De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De werkgever als klant Workshop Effectief samenspel tussen gemeenten en werkgevers rondom participatie 13 maart 2013 Erwin Schut.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De werkgever als klant Workshop Effectief samenspel tussen gemeenten en werkgevers rondom participatie 13 maart 2013 Erwin Schut."— Transcript van de presentatie:

1 De werkgever als klant Workshop Effectief samenspel tussen gemeenten en werkgevers rondom participatie 13 maart 2013 Erwin Schut

2 Agenda 1.Wat is het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam? 2.Over de oprichting van het Werkgeversservicepunt Groot- Amsterdam 3.Lessen en dilemma’s bij samenwerking 4.Gezamenlijke marktbewerking

3 1. Wat is het Werkgeversservicepunt?

4 Waarom samenwerken?  Werkgevers denken regionaal en willen één aanspreekpunt  Samenwerkingspartners hebben vergelijkbare doelstellingen en willen daarom graag samenwerken  Besparingen  Grotere rol voor werkgevers bij teruglopende re- integratiebudgetten  Groter bereik = meer kansen voor klanten  Opdracht voor UWV en gemeenten in kader van wet Suwi

5 Dienstverlening  Breed aanbod aan werkzoekenden uit aanbod van samenwerkingspartners  Ondersteuning van de kandidaat op de werkvloer (jobcoach)  Informatie bij arbeidsmarktvragen en arbeidsjuridische vragen  Informatie over recente ontwikkelingen in uw branche  Informatie over subsidies en regelingen 1. Wat is het Werkgeversservicepunt?

6 2. Oprichting Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam Achteraf gezien is het zo gegaan  Fase 0: Verschillende startposities  Fase 1: Voorzichtig aftasten  Fase 2: Bestuurlijke besluitvorming  Fase 3: Van papier naar doen ________________________________________________________  Fase 4: Doorontwikkelen?

7 2. Oprichting Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam Fase 1: Voorzichtig aftasten (Q2 2011) Veel succes! Eerst zien, dan geloven Stap-voor-stapIn één keer klaar (Nog) geen samenwerking Samen kennis delen Samen projecten doenAmstelveen Aalsmeer/Uithoorn Haarlemmermeer De Ronde Venen AM-Groep Landsmeer Samen één aanspreekpunt voor werkgevers Diemen Samen werven en plaatsen UWV Pantar Amsterdam Diemen Ouder-Amstel

8 Fase 3 (vanaf Q4 2011): Van papier naar doen ….. en dat gaat niet vanzelf

9 3. Dilemma’s bij samenwerking i. Korte termijn voortgang versus lange termijn opbrengst ii. Slagkracht versus draagvlak iii. Grotere versus kleinere gemeenten iv. Zelfstandigheid versus schaalvoordelen v. Investeren versus bezuinigen

10 4. Gezamenlijke marktbewerking

11 Gezamenlijke marktbewerking 1) Analyse arbeidsmarkt (vraag en aanbod) + 2) Praktijkervaringen accountmanagement (drie satellieten) 3) Keuze prioriteiten 4) Uitwerking van prioriteiten via projectleiders

12 Gezamenlijke marktbewerking Prioriteiten Greenport Aalsmeer Hospitality (horeca, hotels, catering) Mainports (Schiphol, Westpoort) Transport en logistiek Zakelijke dienstverlening (schoonmaak, beveiliging, callcenters) Zorg Infrastructuur / Techniek Detailhandel (alleen satelliet Amsterdam)

13 Uitdagingen Samen méér bereiken De beste service voor werkgevers Een sterk merk wegzetten

14 Informatie? Meer informatie? Neem contact op met: Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam Telefoon Websitewww.wspgrootamsterdam.nlwww.wspgrootamsterdam.nl LinkedinWerkgeversservicepunt Groot-Amsterdam


Download ppt "De werkgever als klant Workshop Effectief samenspel tussen gemeenten en werkgevers rondom participatie 13 maart 2013 Erwin Schut."

Verwante presentaties


Ads door Google