berekening zones: Karvonen plus correctie Berekening zones: Karvonen plus correctie Bepaling van de zones Bepaling van de zones Herstel Herstel Duur 1 Duur 1 Duur 2 Duur 2 Duur 3 Duur 3 Interval extensief Interval extensief Interval intensief Interval intensief

7 Welke zones HF Herstel< 128 HF Herstel< 128 HF Duurtraining d HF Duurtraining d HF Duurtraining d HF Duurtraining d HF Duurtraining d HF Duurtraining d Interval extensief Interval extensief Interval intensief Interval intensief

8 Jaarplanning maar vraag je eerst af Wanneer wil je “TOP” zijn? product Maar besef ook… “de weg er naar toe kan net zo leuk zijn als het doel” proces

9 Het nieuwe trainen WKtraining Trend: duurzaamheid Trend: duurzaamheid - politiek - industrie Trend: duurzaamheid in Wielrennen Trend: duurzaamheid in Wielrennen - “ Lang goed zijn” - “ Lang goed zijn” - Sven Nijs - Sven Nijs

10 WKtraining blok 1 WKtraining blok 1 Wat snel komt ben je zo weer kwijt! Wat snel komt ben je zo weer kwijt! Frequentie – Omvang – Intensiteit Opbouw Opbouw - zone herstel - zone herstel - zone d1 - zone d1 - hoog rpm – ( onderzoek vo2max) - hoog rpm – ( onderzoek vo2max) - 6 weken - 6 weken - train je recuperatievermogen: D1-H - train je recuperatievermogen: D1-H - Blok 6 weken inclusief rustweek - Blok 6 weken inclusief rustweek - Sportschool –corestability – buik – body – Tacx - Sportschool –corestability – buik – body – Tacx

11 WKtraining –blok 2 Frequentie –Omvang - Intensiteit Frequentie –Omvang - Intensiteit Basis is gelegd in blok 1 Basis is gelegd in blok 1 Voorkeur: 2 x blok 1 (duurzaamheid) Voorkeur: 2 x blok 1 (duurzaamheid) Blok 2: Blok 2: Herstel Herstel D1 D1 Kort D2 Kort D2 Kracht - sportschool – Tacx Kracht - sportschool – Tacx

12 WKtraining –Blok 3 Frequentie – Omvang – Intensiteit Frequentie – Omvang – Intensiteit Blok 3 Blok 3 Herstel Herstel D1 lange blokken(3x12’) D1 lange blokken(3x12’) D2 blokjes(5x3’) D2 blokjes(5x3’) D3 gedoseerd( minutenwerk) D3 gedoseerd( minutenwerk) Interval( behoedzaam) Interval( behoedzaam) Kracht Kracht

13 Blok 4 Optimaal taperen Optimaal taperen - Intensiteit handhaven - Frequentie 80% - Omvang % - 2 weken - Pak je rust - Prestatiewinst tot 8 %

14 Extensieve Duurtraining Is = de basis van alles Duur: 90’ en langer Duur: 90’ en langer Intensiteit:te berekenen Intensiteit:te berekenen Pauze: geen Pauze: geen Herhalingen:geen Herhalingen:geen

15 Extensieve Interval Duur:20” - 60”, 1-3 maal p/wk Duur:20” - 60”, 1-3 maal p/wk Intensiteit:80% (berekenen) Intensiteit:80% (berekenen) Pauze:tot Herstel Pauze:tot Herstel Herhalingen:4 x (4 x 20’) rust 4’ Herhalingen:4 x (4 x 20’) rust 4’

16 Snelheid Industrieterrein Industrieterrein Vierkant uitzetten Vierkant uitzetten 6”-10” aanzetten, 100%. 6”-10” aanzetten, 100%. 1’uitbollen 1’uitbollen Rust tussen series 6’ Rust tussen series 6’ Herhalingen 4 series van 4 herhalingen Herhalingen 4 series van 4 herhalingen

17 Vaartspel Korte sprints Korte sprints Duur spurt..varieer. Duur spurt..varieer. Niet kapot rijden, speels Niet kapot rijden, speels Leuk Leuk Maximaal 90’ Maximaal 90’

18 Intensieve Interval blokken Duur:15” – 40” Intensiteit:100% Intensiteit:100% Pauze:2 x de arbeid Pauze:2 x de arbeid Herhalingen:2 blokken van 4 herhalingen Herhalingen:2 blokken van 4 herhalingen

19 Intensieve interval Intervaltempo Voorzichtig! Voorzichtig! Duur: 45” tot 3’ Duur: 45” tot 3’ Intensiteit:volle bak Intensiteit:volle bak Pauze:herstel 4’- 8’ Pauze:herstel 4’- 8’ Herhalingen:beperkt Herhalingen:beperkt

20 Mont Ventoux 20 km per klim 20 km per klim 1.30 – 2.30 uur per klim 1.30 – 2.30 uur per klim Malaucene / Bedoin / Sault Malaucene / Bedoin / Sault Duur totale inspanning: 6 – 10 uur Duur totale inspanning: 6 – 10 uur

21 Mont Ventoux - training Voorwaarden om goed te rijden Voorwaarden om goed te rijden 01. Duurvermogen 01. Duurvermogen 02. Klimtraining 02. Klimtraining Duur in Nederland goed te trainen Duur in Nederland goed te trainen Zone Herstel en D 1 Zone Herstel en D 1 Klimtraining in Nederland … Klimtraining in Nederland … Zone D2 en D3 (mitsen en maren) Zone D2 en D3 (mitsen en maren)

22 Mont Ventoux Technisch: Technisch: - Verzet - Verzet - Drinken - Drinken - Eten - Eten - Kleding - klim en afdaling - Kleding - klim en afdaling

23 Trainen op schema voor de Mont Ventoux Basis voor schema is: 1. Bepaling van de zones 1. Bepaling van de zones Herstel / duur 1 / duur 2 / duur 3 / Herstel / duur 1 / duur 2 / duur 3 / 2. Aantal trainingsdagen per week 2. Aantal trainingsdagen per week 3. Aantal uren per training 3. Aantal uren per training

24 WKTraining Een schema op maat! Een schema op maat! Bespreking voorbeeld Erik H. Bespreking voorbeeld Erik H. Blok 2 Blok 2 Per week: Per week: 3 keer op de weg(3 uur / 2-3 uur/ 3-5 uur) 3 keer op de weg(3 uur / 2-3 uur/ 3-5 uur) 2 keer op de Tacx (2 x 1 uur) 2 keer op de Tacx (2 x 1 uur)

25 Wat voor renner ben jij.. TEST TEST 1 t/m 2030 sec.succesnoteer 1 t/m 2030 sec.succesnoteer 21 t/m 4030 secverbeternoteer 21 t/m 4030 secverbeternoteer 41 t/m 6030 seckampioennoteer 41 t/m 6030 seckampioennoteer 61 t/m 8030 secrumoernoteer 61 t/m 8030 secrumoernoteer 81 t/m secgemaknoteer 81 t/m secgemaknoteer

26 Schema Mt Ventoux In 3 maand naar jouw top Blok 1 : 4 weken Blok 2 : 4 weken Blok 3: 4 weken Kosten 60 Euro, 10% goede doel.


Download ppt "WKTRAINING Over mij Eric Kok Eric Kok Ik ben Eric Kok. Gediplomeerd trainer en heb ruim 40 jaar ervaring in diverse sportactiviteiten, met name wielrennen."

Verwante presentaties


Ads door Google