De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein

Verwante presentaties


Presentatie over: "Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein"— Transcript van de presentatie:

1

2

3 Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein

4 Discusieer nooit op argumenten neurologie toegepast op management Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein Landelijke conferentie Opleiding & Leren Utrecht 8 oktober 2009

5 Conclusie Mensen doen de eeuwen door hetzelfde…. (1560)

6 Conclusie En denken dat het volkomen nieuw is!

7

8 Hoe werkt het brein: -Twee beslissingssystemen -Producten -Personen -Waar/niet waar -Rekenen -Associaties -Imitaties -Verwachtingen -En…. Pas op ‘buikgevoel’

9 Onderwerp Type PostmaKahnemanKarakteristiekenActie Hypothalamus OudSystem 1 Snel Associatief Gemakkelijk Emotioneel Doen Limbische systemen CortexNieuwSystem 2 Langzaam Gecontroleerd Interruptief Logisch Denken

10 Hoe werkt het brein: twee beslissingssystemen

11 Hoe werkt het brein: producten Mag ik even uw ventrale striatum prikkelen?

12 Hoezo Aida? Hoe werkt het brein: producten Theorie Attention Interest Desire Action Realiteit Action Desire Interest Alibi

13 Duizenden gegevens in het onderbewuste leiden met geringe moeite tot een oordeel Filmpje van 30 sec geeft redelijk beeld van persoon Welke gegevens? Hoe werkt het brein: personen

14 Oordeel over personen in een oogwenk op basis van symmetrie van het gezicht (vr) taille/heup verhouding stemhoogte (Thatcher) houding manier van lopen en nog duizenden andere gegevens Vergelijk sollicitant: vooral wie je niet wilt hebben weet je direct

15 Hoe werkt het brein: waar/niet waar Het brein gelooft in voor de hand liggende oplossingen

16 Hoe werkt het brein: waar/niet waar Pingpongbal + batje kosten samen € 1,10 Batje kost € 1,-- meer dan de bal Wat kost de bal? Wij houden voor de hand liggende uitkomsten voor waar. (Kahneman)

17 Hoe werkt het brein: rekenen Korte termijn telt het brein zwaarder dan lange termijn Het brein saldeert niet Nadeel telt het brein zwaarder dan het voordeel

18 Hoe werkt het brein:rekenen

19 Hoe werkt het brein: associaties Nou…. Bij Bimtos niet! ALTIJD TE LAAT? Geef eerst de kern van je boodschap, daarna de toelichting Software duurder dan gedacht? IT bij u ook zo’n rotzooi? Werkt niet goed?

20 Hoe werkt het brein: imitatie Meer imitiatie leidt tot meer sympathie Hoe meer sympathie, hoe minder kritisch Van wie je aardig vindt geloof je alles

21 Hoe werkt het brein: imitatie Imiteren gaat automatisch

22 Hoe werkt het brein: verwachting Je brein anticipeert op wat het verwacht Dure placebo’s werken beter dan goedkope placebo’s Euro 0,50,-- p.st Euro 10,-- p.st

23 PAUL POSTMA MARKETING CONSULTANCY

24 Hoe werkt het brein: pas op buikgevoel Het zijn maar cijfers Ach, momentopname

25 Hoe werkt het brein: pas op buikgevoel Uw klanten: “Maar daar doen we het niet voor!”

26 Mensen doen de eeuwen door hetzelfde… En denken dat het volkomen nieuw is! tuuuuuuuuuut…. vroem…vroem...

27 Hartelijk dank voor uw aandacht Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein


Download ppt "Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein"

Verwante presentaties


Ads door Google