Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJulia Smets Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
The unstoppable Mart, Marijn, Thijs en Bram TechVT jaar 1 - Januari 2010
2
1.Demografie 2.Geografie 3.Hoe is het huidige systeem tot stand gekomen 4.Problemen transport 5.Het nieuwe systeem 6.Techniek 7.Consequenties Nederland Inhoudsopgave
3
1,3 Miljard inwoners Helft van het land onbewoonbaar 2,5 Miljard inwoners in 2040? Baby stop? Demografie
4
Helft van het land onbewoonbaar 100 graden verschil Noordelijkste punt staat gelijk met breedtegraad Polen Zuidelijkste punt staat gelijk met Soedan Geografie
5
Nederland: 17.000.000 Oppervlakte: 41.528 km² 409 per km2 China: 1.300.000.000 Oppervlakte: 9.596.961 km² 135 per km2 Amsterdam: 767.800 Oppervlakte: 219 km² 3505 per km2 Shanghai: 19.000.000 Oppervlakte: 6.340 km² 2997 per km2 Bewoners per km2
7
Communisme Wegennet Spoorwegen Totstandkoming huidig transportsysteem
8
Communisme Mindset Besluitvoering Communistische bouwwerken Totstandkoming huidig transportsysteem
9
Mindset Communisme Socialisme met Chinese karakteristieken Moet indruk maken Technisch vooruitstrevend Mooi Groot Uniek Totstandkoming huidig transportsysteem
10
Besluitvoering Communisme President Premier Nationaal Volkscongres (3000 gekozen leden) Permanente Comité van de Chinese Communistische Partij Machtsorgaan van China Wekelijks bijeen 150 leden Bevoegdheid tot wetswijziging Totstandkoming huidig transportsysteem
11
Communisme en Communistische bouwwerken Verleden Totstandkoming huidig transportsysteem Standbeeld Mao Tse-tung in Chengdu
12
Communisme en Communistische bouwwerken Verleden Totstandkoming huidig transportsysteem Mausoleum Mao Tse-Tun
13
Communisme en Communistische bouwwerken Heden Totstandkoming huidig transportsysteem Bird’s nest, Peking
14
Wegennet Amerikaans systeem 7 radiale snelwegen 18 horizontale snelwegen 9 verticale snelwegen Totstandkoming huidig transportsysteem
16
Wegennet G wegen, Guojia, Landelijk S wegen, Shengji, Provinciaal Kosten: 2005 tot 2010: 18 miljard US dollars per jaar 2010 tot 2020: 12 miljard US dollars per jaar Beheerd door bedrijven Totstandkoming huidig transportsysteem
17
Ontwikkelings historie snelwegen China JaarAfstand (KM) 01-01-200011,605 km 01-01-200116,314 km 01-01-200219,453 km 01-01-200325,200 km 01-01-200429,800 km 01-01-200534,300 km 01-01-200641,005 km 01-01-200745,339 km 01-01-200853,913 km 01-01-200960,436 km 01-01-201065,065 km 01-01-201176,114 km
19
Wegennet Doelstelling huidige regering: 200.000< inwoners… aansluiting op snelweg Totstandkoming huidig transportsysteem
20
Spoorwegen Aanleg Internationale verbindingen Capaciteit Totstandkoming huidig transportsysteem
21
Aanleg spoorwegen 1825 eerste spoorlijn in Engeland 1876 eerste spoorlijn in China. 78.000 km eind 2007 86.000 km eind 2009 Totstandkoming huidig transportsysteem 8000 km in 2 jaar
22
Aanleg spoorwegen Totstandkoming huidig transportsysteem
23
Aanleg spoorwegen Ji-Tong railway tot 2005 op stoom Totstandkoming huidig transportsysteem
24
Aanleg spoorwegen Shanghai- Shanghai airport : sinds Januari 2004, Maglev magneettrein Totstandkoming huidig transportsysteem
25
Internationale verbindingen spoorwegen Trans Siberië express begin 1900 6 dagen en 7 nachten Totstandkoming huidig transportsysteem
26
Capaciteit spoorwegen 2003: 2.2 triljoen ton goederen/kilometers 478.9 triljoen passagiers/kilometers. Alleen India meer passagiers kilometers Alleen VS meer goederen kilometers Record aantal passagiers vervoerd op één dag: 6,54 miljoen Totstandkoming huidig transportsysteem
27
Personen vervoer Veel filevorming in dichtbevolkte deel Moeilijk te bereiken dunbevolkte gebieden Te veel auto’s in steden Milieu wordt zwaar belast. Problemen transport Werkt vooruitgang tegen.
28
Openbaar vervoer Te weinig capaciteit ov Stads vervoer gestremd Kostbare aanleg infrastructuur Slechte bereikbaarheid arme delen Problemen transport
29
Trein die nooit stopt AHS, Automatic Highway System Magneetzweeftrein Oplossingen
30
Wat is een magneetzweeftrein? Magneetzweeftrein
31
Geschiedenis v/d magneetzweeftrein
32
-Lager verbruik dan een conventionele elektrische trein - Veel hogere snelheid dan een trein op wielen -geluidsonwikkeling pas op hoge snelheid -Sneller accelereren -Minder slijtage gevoelige mechanische delen Voordelen magneetzweeftrein
33
-Erg duur om te ontwikkelen -Bij hoge snelheden(550km/u) een erg hoog energie verbruik Nadelen van magneetzweeftrein
34
-Highspeed magneetzweeftrein -Een trein die nooit stopt Ons concept
35
http://www.youtube.com/watch?v=r1TaTBZMG60.
36
-China is toe aan snel vervoer -Wegen moet zoveel mogelijk vermeden worden -Draagt bij aan de uitstraling van het land -Transport sector zou er van kunnen profiteren Waarom?
37
EMS EDS Indutrack Techniek
38
Inductrack Voordelen inductrack: Laagste energie verbruik. Nadelen: Hoog magnetisch veld in de coupe. minder comfort bij lage snelheden.
39
Inductrack
40
Voordelen EMS -Magnetische velden binnen het voertuig zijn te verwaarlozen. -De technologie die word gebruikt kan op commercieel gebied worden gebruikt. -Er zijn geen wielen of secundaire voorstuwmechanisme nodig Nadelen EMS -De ruimte tussen de trein en de rails moet constant in de gaten worden gehouden door geavanceerde computer systemen. Dit komt omdat de magnetische aantrekking zeer onstabiel is. Bij een storing in de computer is kans op grote schade. Elektro Dynamic Suspension(EDS) EMS
42
Voordelen EDS: Betere schokabsorbtie door de grote spleet tussen de trein en de rails, Geen iritant gefluit bij hoge snelheden Nadelen EDS: Minder stabiel dan EMS of Indutrac, door de hogere afstand tussen rails en trein. Hoger energieverbruik doordat de treiner hoger omhoog gedient duwt te worden. Gevaarlijker bij storing door de hogere afstand. EDS
44
Vliegtuigen zijn meer milieu belastend dan treinen. De snelheid van treinen is verhoogd. Hoeveelheid passagiers beperkt Het luchtruim is leeg. Vliegverkeer
45
Economische groei China? Nederland straks een tweede wereld land? Genoeg voedsel? Kennis overbrengen? Consequenties Nederland
46
Eu Grootste economie* China na 2020 grootste economie Economische groei 2010: China = 9% U.S.A = 2,6% Nederland = 1,2% Economisch beeld
47
Verdeling van de welvaard
48
2050?
49
Vragen??? Dit was een team voltijd productie.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.