De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leren in stages en de rol van ICT Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leren in stages en de rol van ICT Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen,"— Transcript van de presentatie:

1

2 Leren in stages en de rol van ICT

3 Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen, 23 november, 2007 experience based learning ergo r esearch group

4 Overzicht  Stages  Hoe organiseer je het leren?  iSUS  Bevindingen  Wat verder?

5  Community of Practice  Leren van de praktijk Soorten stages

6 Community of Practice  Onderzoeksstages  Ontwerpstages  Afgebakende taak

7 Leren van de praktijk  Veel ervaringen opdoen  Veel dingen zien  Zien hoe professionals in de praktijk werken

8 Het geval geneeskunde co-schappen  Wat er veranderde  PBL8

9 Curriculum doelen ?

10 Student Curriculum Docent/vakgroep ziekenhuis

11 Student Leren Ervaring Feedback Reflectie Curriculum Doelen Niveau Dekking Kwaliteit Docent/vakgroep Inzet Financiën Kwaliteit activiteiten iSUS

12  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

13 ‘mE-learning’

14 iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

15 Duidelijke doelen

16 iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

17 Keuzes ondersteunen

18 Keuzes ondersteunen

19 iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

20 Feedback management

21 Feedback routering

22 iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Feedback management  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

23 In iSUS verzamelde managementinformatie Curriculum uitvoering Wie doet wat? Beoordeling van de uitvoering Hoe goed? Inzet van resources Hoeveel kost het?

24 Consultant Home Page docent feedback

25

26 Managementinformatie - uren DirectorateYear 5Year 4Year 3ExamsTOTAL (hrs) Anaesthetics Cardio- Respiratory Dermatology Diabetes

27 EoMQ  Respons + 95%  4 * per jaar  Numerieke data en free text  Gevalideerd  Feedback naar docenten en management  Onderzoek

28 Module 1Module 2Module 3Module 4 EoMQ Performance assessment

29 Evaluatie NMean (1-7) sd Leadership Reception People Environment Clinical teaching PBL Hospital teaching Community teaching iSUS Inpatient learning Outpatient learning Community learning Overall Valid N (listwise)1362

30 Real patient learning ß-s all  Curriculum coverage 0.34***0.39***0.27** Quality of instruction 0.21***0.25*** Mid yr ass perform. 0.17***0.20*** Conditions for learn. 0.18***0.15*0.30** gender-0.11*

31 Eindejaars performance ß-s all  Mid yr ass perform. 0.61***0.57***0.67*** Real patient learning 0.15*

32 En dan nu...  Meer ziekenhuizen  Die allemaal inspraak willen in de instrumenten  Van houtje-touwtje naar volledig nieuw ontwerp

33 Bedankt voor uw aandacht

34


Download ppt "Leren in stages en de rol van ICT Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen,"

Verwante presentaties


Ads door Google