De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring Individuele portfolio's en groepsportfolio's bij Bedrijfscommunicatie Núria Domínguez Rodríguez.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring Individuele portfolio's en groepsportfolio's bij Bedrijfscommunicatie Núria Domínguez Rodríguez."— Transcript van de presentatie:

1 Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring Individuele portfolio's en groepsportfolio's bij Bedrijfscommunicatie Núria Domínguez Rodríguez & Kim Konsten

2 De studie Communicatie- en Informatiewetenschappen / Bedrijfscommunicatie (CIW-BC)

3 Vakken (En/Fr/Sp /Du)EnFrSpDu  B-101* Bedrijfstaal 1: Buitenlandse markt  B-103* Bedrijfstaal 1: Strategische Allianties  B-102* Inleiding Taal in Bedrijf  B-201* Bedrijfstaal II: Een nieuw bedrijf  B-202* Bedrijfstaal II: Socio-economische Thema’s  B-203* Bedrijfstaal II: Personeelswerving en Marketingcommunicatie  B-204* Bedrijfstaal II: Bedrijfstaaltheorie  ….

4 Geschiedenis  Grote groepen  Individuele begeleiding met beperkte inzet docent  Toezicht voortgang  Continuous assessment  Reflectie  Efficiëntie

5 Keuzes  3 soorten portfolio’s  individuele portfolio's  groepsportfolio's  werkstukken  Papier (niet digitaal) voor 1e & 2e jaar

6 Criteria  Inhoud  Relatie beoordeling – ontwikkeling - eindproduct  Communicatievereisten

7 Individuele portfolio's  Individuele student is verantwoordelijk  Wekelijks schrijfopdrachten & luisteropdrachten (taalverwerving)  Eerste en tweede versie opdrachten  Feedback docent, soms medestudenten  Doel: inzicht ontwikkeling & stimulering continuïteit  Studenten moeten regelmatig werken  Opdrachten op tijd leveren  Docent & student krijgen inzicht in de ontwikkeling  Deel van continuous assessment  Beoordeling: moet compleet, zonder dossier geen eindcijfer  Duidelijke richtlijnen presentatie in reader  Checklist opdrachten in reader

8 Groepsportfolio's  Groep studenten is verantwoordelijk  Leertaken (casus: brieven, vergaderingen, marketingplan, presentatie bedrijfsplan…)  Doel: inzicht ontwikkeling, samen leren werken  Feedback docent & medestudenten  Eigen reflectie met verbeterpunten  Beoordeling: moet compleet, zonder dossier geen eindcijfer, kwaliteit taken wordt bewaakt  Inhoudelijke toetsing in tentamen  Duidelijke richtlijnen presentatie in reader  Checklist opdrachten in reader

9 Werkstukdossier  Kan individueel of in groepsverband  Overzicht stappen naar eindproduct: werkstuk  Beoordeling: eindproduct + proces= eindcijfer

10 Communicatie-eisen/ inhoud  Studenten:  readers,  uitleg in colleges,  regelmatig verspreiding informatie  Docenten:  Vooraf bespreking doelen & richtlijnen  Reader  Gezamenlijke beoordeling formulier + criteria  Tussendoor overleg

11 Wat vinden de studenten? Voordelen voor studenten  Controleerbare en meetbare voortgang/ontwikkeling  Zeer waardevol voor talenonderwijs  Bewustwording van zowel sterktes als verbeterpunten  Tastbaar (groeps-)eindproduct


Download ppt "Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring Individuele portfolio's en groepsportfolio's bij Bedrijfscommunicatie Núria Domínguez Rodríguez."

Verwante presentaties


Ads door Google