De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Paul Westeneng (Lopexs) Kees Versteeg (Hondsrugcollege) Nico Verbeij (ECK-programma)

Verwante presentaties


Presentatie over: "Paul Westeneng (Lopexs) Kees Versteeg (Hondsrugcollege) Nico Verbeij (ECK-programma)"— Transcript van de presentatie:

1 Paul Westeneng (Lopexs) Kees Versteeg (Hondsrugcollege) Nico Verbeij (ECK-programma)

2 Optimale individuele leermiddelenmix Eigen materiaal Open leermateriaal De Methode

3 Metadata Methodesite ELO / Leersystemen Zoekportalen Edurep Architectuur zoeken en vinden t.b.v. arrangeren Aanbieder A Leermaterialen Metadata Aanbieder C Leermaterialen Metadata Aanbieder B Leermaterialen Metadata Leermaterialencollecties

4 Vakinhoudspecificatie VakkernSubkernOnderwerp Meten en meetkunde Rekenen in de meetkunde Metriek stelsel Lengte, omtrek, oppervlakte en inhoud Hoeken Vaktaal hoeken en symbolen Vormen en Figuren Kijken Construeren SLO: Leerplan in beeld Onderwijsbegrippenkader

5 Scenario’s zoeken en arrangeren A. Via de methode B. Via een zoekportaal / ELO C. Via een adaptief leersysteem

6 Proefimplementaties ProefimplementatieVak(ken)SchoolTools 1.ThiemeMeulenhoffAk KSE, Ettenleur Hondsrugcollege, Emmen ELO: Magister 2.Leren op MaatWis Hondsrugcollge, Emmen ELO: PulsOn 3.VO-contentWis ONC, Zoetermeer College Den Hulster, Venlo Diverse 4.SLO Leerplan in beeldWis + Ak Edisoncollege, Apeldoorn Diverse 5.Its learningWis + Ak Coornhert, Haarlem Zwijndrecht ELO: itslearning 6.Wikiwijs zoekenWis + Ak Zernike college, Groningen Diverse

7

8 Demo PulseOn November 2012

9 Het startscherm. In deze demo is de ingelogde leerling en docent tegelijkertijd. In werkelijkheid ziet een docent andere tegels dan een leerling. Een docent kan bijvoorbeeld de voortgang van een groep leerlingen bekijken. Een leerling kan alleen zijn of haar eigen voortgang bekijken.

10 In “Mijn voortgang” ziet de leerling hoe het staat met Biologie. De helft van de oefeningen is gedaan. Het niveau is hoog. De bol is groot. De leerling besteed ruim de tijd aan dit vak.

11 Eén niveau dieper ziet de leerling hoe het gaat met de verschillende subdoelen bij Biologie. Het “Benoemen van verschillende typen erfelijke ziekten” gaat best aardig. 65% is af op hoog niveau. De trend is echter instabiel. Dat betekent dat het niveau varieert.

12 Via het startscherm kan de leerling naar “Biologie Havo/VWO3”.

13 Dit is het centrale werkscherm voor de leerling bij het vak Biologie. Rechtsbovenin staat de werkvoorraad voor de leerling. De leerling kan één van deze opdrachten doen. Rechtsonderaan staat wat de leerling in het verleden heeft gedaan. Linksbovenin staan de leerdoelen waar de leerling voor Biologie aan werkt.

14 De docent gaat naar “Voortgang” voor een overzicht van de ontwikkelingen van een groep leerlingen.

15 De docent ziet dat de leerling voor het leerdoel “Stamboom voor één menselijke eigenschap ontwerpen” het goed doet: 72% voortgang, hoog niveau en stabiele trend. De docent besluit dat de leerling het leerdoel heeft gehaald en maakt het leerdoel groen.

16 Meer informatie


Download ppt "Paul Westeneng (Lopexs) Kees Versteeg (Hondsrugcollege) Nico Verbeij (ECK-programma)"

Verwante presentaties


Ads door Google