De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Samenwerken naar Werk CV-training, begeleiding en bemiddeling naar werk Project ontsluiting werkzoekendenbestand Arbeidsmarktregio Holland Rijnland Juli.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Samenwerken naar Werk CV-training, begeleiding en bemiddeling naar werk Project ontsluiting werkzoekendenbestand Arbeidsmarktregio Holland Rijnland Juli."— Transcript van de presentatie:

1 Samenwerken naar Werk CV-training, begeleiding en bemiddeling naar werk Project ontsluiting werkzoekendenbestand Arbeidsmarktregio Holland Rijnland Juli 2013 Luba, Tempo-Team, Randstad

2 Wat gaan we vandaag doen • Projectvoorstel bespreken – Vragen/opmerkingen noteren op parkeerflap • Operationele uitwerking – Welke vraagstukken liggen er nog – Welke acties zijn er nog te nemen – Planning • Vervolgafspraken

3 Samenwerken naar Werk  Samen werken  Samen kennis delen  Samen leren  Samen doen  Samen innoveren  Samen ontdekken  Samen resultaat behalen

4

5 Samenwerken naar Werk • Doelstelling – Elkaar versterken door delen van kennis en vaardigheden m.b.t. markt, netwerken en kandidaten – Publiek Private Samenwerking voor nu en wellicht de toekomst • Resultaten – Meer kandidaten aan het werk – Meer kandidaten ontsloten voor de arbeidsmarkt • Inhoud project – Workshops; begeleiding, bemiddeling en plaatsing werkzoekenden door samenwerking in de regio

6 ?Wat valt binnen het project en wat niet ?Wanneer is dit project geslaagd Check …

7 Wat gaan wij doen • Samenwerking tussen Tempo-Team, Luba en Randstad • Sollicitatieworkshops – Samenstellen inhoud en evalueren van workshop met trainer(s) gemeenten/UWV – Basistraining solliciteren – Afgestemd op het niveau van de groep participanten – Begeleiding bij 570 registraties op Werk.nl – Na workshop gezamenlijk bespreken van kandidaten en mogelijkheden op de arbeidsmarkt in matchsessies met dedicated ic’s – Vormgeven kick-off bijeenkomst voor starten met project • Administratieve verwerking gegevens werkzoekenden – Inschrijving in systeem – Personeelsdossier maken en bijhouden • 130 actieve bemiddelingen (intake, registratie, matching) – VIP/basis – profielen

8 Meten = Weten • Evaluatie moment na 1 maand – Wat gaat goed? – Wat kan beter? – Worden de doelstellingen behaald? – Zaken aanpassen indien nodig?

9 Kick-off bijeenkomst • Groepsbijeenkomst – Formele en informele kennismaking – Uitleg inhoud en doel project – Gezamenlijke visie op “geschikte” kandidaat – Gezamenlijke visie op goed cv – Delen kennis ontwikkelen in arbeidsmarkt

10 CV-training voorbereiding • Voor wie: 570 kandidaten, per groep van 12 – Minimale eisen (NL taal, beschikbaarheid, motivatie) – Voorafgaand aan de training > checklist/vragenlijst • Door wie – Per training 1 trainer namens 1 van de uitzendbureaus – Laatste uur sluiten intercedenten van andere uitzendbureaus aan ivm matchingsoverleg en verdeling kandidaten • Accent verschillen: – Aanwezigheid van een werkcoach/begeleider van de gemeenten/DZB /Jongeren-project – Inhoud training obv kenmerken groep

11 Voorstel CV-training 1.Klassikaal theorie gedeelte (interactief) – Basis van het solliciteren – Hoe en waarom maken onderscheidend cv 2.Maken eigen cv – Coaching en begeleiding 3.Klassikaal uitleg werk.nl 4.Invoeren cv op werk.nl – Coaching en begeleiding 5.Laatste uur sluiten andere uitzendbureaus aan – Kennismaking – Waar mogelijk, intake afspraak maken 6.Trainer, intercedenten en werkcoaches/begeleiders bespreken de kandidaten en de mogelijkheden

12 CV-training inbegrepen 1.Opzetten samenwerking – aanbod 2.Ontwikkelen training (#uur) 3.Inzet 6 uur trainer 4.Laatste uur 2 intercedenten 5.Reistijd trainer en intercedenten 6.1 e workshop aanwezigheid alle bureaus 7.Evaluatie momenten 8.Management informatie

13 Begeleiding naar werk 1.Kandidaten bekend bij uitzendbureau door: a.Training cv-training en matchingsoverleg b.Voorstel vanuit UWV/Gemeenten op de VIP/basis profiel(en) 2.Intake en inschrijving kandidaat 3.Uitzendbureau levert maatwerk per kandidaat om deze op vacature te plaatsen en gebruikt stimuleringsbedrag voor: a.Inzet vervolg trainingen/workshops b.Lagere tarieven voor de opdrachtgever c.Actieve acquisitie om de kandidaat te plaatsen d.Begeleiding van de kandidaat voor en tijdens de plaatsing e.Enzovoorts

14 VIP/Basis profielen 6 basis sectoren: 1.Zorg 2.Logistiek/industrie 3.Horeca/catering 4.Detailhandel 5.Techniek 6.Administratief Actuele vacatures worden altijd meegenomen

15 VIP/Basis profielen vb Basisprofiel Industrie/Logistiek: Minimale eisen: • NL kunnen lezen (niv. 2) en verstaan • Kunnen tillen (minimaal 15kg) • Fysiek haalbaar hele dag staan/lopen 2- en 3 ploegendienst kunnen werken Reach-heftruck certificaat en ervaring

16 • Groepsbijeenkomst visie kandidaat en cv format inregelen – Wanneer, wie aanwezig, waar, vormgeven bijeenkomst door Gemeenten/UWV en uzb? • Planning aanlevering kandidaten door gemeenten/UWV – Hoeveel, wanneer, wijze van aanlevering? • Start workshops – Planning aantallen, data, locaties, benodigdheden (ruimte, computers, flipover, beamer, telefoons, centraal mailadres etc) • Terugkoppeling naar gemeenten/UWV na workshop naast gesprek – Format, hoe en naar wie? Centraal cp handhaving? • Afstemming nodig over sollicitatie activiteiten/trainers ivm inhoud workshop en gezamenlijk? – Met wie? Operationele uitwerking

17 • Hoe alle vacatures inzichtelijk van de diverse gemeenten/UWV/Uitzendbureaus? • Evt. inzet instrumenten mogelijk bij plaatsing? Kaders duidelijk. • Is er altijd een “klantmanager” gekoppeld aan een kandidaat? • Inregelen communicatiestructuur op operationeel en strategisch niveau: – Management info format (ratio’s)> wat willen we weten? – Successen en knelpunten – Informeren organisaties omtrent voortgang Operationele uitwerking Randvoorwaarde: dedicated personen op project zetten Centraal contactpersoon per uzb en namens gemeenten/uwv

18 Vragen


Download ppt "Samenwerken naar Werk CV-training, begeleiding en bemiddeling naar werk Project ontsluiting werkzoekendenbestand Arbeidsmarktregio Holland Rijnland Juli."

Verwante presentaties


Ads door Google