De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SAP HR DAY 23 april 2010. Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens.

Verwante presentaties


Presentatie over: "SAP HR DAY 23 april 2010. Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens."— Transcript van de presentatie:

1 SAP HR DAY 23 april 2010

2 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

3 Agenda  Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

4 Motto Voorstelling Prato Motto Groeiende onderneming (ontstaan uit ASAP Interim) Motto: GAS GEVEN G rondig A ctie S nel G roei E en V astberaden E nthousiasme N o-nonsense

5 Producten Voorstelling Prato Producten Personeelsbeheer Loonberekeningen DMFA SOnetHiAnt Software voor sociaal secretariaat Software voor tijdelijke tewerkstelling Extra modules: SMS Webservices Beheer via internet Koppeling met VDAB

6 Agenda Voorstelling Prato  NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

7 Definitie NEW Dimona Definitie DIMONA (Déclaration Immédiate / Onmiddellijke aangifte): Werkgever informeert RSZ: over tewerkstelling van werknemer met elektronisch bericht voor de aanvang van de tewerkstelling De Dimona stelt op ondubbelzinnige en eenvormige wijze de arbeidsrelatie vast tussen de werkgever en de werknemer

8 Evolutie NEW Dimona Evolutie Gebruik SIS kaart Uitbreiding voor studenten + vrijwillige instappers Introductie personeelsbestand Introductie Dimona interim, transport- en bouwsector Dimona verplichting voor bijna alle WG Toevoeging van gelegenheids- arbeid in Dimona Nieuw kanaal: sms Cross- controle Dimona - DMFA Okt Feb. – Mrt Mogelijkheid tot overstap Verplichte overschakeling voor iedereen Testfase Okt. 2010

9 Gebruik Dimona NEW Dimona Gebruik Dimona Evolutie aantal Dimona-aangiften NATIONAAL Evolutie aantal Dimona-aangiften PRATO

10 Distributienet NEW Dimona Distributienet

11 Gebruik gegevens NEW Dimona Gebruik gegevens Dimona gegevens worden o.a. gebruikt voor berekening van: Jaarlijks vakantiegeld (arbeiders) Kinderbijslag Kraamgeld Opleidingscheques Werkloosheidsuitkeringen Bijdrage arbeidsongevallenverzekering Premies (derde-betalenden, 50-plussers,…) Sociale bijstand (vb. leefloon,…) door de OCMW’s

12 Veranderingen NEW Dimona Veranderingen Gebruiksvriendelijkere webtoepassing Gebruik nieuwe technologieën Relationele databank Makkelijkere integratie van toekomstige noden en vragen Afgeschermde gegevens Onmiddellijke online controle van gegevens Drempelverlagend voor andere e-govtoepassingen WebservicesXML

13 Conceptueel NEW Dimona Conceptueel

14

15 Opkuis NEW Dimona Opkuis Doelstelling: propere database 1 apr Periode van 18 maanden OPKUISACTIE (dubbele aangiften, overlappende periodes,…) Maximum aantal maanden terug voor het uitvoeren van controles (werkloosheid, arbeidsongevallen,…) 1 jan.2008

16 Conceptueel NEW Dimona Conceptueel

17 Concepten en terminologie NEW Dimona Concepten en terminologie

18 NEW Dimona Conceptueel

19 NEW Dimona Kern van het systeem OUTIN Dimona DB Anomalieën Vormcontrole Inhoudscontrole Identificatie werknemer Verwerking

20 NEW Dimona Kern van het systeem Definiëring van een groot aantal spelregels ivm het wijzigen van dimona-aangiftes voorbeelden Werknemer start later op dan oorspronkelijk aangegeven Werknemer daagt niet op De einddatum van contract wordt aangepast

21 NEW Dimona Conceptueel

22 NEW Dimona Identificatie van de werknemer Doelstelling Harmonisering van het identificatieproces tussen de verschillende toepassingen (Dimona, DmfA, ASR,…) Betere kwaliteit Verhoging van de snelheid Input 1 e contact  MID (Minimale Identificatie Data) 2 e contact  INSZ voorkeur Output Feedback

23 NEW Dimona Conceptueel

24 NEW Dimona Berichten DIMONA IN Indien positieve notificatie: Dimona = aanvaard het nummer van de aangifte wordt meegedeeld de periode wordt aangemaakt het identificatienummer van de periode wordt eveneens meegedeeld Indien negatieve notificatie: Dimona = geweigerd het nummer van de aangifte wordt meegedeeld de periode wordt niet aangemaakt Indien een voorlopige notificatie: Dimona in afwachting van validatie het nummer van de aangifte wordt meegedeeld In functie van de aanvaarding of weigering wordt het identificatienummer al dan niet meegedeeld

25 NEW Dimona Conceptueel

26 NEW Dimona Beveiliging Vanaf heeft de werkgever de keuze om enkel via beveiligde kanalen de Dimona-aangiften te versturen Resultaat: Logischer proces en betere kwaliteit van de gegevens Geen vervuiling meer Beter beheer van de Dimona-aangiften Gebruiksvriendelijker

27 NEW Dimona NEW Nieuwigheden vanaf Webservices voor consultatie  via bepaalde zoekcriteria communiceert de werkgever met de RSZ opvragen van gegevens op een toegankelijke manier betere afstemming van het bedrijfsproces RSZ werkgever / dienstverlener technische drempel verlaagt onmiddellijke respons Request & answer  mogelijkheid om het personeelbestand op te laden

28 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona  SOnet Self Service Vragen Contactgegevens

29 Conceptueel SOnet Self Service Conceptueel Self Service SOnet Beheerder Teamleader Gebruiker HR (master gebruiker) Controleren, goedkeuren, afkeuren Aanmaken en aanpassen accounts Aanvraag of registratie Overzicht Persoonlijke gegevens Rooster Tellers & cumuls Definitieve goedkeuring Beheerder Aanmaken en aanpassen accounts Beheerder Aanmaken en aanpassen accounts HR (master gebruiker) Definitieve goedkeuring HR (master gebruiker)

30 SOnet Self Service Verlof Ziekte Planningswijziging

31 SOnet Self Service

32

33

34

35 Wat brengt SOSS voor mijn onderneming op? Bevraging van HR-professionals Per verlofaanvraag: 10 tot 30 minuten uitvoering – verwerking Per jaar: 5 tot 15 verlofaanvragen per persoon per jaar Productief uur:25 € => 40 € VB 1:31 medewerkers, 15 minuten, 10 verlofaanvragen per jaar, 30 € 4650 minuten of 77.5 uur => € VB 2:109 medewerkers, 10 minuten, 8 verlofaanvragen per jaar, 25 € 8720 minuten of uur => € VB 3: 14 medewerkers, 15 minuten, 12 verlofaanvragen per jaar, 35 € 2520 minuten of 42 uur => €

36 SOnet Self Service Gevraagde investering voor SOS Instapinvestering per jaar:€ 250 per jaar Inclusief 5 gebruikers Pakket van 10 extra gebruikers€ 120 per jaar Pakket van 25 extra gebruikers€ 250 per jaar Pakket van 100 extra gebruikers€ 500 per jaar VB 1:31 medewerkers budget: € gevraagd: € ( ) VB 2:109 medewerkers budget: € gevraagd: € ( ) VB 3: 14 medewerkers budget: € gevraagd: € (5 + 10)

37 SOnet Self Service Wat betekent SOSS voor mijn onderneming? Concrete tijdsbesparing Toekomstgerichte tool Eigentijds imago Beperking van papieren administratie Nieuwe tool voor uw medewerkers

38 SOnet Self Service Concreet: Implementatietraject 2 weken te gebruiken codes (VAK, VVJ, KOM, BF,…) tellers Meer info: Dirk Depré of Sabine Menze

39 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service  Vragen Contactgegevens

40 Vragen

41 Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen  Contactgegevens

42 Contactgegevens Prato Services Kuringersteenweg 304 bus Hasselt T: 011/ F: 011/


Download ppt "SAP HR DAY 23 april 2010. Agenda Voorstelling Prato NEW Dimona SOnet Self Service Vragen Contactgegevens."

Verwante presentaties


Ads door Google