De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Het Assink Lyceum. HARDNEKKIGE LEES- EN/OF SPELLINGSPROBLEMEN (LEERSTOORNIS). MOEITE OM DE JUISTE KLANK AAN EEN LETTER TE KOPPELEN OF ANDERSOM. NIET VEROORZAAKT.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Het Assink Lyceum. HARDNEKKIGE LEES- EN/OF SPELLINGSPROBLEMEN (LEERSTOORNIS). MOEITE OM DE JUISTE KLANK AAN EEN LETTER TE KOPPELEN OF ANDERSOM. NIET VEROORZAAKT."— Transcript van de presentatie:

1 Het Assink Lyceum

2 HARDNEKKIGE LEES- EN/OF SPELLINGSPROBLEMEN (LEERSTOORNIS). MOEITE OM DE JUISTE KLANK AAN EEN LETTER TE KOPPELEN OF ANDERSOM. NIET VEROORZAAKT DOOR ONDERWIJS, IQ OF LICHAMELIJKE BEPERKINGEN. Dyslexie

3 SIGNALEREN: VANAF BASISSCHOOL (VIA LEESDOSSIER) TOT IN VOORTGEZET ONDERWIJS D.M.V. DYSLEXIEPROTOCOLLEN DYSLEXIEVERKLARING: ALLEEN DOOR GEREGISTREERDE ORTHOPEDAGOOG OF G.Z. PSYCHOLOOG Onderwijs

4 Dyslexie is erfelijk en gaat nooit over.

5 LEERLING LEREN MET HUN DYSLEXIE OMGAAN DOOR MOGELIJKE AANPASSINGEN: EXTRA TIJD BIJ TOETSEN ANDERE TOETSEN / NORMERING TOESTAAN VAN HULPMIDDELEN EVENTUELE DISPENSATIE VAN VAKKEN AANDACHT DOCENTEN CONTACTMOMENT MET DYSLEXIECOACH PLAN VAN AANPAK Begeleiding in voorgezet onderwijs

6 COMPUTERPROGRAMMA’S BIJ DE METHODE OVERHOORPROGRAMMA’S MEELUISTERBOEKEN GEBRUIK VAN COMPUTER /LAPTOP: SPELLING- EN GRAMMATICACONTROLE ALS DAISYSPELER (VOORLEZEN) VANWEGE SLECHT HANDSCHRIFT KURZWEIL / ALS MP3- SPELER DIGITAAL AANLEVEREN VAN TOETSEN ZODAT DE LEERLING ZELF NAAR BEHOEFTE KAN AANPASSEN. Hulpmiddelen

7 SAMENWERKING OUDERS EN SCHOOL VEEL BEGRIP EN MOTIVATIE HAALBARE EISEN STELLEN REËEL DOEL NASTREVEN REGELMAAT IN STUDIE EN ONTSPANNING CREATIEF MET MOGELIJKHEDEN OMGAAN Belangrijk voor succes

8 INTERESSANTE WEBSITES: Informatie


Download ppt "Het Assink Lyceum. HARDNEKKIGE LEES- EN/OF SPELLINGSPROBLEMEN (LEERSTOORNIS). MOEITE OM DE JUISTE KLANK AAN EEN LETTER TE KOPPELEN OF ANDERSOM. NIET VEROORZAAKT."

Verwante presentaties


Ads door Google