De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

The unstoppable Mart, Marijn, Thijs en Bram TechVT jaar 1 - Januari 2010.

Verwante presentaties


Presentatie over: "The unstoppable Mart, Marijn, Thijs en Bram TechVT jaar 1 - Januari 2010."— Transcript van de presentatie:

1 The unstoppable Mart, Marijn, Thijs en Bram TechVT jaar 1 - Januari 2010

2 1.Demografie 2.Geografie 3.Hoe is het huidige systeem tot stand gekomen 4.Problemen transport 5.Het nieuwe systeem 6.Techniek 7.Consequenties Nederland Inhoudsopgave

3 1,3 Miljard inwoners Helft van het land onbewoonbaar 2,5 Miljard inwoners in 2040? Baby stop? Demografie

4 Helft van het land onbewoonbaar 100 graden verschil Noordelijkste punt staat gelijk met breedtegraad Polen Zuidelijkste punt staat gelijk met Soedan Geografie

5 Nederland: 17.000.000 Oppervlakte: 41.528 km² 409 per km2 China: 1.300.000.000 Oppervlakte: 9.596.961 km² 135 per km2 Amsterdam: 767.800 Oppervlakte: 219 km² 3505 per km2 Shanghai: 19.000.000 Oppervlakte: 6.340 km² 2997 per km2 Bewoners per km2

6

7 Communisme Wegennet Spoorwegen Totstandkoming huidig transportsysteem

8 Communisme Mindset Besluitvoering Communistische bouwwerken Totstandkoming huidig transportsysteem

9 Mindset Communisme Socialisme met Chinese karakteristieken Moet indruk maken Technisch vooruitstrevend Mooi Groot Uniek Totstandkoming huidig transportsysteem

10 Besluitvoering Communisme President Premier Nationaal Volkscongres (3000 gekozen leden) Permanente Comité van de Chinese Communistische Partij Machtsorgaan van China Wekelijks bijeen 150 leden Bevoegdheid tot wetswijziging Totstandkoming huidig transportsysteem

11 Communisme en Communistische bouwwerken Verleden Totstandkoming huidig transportsysteem Standbeeld Mao Tse-tung in Chengdu

12 Communisme en Communistische bouwwerken Verleden Totstandkoming huidig transportsysteem Mausoleum Mao Tse-Tun

13 Communisme en Communistische bouwwerken Heden Totstandkoming huidig transportsysteem Bird’s nest, Peking

14 Wegennet Amerikaans systeem 7 radiale snelwegen 18 horizontale snelwegen 9 verticale snelwegen Totstandkoming huidig transportsysteem

15

16 Wegennet G wegen, Guojia, Landelijk S wegen, Shengji, Provinciaal Kosten: 2005 tot 2010: 18 miljard US dollars per jaar 2010 tot 2020: 12 miljard US dollars per jaar Beheerd door bedrijven Totstandkoming huidig transportsysteem

17 Ontwikkelings historie snelwegen China JaarAfstand (KM) 01-01-200011,605 km 01-01-200116,314 km 01-01-200219,453 km 01-01-200325,200 km 01-01-200429,800 km 01-01-200534,300 km 01-01-200641,005 km 01-01-200745,339 km 01-01-200853,913 km 01-01-200960,436 km 01-01-201065,065 km 01-01-201176,114 km

18

19 Wegennet Doelstelling huidige regering: 200.000< inwoners… aansluiting op snelweg Totstandkoming huidig transportsysteem

20 Spoorwegen Aanleg Internationale verbindingen Capaciteit Totstandkoming huidig transportsysteem

21 Aanleg spoorwegen 1825 eerste spoorlijn in Engeland 1876 eerste spoorlijn in China. 78.000 km eind 2007 86.000 km eind 2009 Totstandkoming huidig transportsysteem 8000 km in 2 jaar

22 Aanleg spoorwegen Totstandkoming huidig transportsysteem

23 Aanleg spoorwegen Ji-Tong railway tot 2005 op stoom Totstandkoming huidig transportsysteem

24 Aanleg spoorwegen Shanghai- Shanghai airport : sinds Januari 2004, Maglev magneettrein Totstandkoming huidig transportsysteem

25 Internationale verbindingen spoorwegen Trans Siberië express begin 1900 6 dagen en 7 nachten Totstandkoming huidig transportsysteem

26 Capaciteit spoorwegen 2003: 2.2 triljoen ton goederen/kilometers 478.9 triljoen passagiers/kilometers. Alleen India meer passagiers kilometers Alleen VS meer goederen kilometers Record aantal passagiers vervoerd op één dag: 6,54 miljoen Totstandkoming huidig transportsysteem

27 Personen vervoer Veel filevorming in dichtbevolkte deel Moeilijk te bereiken dunbevolkte gebieden Te veel auto’s in steden Milieu wordt zwaar belast. Problemen transport Werkt vooruitgang tegen.

28 Openbaar vervoer Te weinig capaciteit ov Stads vervoer gestremd Kostbare aanleg infrastructuur Slechte bereikbaarheid arme delen Problemen transport

29 Trein die nooit stopt AHS, Automatic Highway System Magneetzweeftrein Oplossingen

30 Wat is een magneetzweeftrein? Magneetzweeftrein

31 Geschiedenis v/d magneetzweeftrein

32 -Lager verbruik dan een conventionele elektrische trein - Veel hogere snelheid dan een trein op wielen -geluidsonwikkeling pas op hoge snelheid -Sneller accelereren -Minder slijtage gevoelige mechanische delen Voordelen magneetzweeftrein

33 -Erg duur om te ontwikkelen -Bij hoge snelheden(550km/u) een erg hoog energie verbruik Nadelen van magneetzweeftrein

34 -Highspeed magneetzweeftrein -Een trein die nooit stopt Ons concept

35 http://www.youtube.com/watch?v=r1TaTBZMG60.

36 -China is toe aan snel vervoer -Wegen moet zoveel mogelijk vermeden worden -Draagt bij aan de uitstraling van het land -Transport sector zou er van kunnen profiteren Waarom?

37 EMS EDS Indutrack Techniek

38 Inductrack Voordelen inductrack: Laagste energie verbruik. Nadelen: Hoog magnetisch veld in de coupe. minder comfort bij lage snelheden.

39 Inductrack

40 Voordelen EMS -Magnetische velden binnen het voertuig zijn te verwaarlozen. -De technologie die word gebruikt kan op commercieel gebied worden gebruikt. -Er zijn geen wielen of secundaire voorstuwmechanisme nodig Nadelen EMS -De ruimte tussen de trein en de rails moet constant in de gaten worden gehouden door geavanceerde computer systemen. Dit komt omdat de magnetische aantrekking zeer onstabiel is. Bij een storing in de computer is kans op grote schade. Elektro Dynamic Suspension(EDS) EMS

41

42 Voordelen EDS: Betere schokabsorbtie door de grote spleet tussen de trein en de rails, Geen iritant gefluit bij hoge snelheden Nadelen EDS: Minder stabiel dan EMS of Indutrac, door de hogere afstand tussen rails en trein. Hoger energieverbruik doordat de treiner hoger omhoog gedient duwt te worden. Gevaarlijker bij storing door de hogere afstand. EDS

43

44 Vliegtuigen zijn meer milieu belastend dan treinen. De snelheid van treinen is verhoogd. Hoeveelheid passagiers beperkt Het luchtruim is leeg. Vliegverkeer

45 Economische groei China? Nederland straks een tweede wereld land? Genoeg voedsel? Kennis overbrengen? Consequenties Nederland

46 Eu Grootste economie* China na 2020 grootste economie Economische groei 2010: China = 9% U.S.A = 2,6% Nederland = 1,2% Economisch beeld

47 Verdeling van de welvaard

48 2050?

49 Vragen??? Dit was een team voltijd productie.


Download ppt "The unstoppable Mart, Marijn, Thijs en Bram TechVT jaar 1 - Januari 2010."

Verwante presentaties


Ads door Google